Kleine balansupdate voor Elden Ring: Shadow of the Erdtree uitgebracht
Nieuws

Kleine balansupdate voor Elden Ring: Shadow of the Erdtree uitgebracht

Subtiele verandering

Ontwikkelaar FromSoftware heeft een kleine balansupdate uitgebracht voor Elden Ring-uitbreiding Shadow of the Erdtree.

FromSoftware omschrijft de update zelf als een "calibratie-update". Hij brengt dan ook maar één significante verandering met zich mee. In de uitbreiding kunnen spelers hun Scadutree Blessing levelen om hun personage sterker te maken. Na de patch brengt de eerste helft van die Blessing-levels meer kracht met zich mee, terwijl de tweede helft juist wat meer geleidelijk opbouwt.

Hierdoor hebben spelers dus meer profijt van de eerste levels, waardoor het begin van de uitbreiding iets makkelijker lijkt te gaan worden. Ook is het laatste level van de Scadutree Blessing iets sterker gemaakt.

In de patch notes geeft FromSoftware ook nog een tip aan pc-spelers die performanceproblemen ervaren. Men adviseert om te controleren of ray tracing niet per ongeluk aan staat in het instellingenmenu. In een volgende patch volgen meer balansupdates en oplossingen voor bugs, verzekert het bedrijf. De volledige patch notes zijn hier te vinden.

De patch lijkt een directe reactie op de feedback die spelers hebben gegeven op de uitbreiding. Vanwege performanceproblemen en klachten over de moeilijkheidsgraad staan de gebruikersrecensies op Steam op 'verdeeld'.

Vorige week is Shadow of the Erdtree uitgekomen. De uitbreiding kost 39,99 euro en biedt een compleet nieuw verhaal die zich afspeelt in de 'Land of Shadow', een "land dat leeggeroofd is tijdens een groots gevecht" en het land waar godin Marika vandaan komt. Spelers kunnen nieuwe mysteries, kerkers, vijanden, magie en wapens verwachten en op elk gewenst moment tussen de spelwereld uit Elden Ring en die van de uitbreiding wisselen. Lees hier alles over de uitbreiding. 

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nieuwe Cyberpunk 2077-update voegt DLSS 4-ondersteuning toe op pc
Nieuws

Nieuwe Cyberpunk 2077-update voegt DLSS 4-ondersteuning toe op pc

Ook de fotomodus wordt verbeterd op alle systemen

CD Projekt Red brengt vandaag een nieuwe patch voor Cyberpunk 2077 uit. Onder de toevoegingen valt DLSS 4-ondersteuning voor de pc-versie van de game.

Dat is niet heel gek: Cyberpunk 2077 was een van de games die werd getoond toen de nieuwe Nvidia GeForce RTX50-kaarten werden onthuld. De meest krachtige en dus duurste kaarten binnen deze nieuwe serie komen op 30 januari uit. Daarmee wordt ook DLSS 4 geïntroduceerd.

De nieuwe versie van de upscaletechnologie kan framerates tot wel acht keer verhogen. Vertraging moet gehalveerd worden om nog soepelere gameplay mogelijk te maken, en grafisch moeten games die gebruikmaken van de technologie er nog beter uitzien. 

Verder voegt patch 2.21 voor Cyberpunk 2077 verbeteringen voor de fotomodus door op pc, PS5 en Xbox Series-consoles en worden er diverse bugs en glitches weggepoetst. De volledige patch notes zijn hier te vinden.

Cyberpunk 2077 bevond zich toen de game uitkwam in een slechte staat: het spel had veel bugs en andere technische imperfecties. Dat leverde zoveel problemen op, dat Sony zelfs besloot de game uit de PlayStation Store te weren. CD Projekt Red bleef de game echter verbeteren, waardoor de algehele tendens rondom de game sterk verbeterde en de game uiteindelijk ook weer werd verkocht uit de PS Store. Overigens heeft de ontwikkelaar laten weten dat er geen PlayStation 5 Pro-patch uit zal komen voor de game.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Insomniac wil gamefranchises naar film en tv brengen
Nieuws

Insomniac wil gamefranchises naar film en tv brengen

In 2016 kwam er al een geanimeerde Ratchet and Clank-film uit

Ratchet and Clank- en Spider-Man-ontwikkelaar Insomniac Games heeft interesse geuit in het verfilmen van zijn franchises.

Eerder vandaag werd aangekondigd dat Ted Price, de oprichter van Insomniac Games, na meer dan dertig jaar vertrekt bij het bedrijf en met pensioen gaat. De studio gaat nu gerund worden door drie ervaren Insomniac-werknemers: Chad Dezern, Jen Huang en Ryan Schneider. 

Laatstgenoemde liet aan Variety weten dat er interesse is in het verfilmen van de franchises van de ontwikkelaar. In 2016 kwam er al een geanimeerde Ratchet and Clank-film uit, al werd deze film kritisch en commercieel slecht ontvangen.

"Ik denk terug naar de Ratchet and Clank-film van een aantal jaar geleden, en we zijn eigenlijk vroeg begonnen (aan games verfilmen)", aldus Schneider. "We hebben dus natuurlijk interesse daarin. We houden vooral van Ratchet and Clank."

Het drietal werd door Variety ook gevraagd naar de status van het aankomende spel Marvel's Wolverine. Dezern: "We hebben Wolverine aangekondigd en we zouden er graag meer over vertellen, maar we moeten net zoals Logan erg stoïcijns blijven tot het juiste moment daar is. Hoe enthousiast we er ook over zijn, we moeten het nog voor ons houden. Meer kan ik niet over onze aankomende projecten vertellen."

Reacties

Login of maak een account en praat mee!