Kojima: 'Death Stranding 2 wordt geen normaal vervolg'
Nieuws

Kojima: 'Death Stranding 2 wordt geen normaal vervolg'

Ontwikkelaar Hideo Kojima claimt dat Death Stranding 2 "geen normaal vervolg" wordt - mede dankzij de technologische vooruitgang die sinds het origineel is geboekt.

Dat meldt hij in de zestiende aflevering van de Brain Structure-podcast. "Dit is een vervolg, dus ik werk voor de tweede keer samen met Norman (Reedus) en de technologie is enorm vooruitgegaan de afgelopen drie jaar. Dingen die eerder onmogelijk waren, zijn nu mogelijk. Dus we dagen onszelf echt uit. Het moet wat dat betreft geen normaal vervolg worden."

Reedus speelde in de eerste game de rol van hoofdpersonage Samuel 'Sam' Porter Bridges. De rol van dit personage in het vervolg is nog niet geheel duidelijk. "Ik kan nog niet veel vertellen. Ik denk dat veel mensen Sam mogen, en ik hoop dat die mensen terugkeren naar Death Stranding 2. Maar ik wil ook mensen die de eerste game niet hebben gespeeld aantrekken. Daarom heb ik de game zowel nostalgisch als nieuw gemaakt. Meer dan dat kan ik op dit moment niet zeggen."

Death Stranding 2 werd tijdens The Game Awards onthuld. Diverse acteurs en actrices uit het origineel keren terug, waaronder dus Norman Reedus, Lea Seydoux en Troy Baker. Zoals eerder onthuld hebben ook Shioli Kutsuna en Elle Fanning rollen in de game. Net als het origineel draait Death Stranding 2 op de Decima Engine. Guerrilla Games helpt mee met de ontwikkeling van het spel. Het is niet bekend wanneer de PlayStation 5-game uit moet komen.

Later werd ook gemeld dat Kojima in 2023 nog een andere game wil onthullen. Mogelijk is dit Overdose, een horrorspel waar eerder al beelden van uitlekten. Ook werd onthuld dat er een film gebaseerd op Death Stranding gemaakt gaat worden.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Indiegame Pacific Drive meer dan een miljoen keer verkocht
Nieuws

Indiegame Pacific Drive meer dan een miljoen keer verkocht

Grote update nog altijd in ontwikkeling

De in februari vorig jaar verschenen indiegame Pacific Drive is inmiddels meer dan een miljoen keer verkocht.

Dat hebben uitgever Kepler Interactive en ontwikkelaar Ironwood Studios aangekondigd. Het spel verscheen op 22 februari 2024 op PlayStation 5, Steam en Epic Games Store. Sindsdien zijn er drie gratis content-updates uitgekomen, alsmede diverse betaalde cosmetische pakketten. Er moet nog een vierde "substantiële" update uitkomen.

In elk potje van Pacific Drive maken spelers een unieke tocht door een griezelig gebied genaamd de Olympic Exclusion Zone. Belangrijk is dat de auto gedurende speelsessies blijft lopen, omdat er anders erge dingen kunnen gebeuren. Het is aan de speler om de auto te upgraden en kapotte onderdelen te fixen. Daarvoor moeten spelers soms ook uit de auto stappen en de omgeving afspeuren naar nieuwe onderdelen.

Eind vorig jaar werd gemeld dat er een televisieserie gebaseerd op Pacific Drive wordt gemaakt door Atomic Monster, het productiebedrijf van Saw-medebedenker James Wan. Hij zal als executive producer meewerken aan de film, al is er nog geen netwerk of streamingdienst bevestigd.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Sam Lake en Lucas Pope worden geëerd op GDC Awards
Nieuws

Sam Lake en Lucas Pope worden geëerd op GDC Awards

Ze ontvangen respectievelijk de Lifetime Achievement Award en Pioneer Award

Zowel Remedy Entertainments Sam Lake en onafhankelijke ontwikkelaar Lucas Pope ontvangen prijzen voor hun oeuvre op de aankomende Game Developer Choice Awards.

Op de awardshow, die elk jaar tijdens de Game Developers Conference plaatsvindt, wordt er een Lifetime Achievement Award aan Lake uitgereikt, terwijl Pope de Pioneer Award zal ontvangen.

Lake werkt al bijna drie decennia bij Remedy Entertainment en heeft onder andere het script voor de eerste twee Max Payne-games, Control en Alan Wake geschreven, alsmede Quantum Break en Alan Wake 2 geregisseerd. Zijn voorkomen is meermaals te zien in de games van Remedy, waaronder als het gezicht van Max Payne in de eerste twee games.

Lucas Pope is een invloedrijke gameontwikkelaar die bekend is van indiespellen als Papers, Please en Return of the Obra Dinn. Daarvoor heeft hij aan de Uncharted-spellen gewerkt bij Naughty Dog.

"De Game Developers Choice Awards staan erom bekend dat ze mensen in de spotlight zetten die van games de meest boeiende en evocatieve manier om verhalen te vertellen maken", aldus event director Stephenie Hawkins. "We kunnen niet wachten om Sam Lake en Lucas Pope te erkennen voor hun inzet in het verleggen van de grenzen van het medium via overtreffende narratieve structuren, complexe morele vraagstukken en evocatieve gameplay."

Eerdere mensen uit de game-industrie die de Lifetime Achievement Award hebben gewonnen, zijn onder andere John Romero, Amy Hennig, Tim Sweeney, Todd Howard, Tim Schafer, Ken Kutaragi, Peter Molyneux, Warren Spector, Hideo Kojima, John Carmack, Sid Meier en Shigeru Miyamoto.

De Game Developer Choice Awards 2025 worden op 19 maart tijdens de Game Developers Conference uitgereikt.

View post on X
View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!