Lies of P-vervolg lijkt open spelwereld te krijgen
Nieuws

Lies of P-vervolg lijkt open spelwereld te krijgen

De ontwikkelaar zoekt naar iemand met ervaring binnen dit genre

Het is goed mogelijk dat het bevestigde vervolg op Lies of P een open spelwereld zal bevatten.

Vorig jaar liet ontwikkelaar Neowiz al weten een vervolg op de soulslike Lies of P te willen maken, en deze op Unreal Engine 5 te laten draaien. Het origineel loopt op Unreal Engine 4.

Nu is er een vacature gevonden op de website van de ontwikkelaar (via Tech4Gamers) waarbij er gezocht wordt naar een 'field-level designer' die veel ervaring heeft met het spelen van openwereldgames. Dat lijkt dan ook te suggereren dat het spel een open spelwereld krijgt. Vergelijkingen met Elden Ring - de meest succesvolle openwereld-soulslike - steken dan ook nu al de kop op.

Lies of P verscheen vorig jaar voor PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One en pc. Ook staat het spel op Game Pass. De game is gebaseerd op het klassieke Italiaanse verhaal Pinocchio, tegenwoordig vooral bekend van de Disney-film Pinokkio. Spelers besturen Pinocchio, die naar Mr. Gepetto zoekt, de enige persoon die de in verval geraakte stad Krat kan redden. P heeft een mechanische arm die als gereedschap of wapen kan dienen. Zo kan hij vijanden ermee naar zich toe trekken, of er een vlammenwerper op monteren.

Marcel Vroegrijk gaf in de Gamer.nl-recensie een 8 aan de game: "Lies of P is meer dan alleen een Bloodborne-kloon, al zouden we liegen als we zouden zeggen dat het slechts ter inspiratie dient. Imitatie is de meest oprechte vorm van vleierij, zeggen ze wel eens. Vrij letterlijk vertalen is precies wat hier is gebeurd, maar gelukkig hebben de ontwikkelaars er ook een eigen smoel aan gegeven. Lies of P vertelt een boeiend verhaal, scoort bovengemiddeld op de aspecten die een soulslike goed maken en voegt zelfs wat innovatieve spelmechanieken toe. Kijk verder dan je neus lang is, knijp een beetje met je ogen en je krijgt dit jaar toch nog Bloodborne Remastered. En nog voor de pc en Xbox ook!"

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Voormalige EA-topman is nieuwe CEO van Payday-makers Starbreeze
Nieuws

Voormalige EA-topman is nieuwe CEO van Payday-makers Starbreeze

Adolf Kristjansson neemt het stokje van de vorig jaar vertrokken Tobias Sjögren over

Payday-ontwikkelaar Starbreeze heeft een nieuwe CEO: Adolf Kristjansson.

Kristjansson was voorheen de senior director van global commercial strategy bij Electronic Arts. In zijn nieuwe rol als CEO van Starbreeze wil hij het bedrijf omvormen tot een studio die er meerdere grote titels op nahoudt. Ook de Payday-franchise moet verder uitgebreid worden.

Tobias Sjögren, de vorige CEO van Starbreeze, vertrok begin vorig jaar. De studio liet toen weten dat er "ander leiderschap" nodig was. Sinds de release van Payday 3in 2023 krijgt de ontwikkelaar veel kritiek te verduren, onder andere vanwege aanhoudende serverproblemen. Starbreeze gaf aan dat Payday 3 onder verwachtingen presteert. Sjörgen bood voorheen al publiekelijk zijn excuses aan voor de situatie.

Toen Sjögren vorig jaar aftrad, nam Jürgen Goeldner, de voormalige CEO van Focus Entertainment, de rol op zich. Het was toen al bekend dat dit tijdelijk zou zijn.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Jagex kondigt survivalgame Runescape: Dragonwilds aan
Nieuws

Jagex kondigt survivalgame Runescape: Dragonwilds aan

Verschijnt later dit voorjaar via Steam Early Access

Jagex heeft de openwereldsurvival en -craftinggame Runescape: Dragonwilds uit de doeken gedaan.

Het gaat om een nieuwe game gesitueerd in het Runescape-universum die gericht is op overleven op het continent Ashenfall. Spelers kunnen de skills uit Runescape gebruiken en levelen om goed te worden in bijvoorbeeld bouwen en toverdrankjes brouwen.

Spelers kunnen in de game een met de hand ontwikkeld landschap verkennen waarin allerlei eeuwenoude geheimen en zowel oude als nieuwe vijanden op de loer liggen. Het spel, dat op Unreal Engine 5 draait, kan daarbij door maximaal vier spelers in co-op gespeeld worden.

Runescape: Dragonwilds moet ergens later dit voorjaar via Steam Early Access verschijnen. Volgend jaar moet de uiteindelijke versie van de game uitkomen, ook op consoles. Op 15 april om 18:00 uur onthult Jagex meer details in een presentatie via Twitch.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!