Konami wil dat studio's met pitches voor Silent Hill-games komen
Nieuws

Konami wil dat studio's met pitches voor Silent Hill-games komen

Konami staat open voor pitches voor nieuwe Silent Hill-games van externe ontwikkelaars.

Dat laat producent Motoi Okamoto weten in een interview met IGN Japan. "Er is maar zoveel wat we zelf kunnen doen, wat betekent dat we met onafhankelijke ontwikkelaars moeten samenwerken als we verschillende Silent Hill-games willen maken.

Afgelopen jaar onthulde Konami meerdere Silent Hill-games, waaronder een remake van Silent Hill 2 door Bloober Team. Ook Anapurna Interactive en No Code werken aan een spel genaamd Silent Hill Townfall. Verder werden Silent Hill f en Silent Hill: Ascension onthuld. Eerstgenoemde is een horrorgame in Japanse stijl en Ascension betreft een streamingserie.

Maar Konami staat open voor meer. Okamoto legt uit dat voor de onthulling van de nieuwe Silent Hill-games hij geen publieke oproep kon doen, maar dat kan nu wel. "Dus als ontwikkelaars met een liefde voor Silent Hill hun pitches naar ons brengen, beloof ik naar elke te kijken. We zijn een en al oor."

Verderop in het interview legt Okamoto uit dat alleen een remake van Silent Hill 2 niet genoeg is om een franchise nieuw leven in te blazen, en dat er daarom meerdere games, zoals Silent Hill f, zijn aangekondigd. "Ik denk dat het belangrijk is dat de reeks uniek, erg artistiek en origineel blijft, en daar blijf ik mij graag op richten."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
GTA Trilogy-maker negatief over verwijderen van studionaam uit de intro
Nieuws

GTA Trilogy-maker negatief over verwijderen van studionaam uit de intro

Grove Street Games wordt niet meer genoemd op het startscherm van de game

De baas van Grove Street Games, de ontwikkelaar van Grand Theft Auto: The Trilogy - The Definitive Edition, heeft zich negatief uitgesproken over het feit dat de naam van de studio uit de collectie is gepatcht.

Eerder deze week kwam er een update uit voor de collectie op consoles en pc, waarmee diverse verbeteringen uit de smartphoneversie werden toegevoegd aan deze versies. De update zorgde er ook voor dat het openingsscherm van de game gelijk is getrokken met de mobiele versie. Daar wordt echter niet Grove Street Games, de ontwikkelaar van Grand Theft Auto: The Trilogy - The Definitive Edition, in genoemd, en nu dus ook niet op consoles en pc.

Thomas Williamson, de directeur van Grove Street Game, reageerde gepikeerd op social media. "Hypothetisch gezien is het een naaistreek om de hoofdontwikkelaars uit de credits te verwijderen middels een update, zeker wanneer de update honderden verbeteringen bevat die door die ontwikkelaars zijn gemaakt."

Spelers hebben Williamson inmiddels deels gecorrigeerd: de namen van de ontwikkelaar en de werknemers zijn nog steeds in de aftiteling van het spel te vinden. De studionaam is alleen uit het introscherm verdwenen. Gecombineerd met het feit dat veel gamers van mening zijn dat de oorspronkelijke release van Grand Theft Auto: The Trilogy - The Definitive Edition geplaagd werd door problemen, reageren de meeste fans alles behalve begripvol op de tweet van de ontwikkelaar.

Hoe dan ook zorgt de onlangs verschenen update er voor dat er bijvoorbeeld een 'Classic Lightning'-optie wordt toegevoegd. Daarmee krijgen de drie games in de collectie - Grand Theft Auto 3, Vice City en San Andreas - vergelijkbaar kleurgebruik als de oorspronkelijke versies. Mensen kunnen kiezen of ze dit aan of uitzetten, maar standaard staat het aan. Verder zijn er diverse andere visuele en gameplaytechnische verbeteringen doorgevoerd. Spelers kunnen nu bijvoorbeeld rennen en ondertussen jachtgeweren, vlammenwerpers en assault rifles gebruiken.

View post on X
View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Blizzard-vacatures hinten mogelijk naar ontwikkeling Starcraft-shooter
Nieuws

Blizzard-vacatures hinten mogelijk naar ontwikkeling Starcraft-shooter

Het bedrijf zoekt ontwikkelaars voor een onaangekondigde openwereldshooter

Blizzard heeft vacatures online geplaatst voor mensen die willen werken aan een aankomende openwereldshooter. Fans hopen dat het om de Starcraft-shooter waar geruchten de ronde over doen gaat.

Zo wordt er gezocht naar een design director, principal designer en senior designer. Meerdere vacatures verwijzen naar een openwereldshooter, maar meer details zijn er op moment van schrijven niet.

Fans vermoeden dat dit gerelateerd is aan een Starcraft-shooter. Eerder dit najaar bracht journalist Jason Schreier zijn nieuwe boek over Blizzard uit, waarin vermeld werd dat er bij Blizzard aan een Starcraft-shooter gewerkt wordt.

Het bedrijf heeft al tweemaal eerder geprobeerd een shooter gebaseerd op Starcraft te maken. De geannuleerde games heetten Starcraft Ghost en Ares. Officieel is nog niets bevestigd.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!