Komende Dragon's Dogma 2-patch maakt Dragonsplague minder vaak voorkomend
Nieuws

Komende Dragon's Dogma 2-patch maakt Dragonsplague minder vaak voorkomend

Ook moet het nog duidelijker zijn wanneer Pawns de ziekte met zich meedragen

Er komt deze maand een patch uit voor Dragon's Dogma 2 waardoor de in-game ziekte genaamd Dragonsplague minder vaak voorkomt.

Dat heeft Capcom via social media aangekondigd. Dragonsplague is een ziekte in Dragon's Dogma 2 die Pawns, de computerbestuurde metgezellen van de speler, kunnen krijgen. Daardoor luisteren ze langzaam maar zeker steeds minder goed naar de speler, en kunnen ze uiteindelijk zelfs moordlustig worden - met alle gevolgen van dien.

Sommige spelers hebben kritiek op Dragonsplague geuit, omdat het niet altijd duidelijk zou zijn welke Pawns het hebben en omdat het er voor kan zorgen dat belangrijke NPC's vermoord worden. Aangezien het verspreid wordt via de Pawns van andere spelers lijkt het hoe langer het spel uit is ook steeds vaker voor te komen, maar de aankomende patch moet dit dus verminderen. Ook moet het nog duidelijker worden wanneer een Pawn aan Dragsonsplague lijdt, bijvoorbeeld via nog fellere rode ogen.

De patch moet er daarnaast voor zorgen dat schatkisten die al geopend zijn niet meer getoond worden op de minimap, en verder worden er diverse aanpassingen gemaakt aan het algemene gedrag van Pawns. Alle wijzigingen zijn in de tweet hieronder te zien. Een precieze releasedatum is er niet, maar Capcom laat weten dat de patch wordt uitgerold zodra deze gereed is.

Dragon's Dogma 2 kwam op 21 maart uit voor PlayStation 5, Xbox Series-consoles en pc. Gamer.nl-redacteur Marcel Vroegrijk gaf het spel een 9: "Dragon’s Dogma 2 is een van de beste openwereldgames tot nu toe. Met zijn vrije vechtsysteem, het gezelschap aan eigenzinnige pawns en de levendige spelwereld biedt dit tweede deel het ultieme avonturiersgevoel. Het is nog steeds een complexe rpg met veel achterliggende systemen, maar die werken allemaal samen om jouw spelervaring voortdurend van onvergetelijke momenten te voorzien."

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Indiegame Pacific Drive meer dan een miljoen keer verkocht
Nieuws

Indiegame Pacific Drive meer dan een miljoen keer verkocht

Grote update nog altijd in ontwikkeling

De in februari vorig jaar verschenen indiegame Pacific Drive is inmiddels meer dan een miljoen keer verkocht.

Dat hebben uitgever Kepler Interactive en ontwikkelaar Ironwood Studios aangekondigd. Het spel verscheen op 22 februari 2024 op PlayStation 5, Steam en Epic Games Store. Sindsdien zijn er drie gratis content-updates uitgekomen, alsmede diverse betaalde cosmetische pakketten. Er moet nog een vierde "substantiële" update uitkomen.

In elk potje van Pacific Drive maken spelers een unieke tocht door een griezelig gebied genaamd de Olympic Exclusion Zone. Belangrijk is dat de auto gedurende speelsessies blijft lopen, omdat er anders erge dingen kunnen gebeuren. Het is aan de speler om de auto te upgraden en kapotte onderdelen te fixen. Daarvoor moeten spelers soms ook uit de auto stappen en de omgeving afspeuren naar nieuwe onderdelen.

Eind vorig jaar werd gemeld dat er een televisieserie gebaseerd op Pacific Drive wordt gemaakt door Atomic Monster, het productiebedrijf van Saw-medebedenker James Wan. Hij zal als executive producer meewerken aan de film, al is er nog geen netwerk of streamingdienst bevestigd.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Sam Lake en Lucas Pope worden geëerd op GDC Awards
Nieuws

Sam Lake en Lucas Pope worden geëerd op GDC Awards

Ze ontvangen respectievelijk de Lifetime Achievement Award en Pioneer Award

Zowel Remedy Entertainments Sam Lake en onafhankelijke ontwikkelaar Lucas Pope ontvangen prijzen voor hun oeuvre op de aankomende Game Developer Choice Awards.

Op de awardshow, die elk jaar tijdens de Game Developers Conference plaatsvindt, wordt er een Lifetime Achievement Award aan Lake uitgereikt, terwijl Pope de Pioneer Award zal ontvangen.

Lake werkt al bijna drie decennia bij Remedy Entertainment en heeft onder andere het script voor de eerste twee Max Payne-games, Control en Alan Wake geschreven, alsmede Quantum Break en Alan Wake 2 geregisseerd. Zijn voorkomen is meermaals te zien in de games van Remedy, waaronder als het gezicht van Max Payne in de eerste twee games.

Lucas Pope is een invloedrijke gameontwikkelaar die bekend is van indiespellen als Papers, Please en Return of the Obra Dinn. Daarvoor heeft hij aan de Uncharted-spellen gewerkt bij Naughty Dog.

"De Game Developers Choice Awards staan erom bekend dat ze mensen in de spotlight zetten die van games de meest boeiende en evocatieve manier om verhalen te vertellen maken", aldus event director Stephenie Hawkins. "We kunnen niet wachten om Sam Lake en Lucas Pope te erkennen voor hun inzet in het verleggen van de grenzen van het medium via overtreffende narratieve structuren, complexe morele vraagstukken en evocatieve gameplay."

Eerdere mensen uit de game-industrie die de Lifetime Achievement Award hebben gewonnen, zijn onder andere John Romero, Amy Hennig, Tim Sweeney, Todd Howard, Tim Schafer, Ken Kutaragi, Peter Molyneux, Warren Spector, Hideo Kojima, John Carmack, Sid Meier en Shigeru Miyamoto.

De Game Developer Choice Awards 2025 worden op 19 maart tijdens de Game Developers Conference uitgereikt.

View post on X
View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!