Inside.Gamer Community Spotlight #1
Nieuws

Inside.Gamer Community Spotlight #1

Afgelopen maandag lanceerde Inside.Gamer, een nieuwe community platform waar je lekker kan kletsen over games met je medegamers en waar je de nodige gifjes, stevige discussies, zelfgemaakte reviews en off-topic onderwerpen kan vinden.

Mocht je het gemist hebben, dan kan je hier een uitgebreide post vinden over Inside.Gamer. 

In dit bericht lichten we een aantal posts voor je uit. Vergeet niet dat je nog steeds een Nintendo Switch kan winnen door mee te posten! De beste post op Inside.Gamer in de eerste maand na lancering wint de console. Post dus snel wat fijne content en wie weet ligt de Switch straks op jouw deurmat. Vergeet niet dat je gewoon je Gamer.nl-account kan gebruiken.

Tot zover de introductie, we gaan gelijk door met een selectie van posts die je op Inside.Gamer kon vinden deze week.

Assassin’s Creed: Valhalla is pure ellende

User SilentF0rce-1 plaatste een uitgebreid artikel over frustraties die komen kijken bij het spelen van Assassin's Creed Valhalla. 

"Het belachelijke plot is niet het enige probleem, ook de spelwereld laat behoorlijk te wensen over. Voor ik Origins ging spelen had ik er weinig vertrouwen in dat Egypte zich goed zou lenen voor Assassin’s Creed. Dit bleek echter toch wel degelijk het geval te zijn door de enorme gevarieerde steden en de dorpjes in de woestijn. Odyssey deed hier nog eens een schepje bovenop in het prachtige Griekenland. Ieder eiland had zijn eigen charme. Ieder dorp of iedere stad bood iets unieks. Alle eilanden leefden (of juist niet, maar dat was dan het doel). Het maakte het leuk om de wereld te ontdekken.

Dit is totaal niet terug te vinden in Valhalla. Begrijp me niet verkeerd, het ziet er bij vlagen prachtig uit, maar het saaie landschap waar je doorheen rent met je paard (of wolf) brengt je bij een stad of dorp dat amper verschilt met de vorige. De steden en het landschap voelen inspiratieloos en meer knip-en-plakwerk dan ooit. Ik snap het enigszins. In de periode dat de Vikingen in Londen of Oxford waren, was het nou eenmaal niet het Athene van Odyssey . Maar misschien leent het Viking-tijdperk zich dan eigenlijk gewoon niet zo goed voor de game?" 

Lees hier de hele post van SilentF0rce-1

©GMRimport

Pokemon Pearl & Diamond Remaster op de Nintendo Switch!

Jasperdb001 begon een discussie over de geruchten rondom remakes van Pokémon Diamond & Pearl. Ook plaatste hij een afbeelding met boxarts die behoorlijk echt overkomen. 

©GMRimport

Honest Opinions – Assassin’s Creed Valhalla

Ook Coola heeft een artikel geplaatst over Assassin's Creed Valhalla. Hij was iets positiever dan SilentF0rce-1 en licht vooral de verschillen tussen Assassin's Creed Valhalla en de voorgangers uit de serie uit. 

"In de kern is dit een AC-game zoals we hem anno 2017 kennen. Maar het doet gameplay-wise zoveel anders dan z’n voorgangers, weg zijn de lvl restricties en button bashen staat garant voor een game over, nee nu moet je tactisch te werk gaan in de gevechten waar je in verzeild raakt en dat komt mede door de stamina bar. Ook het voortbewegen door de gamewereld voelt anders aan dan bij Odyssey, bij die game leek het soms net of dat je Perseus was en niks je in de weg stond, nee Eivor voelt een stuk menselijker aan dan Kassandra."

Lees hier de hele post van Coola

©GMRimport

Post je Nintendo Direct set-up! 

Redacteur Michel kwam op het briljante idee om z'n setup te delen voor de Nintendo Direct. Het resultaat was een leuke rits aan reacties met foto's van diverse opstellingen en  natuurlijk ook reacties op de Direct. 

©GMRimport

Hoe voelden jullie je na de Direct? Hyped of teleurgesteld? 

We gaan nog even verder met de Nintendo Direct. In een bericht van Leonaz97 werd gevraagd naar de reacties op de presentatie. Er heersten vooral gemengde gevoelens in de comments. De teleurstelling was vooral groot dat er niks van Zelda: Breath of the Wild 2 werd vertoond. Hopelijk laat die game niet lang meer op zich wachten!

Lees hier het topic over de Nintendo Direct

©GMRimport

Een beetje Nederlandse trots

Het is misschien een beetje maf, maar ondergetekende plaatste een afbeelding die goed is ontvangen door de Inside.Gamer-community. Instagram-gebruiker thegeographypin maakte namelijk een afbeelding waarin een Mario World-versie van de kaart van Nederland te zien is. Mooi toch? 

©GMRimport

Crayon Shin-Chan trailer

Redacteur Thijs Barnhard plaatste een trailer die uit de Nintendo Direct kwam, maar dan niet in onze versie. In de Japanse presentatie werd namelijk een trailer voor Crayon Shin-Chan getoond. De game ziet er uiterst charmant uit, dus laten we hopen dat een Westerse release ooit gaat plaatsvinden. Neem hier ook een kijkje naar de reacties. 

Watch on YouTube

Top 6 MS-DOS games

Dokter Caspari heeft een tof lijstje met suggesties voor MS-DOS-games gemaakt. Onder ander Crystal Caves, Ducktales : The Quest for Gold en Sim-farm komen aan bod. Ook kan je onderaan het artikel een link vinden waarmee je gemakkelijk de games kan checken, zo in je browser!

Lees hier de hele post van Dokter Caspari

©GMRimport

Tot zover een selectie van de posts op Inside.Gamer van deze week. Op zoek naar meer? Er is altijd meer te vinden op het nieuwe community-platform. En vergeet zelf niet ook af en toe wat leuks te plaatsen. Wie weet win jij die Switch straks wel!

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Achter de schermen bij PlayStation: The Concert
Nieuws

Achter de schermen bij PlayStation: The Concert

Op 29 april doet het concert Ziggo Dome te Amsterdam aan

Een nieuwe video gepubliceerd door Sony geeft fans een kijkje achter de schermen bij het aankomende PlayStation: The Concert.

In de video praten diverse componisten van gamemuziek over de aankomende wereldwijde tournee. PlayStation: The Concert werd afgelopen oktober al aangekondigd. Hier kunnen fans muziek uit verschillende PlayStation-franchises live horen. Het concert komt onder andere naar de Ziggo Dome in Nederland. Op 29 april kunnen fans de muziek, met bijbehorende beelden uit de games, beluisteren.

Tickets zijn al sinds 18 oktober aan te schaffen via de website van PlayStation. Voor het concert in Ziggo Dome moeten geïnteresseerden minstens 77 euro betalen. Het concert komt overigens ook naar zo’n tweehonderd andere steden in Europa en de Verenigde Staten. Een compleet overzicht van tourdata is op bovengenoemde website te vinden.

Tijdens PlayStation: The Concert wordt live muziek gespeeld uit verschillende bekende PlayStation-franchises, met zowel klassieke als moderne instrumenten. Onder andere de soundtracks van Bear McCreary uit God of War, Gustavo Santaolalla uit The Last of Us en muziek van de Nederlandse Joris de Man uit de Horizon-reeks zijn te horen. 

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Visions of Mana-regisseur richt nieuwe studio op na sluiten van NetEase-studio
Nieuws

Visions of Mana-regisseur richt nieuwe studio op na sluiten van NetEase-studio

Studio Sasanqua moet de verantwoordelijkheid van gameprestaties bij het management leggen

Kenji Ozawa, een van de regisseurs van Visions of Mana, heeft een nieuwe ontwikkelstudio opgericht nadat NetEase vorig jaar zijn vorige studio sloot.

Hoewel de Mana-serie eigendom is van Square Enix, werd het meest recente deel, Visions of Mana, ontwikkeld door de NetEase-studio Ouka Studios. Afgelopen augustus - kort na de release van laatstgenoemde game - kwam echter naar buiten dat er plannen waren om de studio te sluiten en dat de meeste werknemers waren ontslagen.

Kenji Ozawa, een van de regisseurs van Visions of Mana, heeft nu dus de opening van zijn nieuwe studio aangekondigd. De ontwikkelaar heet Studio Sasanqua. In een interview laat Ozawa weten dat een van de redenen dat hij deze studio heeft geopend is dat hij een werkomgeving wilde creëren waarin het management verantwoordelijk wordt gehouden voor slechte resultaten en waar de ontwikkelaars zelf buiten schot blijven. Daarmee lijkt hij te refereren naar de situatie bij NetEase.

Ozawa legt uit dat de studio aan een eerste game gaat werken, en dat hij de verantwoordelijkheid op zich zal nemen als de game niet naar verwachting presteert. Het doel is om eerst kleinere games in Unreal Engine te ontwikkelen en uiteindelijk ook grotere games voor pc en console te ontwikkelen.

Overigens bleek afgelopen december al dat Ryosuke Yoshida - de andere regisseur van Visions of Mana - na het sluiten van Ouka Studios werd aangenomen door Square Enix.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!