Lies of P-vervolg lijkt open spelwereld te krijgen
Nieuws

Lies of P-vervolg lijkt open spelwereld te krijgen

De ontwikkelaar zoekt naar iemand met ervaring binnen dit genre

Het is goed mogelijk dat het bevestigde vervolg op Lies of P een open spelwereld zal bevatten.

Vorig jaar liet ontwikkelaar Neowiz al weten een vervolg op de soulslike Lies of P te willen maken, en deze op Unreal Engine 5 te laten draaien. Het origineel loopt op Unreal Engine 4.

Nu is er een vacature gevonden op de website van de ontwikkelaar (via Tech4Gamers) waarbij er gezocht wordt naar een 'field-level designer' die veel ervaring heeft met het spelen van openwereldgames. Dat lijkt dan ook te suggereren dat het spel een open spelwereld krijgt. Vergelijkingen met Elden Ring - de meest succesvolle openwereld-soulslike - steken dan ook nu al de kop op.

Lies of P verscheen vorig jaar voor PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One en pc. Ook staat het spel op Game Pass. De game is gebaseerd op het klassieke Italiaanse verhaal Pinocchio, tegenwoordig vooral bekend van de Disney-film Pinokkio. Spelers besturen Pinocchio, die naar Mr. Gepetto zoekt, de enige persoon die de in verval geraakte stad Krat kan redden. P heeft een mechanische arm die als gereedschap of wapen kan dienen. Zo kan hij vijanden ermee naar zich toe trekken, of er een vlammenwerper op monteren.

Marcel Vroegrijk gaf in de Gamer.nl-recensie een 8 aan de game: "Lies of P is meer dan alleen een Bloodborne-kloon, al zouden we liegen als we zouden zeggen dat het slechts ter inspiratie dient. Imitatie is de meest oprechte vorm van vleierij, zeggen ze wel eens. Vrij letterlijk vertalen is precies wat hier is gebeurd, maar gelukkig hebben de ontwikkelaars er ook een eigen smoel aan gegeven. Lies of P vertelt een boeiend verhaal, scoort bovengemiddeld op de aspecten die een soulslike goed maken en voegt zelfs wat innovatieve spelmechanieken toe. Kijk verder dan je neus lang is, knijp een beetje met je ogen en je krijgt dit jaar toch nog Bloodborne Remastered. En nog voor de pc en Xbox ook!"

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Meer details over Pokémon Champions bekend
Nieuws

Meer details over Pokémon Champions bekend

Er zijn meer details verschenen over hoe het nieuwe Pokémon Champions in elkaar steekt. De nieuwe game, die volledig is gericht op Pokémon-gevechten in stadions, werd deze week onthuld tijdens de Pokémon Presents.

Inmiddels is er een officiële website van de game live gegaan in Japan, waar meer informatie te lezen is. Ook heeft de Nintendo-website een aparte webpagina gekregen voor de game. Daar worden onder meer verschillende speelvormen omschreven.

Zo kun je via 'Ranked Battles' serieuze wedstrijden spelen, waarbij winnen belangrijk is omdat dit invloed heeft op je rang. Daarnaast zijn er 'Casual Battles', waarbij je je geen zorgen hoeft te maken over eventuele straffen bij verlies. Het onderscheid tussen 'Ranked' en 'Casual' lijkt sterk op het al bestaande vechtsysteem in de reguliere Pokémon-games.

Er is ook een derde speelstand: 'Private Battles'. Hiermee sluit je jezelf af van de wereldwijde speelomgeving en vecht je alleen tegen familieleden of vrienden die je zelf in de game uitnodigt.

Pokémon Champions vereist andere games

Op de website van Nintendo staat vermeld dat 'aanvullende games en systemen nodig zijn voor de multiplayer-modus'. Waarschijnlijk gaat het hier om Pokémon-games waaruit je Pokémon moet overzetten om een team in Champions te vormen. Pokémon Champions ondersteunt namelijk Pokémon Home, een clouddienst waarmee je Pokémon van het ene spel naar het andere kunt overbrengen.

Ook wordt er vermeld dat Pokémon Champions alleen als download beschikbaar zal zijn. Een fysieke versie van het spel lijkt dus uitgesloten.

Pokémon Champions wordt ontwikkeld door The Pokémon Works, ook wel bekend als ILCA: de studio achter Pokémon Brilliant Diamond and Shining Pearl. Game Freak overziet het gehele ontwikkelingsproces. De game verschijnt op de Nintendo Switch en mobiele apparaten. Een releasedatum is er nog niet.

Hieronder zie je de eerste trailer van de game:

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Activision deelt door AI gemaakt promotiebeeld voor Guitar Hero Mobile
Nieuws

Activision deelt door AI gemaakt promotiebeeld voor Guitar Hero Mobile

Activision heeft op Instagram promotiebeeld van een mobiele versie van Guitar Hero gedeeld en vervolgens weer verborgen. Er kwam behoorlijk wat kritiek op de afbeelding, aangezien deze overduidelijk is gemaakt met kunstmatige intelligentie (AI).

De aankondiging van de nieuwe mobiele Guitar Hero-game verliep niet zo soepel als Activision waarschijnlijk had gehoopt. De onthulling van de game via een promotieafbeelding verscheen gisteren op hun Instagram-kanaal, maar werd kort daarna weer verborgen door het Amerikaanse gamebedrijf. De post is daarentegen nog steeds zichtbaar via een directe link.

In de reacties is te zien dat Activision flink wat kritiek krijgt op de afbeelding die ze hebben gemaakt - of eerder niet hebben gemaakt - om de game aan te kondigen. Het is namelijk overduidelijk dat het beeld door AI is gegenereerd. Dat blijkt niet alleen uit de kenmerkende AI-stijl, maar ook uit een aantal vreemde details, zoals het feit dat er een band met vier gitaristen op het podium staat en er drumstel te zien is waar gek genoeg niemand achterstaat.

View post on Instagram
 

Guitar Hero is misschien wel de meest iconische ritmegame aller tijden. Het spel dankt zijn populariteit voornamelijk aan de bijbehorende controllers in de vorm van een gitaar. Het succes van de game leidde ertoe dat ontwikkelaar RedOctane al twee jaar na de release van de eerste Guitar Hero werd overgenomen door het grote Activision.

Guitar Hero Mobile wordt de eerste Guitar Hero-game in lange tijd. Het is nog niet duidelijk wanneer we er meer van te zien krijgen en in hoeverre AI een grotere rol zal spelen in de marketing van het spel.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!