Lies of P-vervolg lijkt open spelwereld te krijgen
De ontwikkelaar zoekt naar iemand met ervaring binnen dit genre
Het is goed mogelijk dat het bevestigde vervolg op Lies of P een open spelwereld zal bevatten.
Vorig jaar liet ontwikkelaar Neowiz al weten een vervolg op de soulslike Lies of P te willen maken, en deze op Unreal Engine 5 te laten draaien. Het origineel loopt op Unreal Engine 4.
Nu is er een vacature gevonden op de website van de ontwikkelaar (via Tech4Gamers) waarbij er gezocht wordt naar een 'field-level designer' die veel ervaring heeft met het spelen van openwereldgames. Dat lijkt dan ook te suggereren dat het spel een open spelwereld krijgt. Vergelijkingen met Elden Ring - de meest succesvolle openwereld-soulslike - steken dan ook nu al de kop op.
Lies of P verscheen vorig jaar voor PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One en pc. Ook staat het spel op Game Pass. De game is gebaseerd op het klassieke Italiaanse verhaal Pinocchio, tegenwoordig vooral bekend van de Disney-film Pinokkio. Spelers besturen Pinocchio, die naar Mr. Gepetto zoekt, de enige persoon die de in verval geraakte stad Krat kan redden. P heeft een mechanische arm die als gereedschap of wapen kan dienen. Zo kan hij vijanden ermee naar zich toe trekken, of er een vlammenwerper op monteren.
Marcel Vroegrijk gaf in de Gamer.nl-recensie een 8 aan de game: "Lies of P is meer dan alleen een Bloodborne-kloon, al zouden we liegen als we zouden zeggen dat het slechts ter inspiratie dient. Imitatie is de meest oprechte vorm van vleierij, zeggen ze wel eens. Vrij letterlijk vertalen is precies wat hier is gebeurd, maar gelukkig hebben de ontwikkelaars er ook een eigen smoel aan gegeven. Lies of P vertelt een boeiend verhaal, scoort bovengemiddeld op de aspecten die een soulslike goed maken en voegt zelfs wat innovatieve spelmechanieken toe. Kijk verder dan je neus lang is, knijp een beetje met je ogen en je krijgt dit jaar toch nog Bloodborne Remastered. En nog voor de pc en Xbox ook!"