Lego Horizon Adventures bevat geen cross-play
Gamer.nl
Nieuws

Lego Horizon Adventures bevat geen cross-play

Makers zouden Aloy graag in Smash Bros. zien

Cross-play tussen de verschillende platformversies van Lego Horizon Adventures is niet beschikbaar.

Er zijn gisteren diverse previews van de game en interviews met de ontwikkelaars online gegaan, en daarin wordt dat gemeld. De game kan zowel online als offline met z'n tweeën worden doorlopen, maar er is dus geen cross-play aanwezig om met mensen op andere systemen te spelen.

Andere details die naar buiten zijn gekomen is dat het spel op Unreal Engine 5 draait en twee grafische modi krijgt, eentje gericht op prestaties (met 60 frames per seconde) en eentje op graphics (met 30 frames per seconde). Ook zou het ongeveer zeven à acht uur kosten om de game uit te spelen.

Kotaku vroeg daarnaast Tim Symons, de franchise development lead producer bij Guerrilla Games, of de release van Lego Horizon Adventures betekent dat hoofdpersonage Aloy ook in Super Smash Bros. kan verschijnen. Zijn antwoord: "Dat zou leuk zijn. Als je er Nintendo over spreekt en ze willen ons uitnodigen, laat het mij dan weten."

Over de Switch-versie van de game meldde narrative director James Windeler aan VGC dat het "een natuurlijke match" was. "Ik blijf het melden, maar we willen de game voor iedereen maken, en de Switch is echt een platform waarmee we ons publiek kunnen verbreden."

Lego Horizon Adventures werd onlangs tijdens een State of Play-livestream aangekondigd. De game pakt de gameplay uit de Horizon-games en giet die in Lego-vorm. Daarbij kan er een kamp worden gebouwd en vecht men tegen allerlei robots. De game kan zowel solo als met een andere persoon doorlopen worden. De game komt naar PlayStation 5, Nintendo Switch en pc.

View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
'Switch 2 wordt de grootste consolerelease tot nu toe'
Gamer.nl
Nieuws

'Switch 2 wordt de grootste consolerelease tot nu toe'

De vraag is vooral of Nintendo genoeg exemplaren kan produceren

Volgens een analist kan de Nintendo Switch 2-release de grootste consolerelease tot dusver worden.

Dat meldt Pelham Smithers van het op Japan gerichte analistenbureau Pelham Smithers Associates aan Bloomberg. Eerder bleek al dat er zo'n 2,2 miljoen mensen de Switch 2 hebben gereserveerd in Japan. "Aangezien Japan een derde van de wereldwijd verkochte Switch-consoles heeft gekocht, impliceert dit 6,6 miljoen wereldwijde reserveringen voor de Switch 2."

Natuurlijk hangt veel af van hoeveel exemplaren Nintendo voor de Switch 2-release kan produceren - reserveringen moeten immers omgezet kunnen worden in verkopen. Tijdens en ruim na de release van de PlayStation 5 bijvoorbeeld waren er flinke tekorten van de console. Er gaan geruchten dat Nintendo echter al sinds medio vorig jaar Switch 2-consoles produceert en dus een aanzienlijke voorraad voorbereidt.

De grootste consolerelease tot nu toe is in handen van Sony met de PlayStation 4 en PlayStation 5. Beide consoles zijn wereldwijd naar verluidt 4,5 miljoen keer verkocht in de eerste twee maanden van release - al hadden dat er meer kunnen zijn als Sony meer PS5-exemplaren op voorraad had.

Eerder deze week bleek in ieder geval dat de vraag naar Switch 2-consoles in Japan het verwachte aanbod overstijgt. Volgens de directeur van Nintendo zullen "een significant aantal" geïnteresseerden in Japan op release naast een Switch 2 grijpen.

De Nintendo Switch 2 komt wereldwijd op 5 juni uit en gaat 469,99 euro kosten, al komt er ook een versie van de console voor 509,99 euro beschikbaar waar een digitale code voor Mario Kart World bij zit. De reserveringen in Nederland zijn al enige tijd geopend - houd pre-order-mogelijkheden hier in de gaten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nieuwe Skate heeft geen offline modus
Gamer.nl
Nieuws

Nieuwe Skate heeft geen offline modus

De game moet altijd online zijn om de spelwereld te laten evolueren

De nieuwe Skate-game van EA en Full Circle heeft altijd een online connectie nodig om speelbaar te zijn.

Dat laten de bedrijven weten in een FAQ op de EA-website. Daarin wordt benadrukt dat de game geen offline modus krijgt. De reden dat de game altijd online moet zijn: "De game en de stad waarin de game zich afspeelt zijn ontworpen om een levende, ademende, massive multiplayer skateboarding sandbox te zijn die altijd online is en constant evolueert."

De ontwikkelaar vervolgt: "Je gaat grote veranderingen zien, zoals aanpassingen aan de stad, alsmede kleinere dingen zoals evenementen en andere in-game activiteiten. Om onze visie van een skateboardwereld te leveren, heeft de game een voortdurende online connectie nodig. Dit is waarschijnlijk geen grote verrassing voor degenen die mee hebben gedaan aan onze speeltest."

Full Circle benadrukt ook nogmaals dat de Early Access-versie van de nieuwe Skate ergens in de loop van dit jaar verschijnt. Dat werd vorig jaar ook al verteld. Ook wordt gemeld dat cross-play onderdeel uitmaakt van de ervaring.

Skate moet niet als vervolg op de oude Skate-games gezien worden, maar als op zichzelf staand platform dat de komende jaren uitgebreid kan worden. Ondanks dat het spel free-to-play wordt, zal het volgens de makers geen pay-to-win-elementen bevatten. Ook zullen geen gebieden achter een betaalmuur zitten. Microtransacties zullen alleen aanwezig zijn voor cosmetische items. In de game skaten mensen in de fictieve stad San Vansterdam. Skate komt naar pc, mobiel en moderne consoles.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!