Horizon Forbidden West-patch voegt VRR en 120 hz-modus toe
Er is een nieuwe update voor Horizon Forbidden West toegevoegd die onder andere ondersteuning voor monitoren met variable refresh rate (VRR) toevoegt.
De kersverse patch is patch 1.17. Nieuw is de variable refresh rate-ondersteuning; met VRR worden de beeldjes per seconde van de game gesynchroniseerd met de beeldjes per seconde die de monitor kan laten zien, waardoor er in theorie minder vaak een dip in framerate en andere grafische problemen te zien zouden moeten zijn. Ook moet het de dynamische resolutie op 60 hz verbeteren.
Ook is er een een ‘HFR’-modus (high refresh rate) toegevoegd voor 120 hz-monitoren, die mikt op een verversingssnelheid van tussen de 60 hz en 120 hz. Er zit ook een ‘Balanced’-modus bij, die mikt op 40 hz voor monitoren die dat ondersteunen.
De patch, die te downloaden is op zowel PS4 als PS5, verbetert verder nog een scala aan problemen, zoals crashes. Ook zijn verscheidene bugs in enkele hoofd- en zijmissies verbeterd, bijvoorbeeld het niet-updaten van de doelstellingen van de missies. Tot slot zijn er nog fixes voor wereldactiviteiten, de machines in de game, wapens, de user interface en lokalisatie-problemen doorgevoerd. Bekijk de volledige lijst met patch notes hier.