Kojima: 'Death Stranding 2 wordt geen normaal vervolg'
Gamer.nl
Nieuws

Kojima: 'Death Stranding 2 wordt geen normaal vervolg'

Ontwikkelaar Hideo Kojima claimt dat Death Stranding 2 "geen normaal vervolg" wordt - mede dankzij de technologische vooruitgang die sinds het origineel is geboekt.

Dat meldt hij in de zestiende aflevering van de Brain Structure-podcast. "Dit is een vervolg, dus ik werk voor de tweede keer samen met Norman (Reedus) en de technologie is enorm vooruitgegaan de afgelopen drie jaar. Dingen die eerder onmogelijk waren, zijn nu mogelijk. Dus we dagen onszelf echt uit. Het moet wat dat betreft geen normaal vervolg worden."

Reedus speelde in de eerste game de rol van hoofdpersonage Samuel 'Sam' Porter Bridges. De rol van dit personage in het vervolg is nog niet geheel duidelijk. "Ik kan nog niet veel vertellen. Ik denk dat veel mensen Sam mogen, en ik hoop dat die mensen terugkeren naar Death Stranding 2. Maar ik wil ook mensen die de eerste game niet hebben gespeeld aantrekken. Daarom heb ik de game zowel nostalgisch als nieuw gemaakt. Meer dan dat kan ik op dit moment niet zeggen."

Death Stranding 2 werd tijdens The Game Awards onthuld. Diverse acteurs en actrices uit het origineel keren terug, waaronder dus Norman Reedus, Lea Seydoux en Troy Baker. Zoals eerder onthuld hebben ook Shioli Kutsuna en Elle Fanning rollen in de game. Net als het origineel draait Death Stranding 2 op de Decima Engine. Guerrilla Games helpt mee met de ontwikkeling van het spel. Het is niet bekend wanneer de PlayStation 5-game uit moet komen.

Later werd ook gemeld dat Kojima in 2023 nog een andere game wil onthullen. Mogelijk is dit Overdose, een horrorspel waar eerder al beelden van uitlekten. Ook werd onthuld dat er een film gebaseerd op Death Stranding gemaakt gaat worden.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered aangekondigd en uitgekomen
Gamer.nl
Nieuws

The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered aangekondigd en uitgekomen

De game werd vanmiddag officieel uit de doeken gedaan

The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered is vandaag officieel aangekondigd middels een livestream. De game is meteen beschikbaar.

In de aankondigingsvideo praatten Bethesda's Todd Howard en Matt Carofano over de nieuwe editie van de game. In eerste instantie werden beelden van het origineel getoond, dat in 2006 op Xbox 360 en pc en in 2007 op PlayStation 3 uitkwam. Er werd gekeken naar het belang van de release van dit origineel, dat openwereld-rpg's naar een hoger niveau tilde.

Vervolgens toonde de livestream beelden van de nieuwe versie van het spel. Daarbij lag er veel nadruk op de grafische verbeteringen van de game, die mogelijk worden gemaakt door Unreal Engine 5. Door de toename van details moeten spelers zich nog meer onderdeel van de spelwereld voelen.

Gameplay is ook op de schop gegaan. Hoewel de game trouw aan het origineel blijft, zijn gameplaysystemen verbeterd. Ook animaties van personages en vijanden zijn verbeterd. Tijdens gevechten vliegen de vonken en bloedspetters van het gevecht af. Hoewel de game door de meesten met een eerstepersoonsperspectief wordt gespeeld, is er ook een derdepersoonsperspectief, die in deze versie beter moet werken. Dialogen klinken natuurlijker, maar de soms opmerkelijke gesprekken die het spel zijn charme geven zijn behouden.

Oblivion Remastered wordt gezien als "de meest complete versie van Oblivion". Alle dlc - waaronder de verhalende uitbreidingen - zitten ook bij het spel inbegrepen. De game is nu verkrijgbaar op Xbox Series-consoles, Steam en PlayStation 5, en staat ook op Game Pass. De game kost 54,99 euro, al is er ook een Deluxe-uitvoering van 64,99 euro, inclusief de befaamde horse armor.

Er gingen al geruime tijd geruchten dat er een remake of remaster van The Elder Scrolls 4: Oblivion in ontwikkeling was. Er waren zelfs screenshots uitgelekt. Volgens die geruchten werkt Virtuos aan de remake, en dat blijkt nu ook te kloppen. De studio is ook bekend van de aankomende remake van Metal Gear Solid 3: Snake Eater.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Batterijduur Switch 2 Pro Controller gelijk aan vorige versie
Gamer.nl
Nieuws

Batterijduur Switch 2 Pro Controller gelijk aan vorige versie

Maar hij laadt wel sneller op

De batterijduur van de Nintendo Switch 2 Pro Controller is gelijk aan die van de Pro Controller van de eerste Switch, terwijl hij wel sneller oplaadt.

Dat spotte Nintendo Life op de officiële website van Nintendo. Net zoals de Pro Controller voor de eerste Switch, gaat de Pro Controller voor de Switch 2 ongeveer veertig uur mee voordat hij weer opgeladen moet worden. De Switch 2 Pro Controller doet er echter ongeveer 3,5 uur over om zich volledig op te laden, terwijl dit met de eerste Pro Controller zo'n 6 uur duurde.

We wisten al dat de Switch 2 Pro Controller diverse toevoegingen heeft. Zo zitten er aan de achterkant twee nieuwe knoppen - de GL- en GR-knoppen - en is er net als op de nieuwe Joy-Cons een C-knop aanwezig waarmee GameChat opgestart kan worden. De controller heeft ook HD Rumble 2, wat voor nog gedetailleerdere force feedback moet zorgen.

Het was al bekend dat huidige Pro Controllers en Joy-Cons ook gebruikt kunnen worden op de Switch 2. Het is alleen niet mogelijk om met de huidige controllers de Switch 2 uit slaapstand te halen. De Switch 2 - alsmede de Switch 2 Pro Controller - verschijnt op 5 juni.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!