Het nieuwe Gamer.nl: een fris logo
Nieuws

Het nieuwe Gamer.nl: een fris logo

Achter de schermen zijn we druk bezig met het nieuwe Gamer.nl. De komende tijd nemen we je mee door verschillende veranderingen, met vandaag: een fris logo!

Tijd voor een nieuwe site

Wat betekent een nieuwe Gamer.nl eigenlijk? Simpel gezegd vernieuwen we zowel de voor- als achterkant van de site. De achterkant is voor jullie als bezoeker slechts indirect relevant, want die moet vooral ons werk eenvoudiger maken én zorgen dat we beter vindbaar zijn op het wereldwijde web. Niet dat ik overigens weet hoe dat precies in elkaar steekt. Daar hebben we een team van mensen voor - van developers en vormgevers tot SEO-experts.

Die voorkant gaan jullie natuurlijk wel een hoop van merken. Gamer.nl krijgt niet zomaar een nieuw likje verf; de complete indeling van de website krijgt een make-over. Eentje waar lang over is (en nog steeds wordt) nagedacht en goed past bij onze missie: vertellen wat je moet weten in de wereld van videogames, daar context bij bieden en daar ook nog eens iets van vinden ('Gamer.nl, altijd een mening').

Hoe de site eruit gaat zien, en waarom, dat bewaar ik nog even voor een ander moment. Vandaag is het tijd voor een andere onthulling:

Een frisse look

Jawel, zie hierboven het nieuw logo van Gamer.nl. Want laten we eerlijk zijn: het huidige logo - de kleuren van de Oekraïense vlag natuurlijk buiten beschouwing gelaten - was al even aan vervanging toe. Als we er kritisch naar kijken valt een aantal dingen op. Zo is de 'G' die voor het logo staat éxact hetzelfde is als die erachter, waardoor het voor buitenstaanders wellicht lijkt of er 'GGamer.nl' staat, en dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Ook stralen met name de horizontale pixels 'retrogames' uit, terwijl dat niet enkel is waar Gamer.nl voor staat. We blikken net zo graag vooruit als terug.

Het nieuwe logo is daarom wat speelser, zonder de volwassen uitstraling van de site uit het oog te verliezen. We nemen games serieus, maar vieren ze ook.

Hier een citaat van onze ontwerper Evander Hobbs, die de gedachte achter het design veel beter uit kan leggen dan ik:

"Het oude Gamer-logo was vooral dat: een beetje oubollig. De nieuwe versie moest daarom zo modern en minimalistisch mogelijk worden - zonder natuurlijk games uit het oog te verliezen. Daarom heb ik een Iconisch gamepersonage in de 'G' verwerkt, dat zowel voor gamers als niet-gamers herkenbaar is."

Wees even eerlijk: had je de Pac-Man al eerder gezien? Zelf vinden we het een leuke twist aan de iconische G van Gamer.nl, en eentje die op sociale media zowel herkenbaar als modern is.

En verder

Het doel van deze update is het betrekken van onze bezoekers in onze overgang. Hoewel een groot deel al vaststaat, is er natuurlijk altijd ruimte voor feedback. Voel je daarom vrij om onder deze en toekomstige updates te laten weten wat je vindt. 

Over toekomstige updates gesproken: binnenkort gaan we iets dieper in op het nieuwe kleurenpalet van de website. Daarbij zijn we ook ontzettend benieuwd wat jullie precies vinden, en welke aanpassingen jullie graag zien. Tot de volgende!

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Capcom lost game-brekende bug Monster Hunter Wilds op
Nieuws

Capcom lost game-brekende bug Monster Hunter Wilds op

De update die redding brengt komt later vandaag uit

Capcom heeft eerder deze ochtend een update uitgebracht om een game-brekende bug in Monster Hunter Wilds te verhelpen.

De update ging rond 09.00 uur online op alle platforms en bevat fixes voor problemen met de Ingredient Center, Grill a Meal en progressie in de verhaalmissie “A World Turned Upside Down”. Die missie bevindt zich in het High Rank-gedeelte van de game en moet voltooid worden om de Hunter Rank verder op te hogen en door te gaan met de verhaalmissies. Door een bug was dat dus onmogelijk voor spelers.

Capcom leek in eerste instantie alleen op de hoogte van de problemen met de Grill a Meal-functie en de Ingredient Centre, maar liet gisterenavond weten ook een fix te brengen voor de blokkering op de progressie. Om online te kunnen spelen moeten spelers eerst de nieuwe patch downloaden. Met een grootte van pakweg anderhalve gigabyte op PlayStation 5, zal de wachttijd op dat platform hoogstwaarschijnlijk tot een minimum beperkt blijven. Naar verwachting zal de wachttijd op andere platform niet veel verschillen.

Monster Hunter Wilds is sinds vrijdag verkrijgbaar voor de huidige generatie consoles en pc. Alicia Tai geeft de game een 9 op Gamer.nl. “Monster Hunter Wilds is een meesterlijke evolutie van de serie. Jagen en verkennen gaan naadloos in elkaar over, de wereld voelt dynamischer en vernieuwingen zoals de Seikret en Focus-modus maken de ervaring toegankelijker zonder de kern te verliezen. Veteranen missen mogelijk wel uitdaging, maar Wilds bewijst dat Monster Hunter nog steeds een stap hoger in de voedselketen kan zetten.”

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Indie-uitgever achter Still Wakes the Deep krijgt nieuwe eigenaar
Nieuws

Indie-uitgever achter Still Wakes the Deep krijgt nieuwe eigenaar

Het betaalde bedrag voor de overname is niet bekend

Secret Mode, de Brite uitgever achter indiegames als Still Wakes the Deep en A Little to the Left, is verkocht. Het is de bedoeling dat de uitgever onder de nieuwe eigenaar onafhankelijk te werk kan gaan.

Sumo Group verkocht Secret Mode aan de investeringsmaatschappij Emona Capital, dat samen met topmannen James Schall en Ed Blincoe op is getrokken om de deal waar te maken. In de nieuwe constructie moet Secret Mode onafhankelijk gaan opereren in samenwerking met de nieuwe eigenaar. Het is niet bekend welk bedrag gemoeid is met de overname.

“Door onafhankelijk te worden kunnen we ons volledig richten op het ontdekken van indieparels waarvan gamers nooit wisten dat ze die nodig hadden in hun leven”, zegt topman Schall in een verklaring. “Met toewijding zullen we de allerbeste indiegames naar spelers toe brengen, of ze nu gloednieuw of al beschikbaar zijn.”

Sumo Group richtte Secret Mode in 2020 op als label dat games zoals Dear Esther, Still Wakes the Deep, Eternal Threads en A Little tot he Left zou uitgeven. Vorig jaar ontsloeg Sumo nog vijftien procent van alle werknemers en eerder deze maand maakte de ontwikkeltak van het bedrijf bekend te stoppen met de ontwikkeling van eigen IP’s. In plaats daarvan moest de studio zich vooral als hulpontwikkelaar op gaan stellen voor werk aan bestaande games van andere ontwikkelaars.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!