Inside.Gamer Community Spotlight #3
Nieuws

Inside.Gamer Community Spotlight #3

Een paar weken geleden lanceerde Inside.Gamer, een nieuwe community platform waar je lekker kan kletsen over games met je medegamers en waar je de nodige gifjes, stevige discussies, zelfgemaakte reviews en off-topic onderwerpen kan vinden.

Mocht je het gemist hebben, dan kan je hier een uitgebreide post vinden over Inside.Gamer.

In dit bericht lichten we een aantal posts voor je uit. Vergeet niet dat je nog steeds een Nintendo Switch kan winnen door mee te posten! De beste post op Inside.Gamer in de eerste maand na lancering wint de console. Post dus snel wat fijne content en wie weet ligt de Switch straks op jouw deurmat. Vergeet niet dat je gewoon je Gamer.nl-account kan gebruiken.

Tot zover de introductie, we gaan gelijk door met een selectie van posts die je op Inside.Gamer kon vinden deze week.

Wat spelen we dit weekend? 27 en 28 februari

We trappen dit artikel af met de vraag van Jacco over welke games de community dit weekend gaat spelen.  Power Unlimited baas Martin geeft aan dat hij en redacteur Cody afgelopen weekend een Warzone toernooi hadden en dat ze daarom hoogstwaarschijnlijk wel een paar potjes gaan spelen om in te komen. Daarnaast is hij nog steeds verslingerd aan Ori and the Will of the Wisps op de Xbox Series X. Benieuwd naar wat de rest van de community afgelopen weekend heeft gespeeld?

Lees hier de hele post van Jacco

©GMRimport

Welke game was het meest teleurstellend voor jou?

Oud stagiair Ruan Moleman stelt de community een interessante vraag: "Welke game was het meest teleurstellend voor jou?"

"Er zijn naast de vele dikke games ook veel games die teleurstellend waren. Als we dit van te voren al verwachten of bij de reviews horen, kopen we de game misschien wel helemaal niet. Toch zijn er games waar we erg hyped voor waren maar pas bij het spelen anders in de smaak viel.

Voor mij was het niet bijvoorbeeld No Man’s Sky. Ondanks mijn enthousiasme voorafgaand aan de release heb ik de game niet op lancering gehaald. Pas na de grote updates ben ik erin gedoken en ik vond het geweldig. Ook Cyberpunk 2077 heb ik nog niet aangeraakt en zou ik dus ook nog geen teleurstelling kunnen noemen. Ik doel hier op een teleurstelling toen je de game werkelijk ging spelen, waar je niet op rekende."

Benieuwd naar de reacties vanuit de community?

Lees hier de hele post van Ruan

©GMRimport

Zure appels: ‘Tegen welk game-moment zie jij altijd op?’

Ook je favoriete game hoeft niet altijd even leuk zijn om te spelen. Er zijn genoeg momenten in games waar menig gamer tegenop ziet. Daarom leek het Dokter Caspari een leuk idee om hier een discussie over te starten.

"Spreek je mensen over Ocarina of Time en vraag je hen naar de mindere kanten van de game, dan zal het gros de ‘tergende’ water tempel noemen. Hoewel het wisselen tussen schoeisel erg vervelend werkt, heb ik persoonlijk helemaal niets tegen de water tempel. Sterker nog, ik vind het één van de leukere en sfeervollere kerkers in de game.

Jabu-Jabu’s Belly daarentegen heb ik altijd vervloekt. Het is niet eens dat deze tempel niet goed in elkaar steekt, maar ik merk keer op keer dat ik dit gedeelte onwijs vervelend vind om te spelen en blij ben als het achter de rug is. Waar het precies aan ligt weet ik niet, maar ik denk dat het hem in de uitstraling van deze kerker zit. Alles is rood, oogt goor en lijkt op elkaar. Dan heb je nog een sectie waarbij je een Zora-prinses het hele ding door mag zeulen… Nee, ik ben geen fan."

Aldus Dokter Caspari in zijn post over zure appels in games

©GMRimport

Een console voor mieren

De Switch is natuurlijk een heel fijn ding voor zowel thuis als onderweg. Helaas heeft de console net niet het formaat dat je 'm in je broekzak kan stoppen. Gelukkig is daar de Arduboy Nano! Martin kwam deze geinige video tegen en deelde het met de community.

Watch on YouTube

Een console voor olifanten

In navolging van Martin’s console voor mieren, postte gebruiker HanTheMan er eentje voor olifanten! In deze video zien we student Ilhan Ünhal die 's werelds grootste werkende Game Boy heeft gebouwd. De "handheld" werkt volledig naar behoren en ondersteund alle cartridges die voor de oorspronkelijke Game Boy zijn uitgekomen.

Watch on YouTube

De mooiste en lelijkste boxarts 

Gebruiker Luig1985 stelt de community een belangrijk vraag, namelijk: Wat vinden jullie de mooiste en lelijkste boxarts? Zelf trapt hij af met twee iconische boxarts, namelijk die van Mega Man 2 en Resident Evil 4. 

Benieuwd naar de reacties vanuit de community?

Lees hier het artikel van Luigi1985

©GMRimport

Welke console innoveert het meest?

Community lid Tielo staat even stil bij de drie grote namen binnen de gamesindustrie en kijkt naar hun ontwikkelingen de afgelopen jaren. 

"Xbox, de jongste telg ontwricht de full price game structuur met een abonnementenservice die op dag 1 de nieuwste games belooft. 

PlayStation, oudgediende die steeds opnieuw het wiel lijkt uit te vinden. Hysterisch nieuw jasje, vorm en uiterlijk en altijd weer een controller met iets nieuws erop, is het geen lampje of touchpad dan wel triggers met weerstand. 

Nintendo, eigenwijs de grens zoekend tussen console en speelgoed. Ze krijgen bejaarden zwiepend voor de tv of maken een ware transformer die je het ene moment naast je tv schuift en dan weer in de bus kan bespelen. "

Zoals je ziet heeft iedere console zijn eigen smoel, kleur, services en games. Maar wat zou jij anders willen zien op jouw favoriete platform, wil je innovatie of meer van hetzelfde en waarom?

Benieuwd naar de mening van de community? 

Lees hier het artikel van Tielo

Wat is jullie favoriete thema in games?

Leonaz97 is benieuwd naar wat jullie favoriete thema in games is. Denk hierbij aan een setting zoals de Noorse mythologie, Sci-fi of het verre oosten. Natuurlijk ben je ook welkom om aan te geven welke setting je juist liever niet terugziet in de games die je speelt.

Wat is jullie favoriete thema in games?

©GMRimport

Tot zover een selectie van de posts op Inside.Gamer van deze week. Op zoek naar meer? Er is altijd meer te vinden op het nieuwe community-platform. En vergeet zelf niet ook af en toe wat leuks te plaatsen. Wie weet win jij die Switch straks wel!

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Achter de schermen bij PlayStation: The Concert
Nieuws

Achter de schermen bij PlayStation: The Concert

Op 29 april doet het concert Ziggo Dome te Amsterdam aan

Een nieuwe video gepubliceerd door Sony geeft fans een kijkje achter de schermen bij het aankomende PlayStation: The Concert.

In de video praten diverse componisten van gamemuziek over de aankomende wereldwijde tournee. PlayStation: The Concert werd afgelopen oktober al aangekondigd. Hier kunnen fans muziek uit verschillende PlayStation-franchises live horen. Het concert komt onder andere naar de Ziggo Dome in Nederland. Op 29 april kunnen fans de muziek, met bijbehorende beelden uit de games, beluisteren.

Tickets zijn al sinds 18 oktober aan te schaffen via de website van PlayStation. Voor het concert in Ziggo Dome moeten geïnteresseerden minstens 77 euro betalen. Het concert komt overigens ook naar zo’n tweehonderd andere steden in Europa en de Verenigde Staten. Een compleet overzicht van tourdata is op bovengenoemde website te vinden.

Tijdens PlayStation: The Concert wordt live muziek gespeeld uit verschillende bekende PlayStation-franchises, met zowel klassieke als moderne instrumenten. Onder andere de soundtracks van Bear McCreary uit God of War, Gustavo Santaolalla uit The Last of Us en muziek van de Nederlandse Joris de Man uit de Horizon-reeks zijn te horen. 

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Visions of Mana-regisseur richt nieuwe studio op na sluiten van NetEase-studio
Nieuws

Visions of Mana-regisseur richt nieuwe studio op na sluiten van NetEase-studio

Studio Sasanqua moet de verantwoordelijkheid van gameprestaties bij het management leggen

Kenji Ozawa, een van de regisseurs van Visions of Mana, heeft een nieuwe ontwikkelstudio opgericht nadat NetEase vorig jaar zijn vorige studio sloot.

Hoewel de Mana-serie eigendom is van Square Enix, werd het meest recente deel, Visions of Mana, ontwikkeld door de NetEase-studio Ouka Studios. Afgelopen augustus - kort na de release van laatstgenoemde game - kwam echter naar buiten dat er plannen waren om de studio te sluiten en dat de meeste werknemers waren ontslagen.

Kenji Ozawa, een van de regisseurs van Visions of Mana, heeft nu dus de opening van zijn nieuwe studio aangekondigd. De ontwikkelaar heet Studio Sasanqua. In een interview laat Ozawa weten dat een van de redenen dat hij deze studio heeft geopend is dat hij een werkomgeving wilde creëren waarin het management verantwoordelijk wordt gehouden voor slechte resultaten en waar de ontwikkelaars zelf buiten schot blijven. Daarmee lijkt hij te refereren naar de situatie bij NetEase.

Ozawa legt uit dat de studio aan een eerste game gaat werken, en dat hij de verantwoordelijkheid op zich zal nemen als de game niet naar verwachting presteert. Het doel is om eerst kleinere games in Unreal Engine te ontwikkelen en uiteindelijk ook grotere games voor pc en console te ontwikkelen.

Overigens bleek afgelopen december al dat Ryosuke Yoshida - de andere regisseur van Visions of Mana - na het sluiten van Ouka Studios werd aangenomen door Square Enix.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!