Hideaki Nishino nu volledige CEO van Sony Interactive, Herman Hulst blijft PlayStation Studios-CEO
Nieuws

Hideaki Nishino nu volledige CEO van Sony Interactive, Herman Hulst blijft PlayStation Studios-CEO

Hiroki Totoki is daarnaast gepromoveerd tot CEO van heel Sony

Hideaki Nishino is gepromoveerd tot de volledige CEO van Sony Interactive Entertainment, een rol die hij eerst samen met Hermen Hulst bekleedde. Hulst blijft wel de CEO van PlayStation Studios.

Vorig jaar werd aangekondigd dat Nishino en Hulst samen de nieuwe CEO's van Sony Interactive Entertainment werden nadat Jim Ryan was vertrokken. Nishino werd daarbij de CEO van de Platform Business Group, waardoor hij verantwoordelijk was voor alle technologie, producten en services rondom PlayStation. Hulst werd de CEO van Studio Business Group en was daarmee verantwoordelijk voor alle gamecontent van PlayStation Studios, alsmede het uitbrengen van films en televisieseries gebaseerd op PlayStation-franchises.

Nishino wordt nu dus de volledige CEO, maar Hulst blijft wel de CEO van Studio Business Group en blijft dus verantwoordelijk voor de games-line-up van het bedrijf. Binnen deze nieuwe structuur zal Hulst direct aan Nishino rapporteren.

Sony's CFO Hiroki Totoki is daarnaast gepromoveerd tot de CEO van heel Sony, waarmee hij Kenichiro Yoshida vervangt. Yoshida was sinds april 2018 de CEO van het bedrijf en verving op zijn beurt weer Kazuo Hirai. Lin Tao, die voorheen de senior vicepresident van financiën en bedrijfsstrategie was, wordt de nieuwe CFO. Sony's aandelenprijs is in Japan is naar recordhoogte gestegen na de bekendmaking van de nieuwe leiderschapsstructuur.

Nishino over zijn rol als CEO van Sony Interactive Entertainment: "Ik ben vereerd. Technologie en creativiteit zijn twee van onze sterkste punten terwijl we ervaringen blijven maken die iedereen vermaak opleveren. We laten de PlayStation-gemeenschap op nieuwe manieren groeien, waaronder het uitbreiden van onze IP's en de meeste innovatie in technologie leveren. Ik wil Hermen voor zijn expertise en leiderschap bedanken terwijl hij zijn col als CEO van Studio Business Group voortzet. Ik ben erg dankbaar aan de PlayStation-spelers en hun blijvende ondersteuning en erg enthousiast over de toekomst."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nier-jubileumlivestream wordt op 19 april uitgezonden
Nieuws

Nier-jubileumlivestream wordt op 19 april uitgezonden

Fans hopen op de aankondiging van een nieuw deel

Op 19 april wordt er een speciale livestream uitgezonden om te vieren dat de Nier-franchise vijftien jaar bestaat.

Vijftien jaar geleden kwam namelijk de eerste Nier uit. Op 19 april om 10:00 uur 's ochtends Nederlandse tijd wordt daar bij stilgestaan gedurende een livestream. Daarin wordt onder andere een miniconcert met muziek uit de game uitgezonden, alsmede de laatste info over aankomende evenementen en merchandise gerelateerd aan de franchise. Ook zullen de ontwikkelaars met elkaar in gesprek gaan.

De Nier-franchise bestaat uit meerdere games, waaronder debuuttitel Nier Replicant waar verschillende versies en heruitgaven van zijn verschenen en vervolg Nier Automata. Ook is er in 2021 een mobiele game in de vorm van Nier Reincarnation verschenen, maar die is al offline gehaald.

Overigens meldde Nier-producent Yosuke Saito vorig jaar dat hij weer wil samenwerken met Nier-regisseur Yoko Taro en Nier-componist Keiichi Okabe. "Ik praat er al een tijdje over dat ik weer iets met Yoko en Okabe wil doen. Ik kan in de nabije toekomst iets concreter zijn, dus wordt vervolgd. Het zou Nier kunnen zijn, het zou Nier niet kunnen zijn (lacht). Dat is het enige wat ik er op dit moment over kan zeggen."

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Avowed was bijna een 'multiplayer-Skyrim' geworden
Nieuws

Avowed was bijna een 'multiplayer-Skyrim' geworden

De ontwikkeling van de game is tweemaal herstart

De eerder deze week uitgekomen singleplayer-rpg Avowed had bijna een focus op multiplayergameplay gehad.

Dat laat regisseur Carrie Patel weten aan Bloomberg. De game werd in eerste instantie een "multiplayer-Skyrim" genoemd, maar in 2021 ging de ontwikkeling volledig op de schop. Voor die tijd werd het spel als een multiplayergame ontwikkeld. Sterker nog: de ontwikkeling van de game is in totaal twee keer volledig herstart.

Patel onthult ook dat er bij Obsidian behoefte is aan eventuele vervolgen op of dlc voor Avowed. "Nu we deze geweldige spelwereld hebben gebouwd, en het ontwikkelteam ook hebben laten wennen aan deze content en gameplay in deze wereld, zou ik er graag meer van zien."

Avowed is nu verkrijgbaar voor Xbox Series X en S en pc en staat ook op Xbox Game Pass. Ron Vorstermans beloonde het spel met een 9 in zijn review: "Het schrijfwerk is fenomenaal, het vechten vloeit als een actiegame, de spelwereld is iedere vierkante centimeter waard en zelfs de kleinste verhaaltjes zijn memorabel. Avowed is misschien geen grensverleggende, dynamische rpg, maar weet precies waar het goed in is, en zet daar met volle overtuiging op in. Het resultaat is de beste Microsoft-rpg van de afgelopen jaren."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!