Het verhaal van de Final Fantasy 7 Remake-trilogie tot dusver
Nieuws

Het verhaal van de Final Fantasy 7 Remake-trilogie tot dusver

Een opfriscursus voordat in februari 2024 vervolg Rebirth verschijnt

Square Enix heeft een video uitgebracht waarin het verhaal van Final Fantasy 7 Remake wordt samengevat.

De vijf minuten durende video is natuurlijk uitgebracht om mensen die de game niet hebben gespeeld - of de inhoud zijn vergeten - voor te bereiden op het aankomende vervolg Final Fantasy 7 Rebirth. De video is hieronder te zien, maar kan ook worden bekeken in het hoofdmenu van Rebirth wanneer de game uitkomt.

Daarnaast zijn er nieuwe details rondom Rebirth bekendgemaakt. Zo bevat het zowel de Active als Classic gevechtsmodi uit Remake, en zijn er drie moeilijkheidsgraden (Easy, Normal en Dynamic - laatstgenoemde wordt aangepast afhankelijk van het niveau van de speler).

Final Fantasy 7: Rebirth is het tweede deel van de remake van de klassieke rpg Final Fantasy 7. Aan het einde van het paar jaar geleden uitgekomen eerste deel verlaten de helden van de game de stad Midgar. In de oorspronkelijke game is dat het moment dat spelers de open wereld betreden. Eerder liet Square Enix al weten dat de PS5-game op twee disks geleverd wordt. De game komt op 29 februari 2024 uit op PlayStation 5.

Dwayne Vrancken schreef in september een uitgebreide preview: "Hoewel Final Fantasy 7 Rebirth alle bekende toeters en bellen van zijn voorganger terug laat komen, voelt de game toch verfrissend aan. Dit komt met name door de nieuwe Synergie-mechanieken, die een andere zwaai geven aan het tactische vechtsysteem. Tel daar de nieuwe speelbare personages voor zowel nieuwkomers als doorgewinterde fans bij op, en Rebirth zou gamers begin volgend jaar – kort na dit toch al enorm goed gevulde gamejaar – wederom weg kunnen blazen."

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Joy-Cons van Nintendo Switch 2 op gelekte foto's te zien
Nieuws

Joy-Cons van Nintendo Switch 2 op gelekte foto's te zien

De leaks blijven maar komen, maar de console is nog altijd niet officieel onthuld

In China zijn er foto's van wat waarschijnlijk de Joy-Cons voor de Nintendo Switch 2 zijn online geplaatst.

De foto's zijn op moment van schrijven nog op Reddit te zien en tonen alleen de zij- en achterkant van een Joy-Con. Daarbij is duidelijk de verhoging bij de schouderknop te zien en het feit dat de het railsmechanisme om de Joy-Cons aan te sluiten op de Switch 2 zelf vervangen is voor een soort magnetisme. Dat komt overeen met eerdere geruchten.

Hoewel de Switch 2 nog niet officieel is onthuld, gaan er al geruime tijd veel geruchten over de console. Eerder deze week werd een patent van Nintendo gespot dat lijkt te hinten naar DLSS-achtige upscaletechnologie, en eind vorig jaar claimde iemand de Switch 2 al te hebben gezien. Ook bracht een andere accessoiremaker al renders uit van wat mogelijk een draagtas voor de Switch 2 is. Het is niet bekend wanneer Nintendo precies de Switch 2 onthuld - alleen dat dit ergens voor april gebeurt.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
PlayStation-CEO verwacht dat consoles voorlopig niet verdwijnen
Nieuws

PlayStation-CEO verwacht dat consoles voorlopig niet verdwijnen

Wel denkt het bedrijf na over groei via verschillende wegen

Hideaki Nishino, de Platform Business Group CEO van Sony Interactive Entertainment, ziet consoles voorlopig niet verdwijnen.

Nishino werd door Famitsu (via Mp1st) gevraagd naar zijn toekomstvisie voor spelcomputers. Daarbij werden de mogelijkheden van cloudgaming ten opzichte van traditionele hardware aangehaald, en werd aan hem gevraagd of Sony consoles blijft maken of dat er in de toekomst mogelijk grote verschuivingen plaatsvinden.

"Op dit moment worden er veel PS4-games gespeeld en groeit de hoeveelheid PS5-games in rap tempo", zo antwoordde Nishino. "Het is onwaarschijnlijk dat dit opeens verandert, dus is er geen twijfel over mogelijk dat spelcomputers voorlopig belangrijk blijven voor onze strategie."

Dat wil echter niet zeggen dat Sony niet nadenkt over toekomstige groei. "We zien groei in het aantal beschikbare pc's en andere manieren (om games te spelen), dus we denken na over hoe we het totaal aantal PlayStation-spelers kunnen laten groeien, inclusief PSN-leden. Cloudgaming is mogelijk op de PlayStation Portal en sommige mensen denken dat we al in het tijdperk van cloudgaming zitten. Je hebt echter nog altijd een controller en scherm in je handen nodig. We zien hardware voor nu dan ook niet verdwijnen."

Nishino werd ook gevraagd over de alsmaar groeiende levenscyclus van consoles. Hoewel de PlayStation 5 meer dan vier jaar geleden uitkwam, komen er immers nog regelmatig PS4-games uit. Nishino denkt dan ook dat de PlayStation 5 een lange levenscyclus zal hebben, maar dat dit geen effect zal hebben op de komst van de PlayStation 6. "Het is geen goed idee om de release van het volgende product met nieuwe technologie uit te stellen. De timing van de release van nieuwe hardware hangt samen met de evolutie van technologie en onze mogelijkheid om die technologie te implementeren. Ik denk dat het belangrijk is om nieuwe producten aan te bieden terwijl consumenten de bestaande producten gebruiken en zo het totaal aantal games dat we bieden uit te breiden."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!