Housemarque heeft nog geen oplossing voor saven in Returnal
Ontwikkelaar Housemarque heeft nog niet besloten hoe het spelers van Returnal meer mogelijkheden gaat geven om hun progressie op te slaan.
Sinds de release van de roguelike is er kritiek over het feit dat spelers tijdens 'runs' hun progressie niet op kunnen slaan. Dit is alleen mogelijk nadat spelers afgaan en terug aan het begin worden gezet. Het probleem is dat potjes soms wel uren kunnen duren en de game tijdens die uren dus niet opgeslagen kan worden.
Spelers gebruiken nu als tijdelijke oplossing de mogelijkheid om de PlayStation 5 in slaapstand te zetten, om zo verder te kunnen gaan waar men was gebleven. Housemarque gaf eerder aan op de hoogte te zijn van de kritiek.
Volgens marketing director Mikael Haveri denkt Housemarque nog altijd na over een geschikte oplossing. Enkele quotes van hem werden door interviewer Stephen Totilo op Twitter gedeeld.
"We begrijpen dat sommige systemen een hinderlijke factor kunnen zijn." Hij benadrukt dat het spel uitdagend behoort te zijn en dat het de bedoeling is dat spelers zich moeten focussen tijdens het spelen, maar dat hij de feedback begrijpt. "We weten op dit moment (de oplossing) niet. Het is dus lastig om iets aan te kondigen, want er zijn veel verschillende mensen die naar verschillende dingen kijken."
Returnal is nu beschikbaar voor PlayStation 5.