Hoofd multiplayerontwerp Halo Infinite werkt nu aan Bungie's Marathon
Andrew Witts heeft er net zijn eerste week op zitten bij Bungie
Andrew Witts, die eerder als hoofd multiplayerontwerp aan Halo Infinite werkte, is aan de slag gegaan bij Bungie en helpt mee met Marathon.
Dat liet Witts weten op Twitter. Afgelopen week was zijn eerste week. "Iedereen is zo gastvrij en aardig. Ik ben dolenthousiast dat ik met dit briljante en ongelooflijke team kan samenwerken."
Witts kondigde in maart dit jaar aan te vertrekken bij Halo Infinite-ontwikkelaar 343 Industries. Hij heeft daar zo'n drie jaar verwerkt. Daarvoor heeft hij onder andere aan Fortnite en Rainbow Six Siege gewerkt.
Bungie onthulde Marathon eerder dit jaar tijdens een State of Play-uitzending aan. Het spel, dat zich in hetzelfde universum afspeelt als de oude Marathon-games die Bungie nog voor Halo ontwikkelde, wordt een PvP team-based extraction-shooter waarbij spelers in de huid kruipen van cybernetische huurmoordenaars bekend als Runners, die een verloren kolonie op de planeet Tau Ceti IV verkennen en jacht maken op rijkdom en faam. Spelers ontgrendelen allerlei items die hun Runner sterker maken.
Ondanks dat Bungie, dat tegenwoordig vooral bekend is van de Destiny-spellen, is gekocht door PlayStation, komt Marathon op een nog onbekend moment uit op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc. Toen PlayStation Bungie kocht werd al benadrukt dat de ontwikkelaar zelf mocht blijven bepalen waar men aan werkt en welke systemen men ondersteunt.