Het is 'erg waarschijnlijk' dat The Last of Us meer dan drie seizoenen beslaat
Gamer.nl
Nieuws

Het is 'erg waarschijnlijk' dat The Last of Us meer dan drie seizoenen beslaat

Nieuwe foto's van het tweede seizoen getoond

Het is volgens de showrunners van de The Last of Us-televisieserie op HBO "erg waarschijnlijk" dat de serie uit meer dan drie seizoenen gaat bestaan.

Gisteren werd er een uitgebreid artikel over de serie en het aankomende tweede seizoen door Entertainment Weekly geplaatst. Daarbij kwamen ook nieuwe foto's van het tweede seizoen naar buiten, die HBO ook zonder watermerk heeft gedeeld en hieronder bekeken kunnen worden.

In het artikel vertellen showrunners Craig Mazin en Neil Druckmann meer over wat fans kunnen verwachten. Zo werd ook wederom het plan om meerdere seizoenen gebaseerd op The Last of Us: Part 2 te baseren besproken. Mazin laat weten dat HBO officieel nog geen groen licht heeft gegeven aan een derde seizoen voor de serie, maar dat er al gesprekken zijn gehouden.

"Ik denk dat het erg waarschijnlijk is dat ons verhaal zich voorbij het derde seizoen strekt. Hoe ver daar voorbij? Dat kan ik niet zeggen. En dat wil niet zeggen dat er geen andere verhalen zijn die verteld kunnen worden, maar dit verhaal vertellen Neil en ik." Druckmann voegt toe: "We hebben een plan. We weten wat we moeten doen, maar we kunnen nu niet vertellen hoeveel afleveringen of seizoenen we nodig hebben om op het eindpunt te komen."

Begin dit jaar kwam er een nieuwe trailer uit voor het tweede seizoen. Daarin werd ook gemeld dat het tweede seizoen in de loop van april op HBO begint. Het tweede seizoen zal ook Abby introduceren, een belangrijk personage uit de tweede game die in de televisieserie gespeeld wordt door Kaitlyn Dever.

Waar Abby in de game erg gespierd is, geldt dat niet voor Dever. Druckmann meldt in het hierboven genoemde artikel dat dit echter geen probleem is. Hij legt uit dat Abby in de game expres fysiek aanwezig was om qua besturing en fysieke aanwezigheid Joel na te bootsen, in tegenstelling tot de kleinere en lichtere Ellie. Dit is echter minder belangrijk in de tv-serie: "Die zit niet zo vol met geweld (als de game). Het draait meer om de drama. Ik zeg niet dat er geen actie is, maar het zijn andere prioriteiten."

In het interview wordt ook gepraat over de onconventionele structuur van The Last of Us: Part 2, en hoe dit aangepakt wordt in de televisieserie. Druckmann: "Een groot thema binnen de tweede game is perspectief, hoe iemands held iemand anders zijn vijand kan zijn en vice versa. Ik weet niet eens of het de moeite waard is om te melden hoe we dit in de serie aanpakken. Ik denk dat het onderdeel van de lol is voor mensen die bekend zijn met de game om te zien hoe we het in de serie doen. Ik kan zeggen dat we er veel over nagedacht hebben en dat we verschillende dingen hebben geprobeerd. Er zijn wat afwijkingen qua waar we dingen plaatsen."

Mazin voegt toe: "We klooien zeker aan met de timing ten opzichte van het bronmateriaal, maar zoals Neil al zegt doen we wat we denken dat toepasselijk is voor de serie. Wanneer ik 'aanklooien' zeg, bedoel ik op narratieve wijze wetenschappelijk bepalen wat het meeste impact heeft."

Kijkers kunnen zelfs nieuwe personages verwachten, zoals Catherina O'Hara in een nog onbekende rol. Volgens de showrunners is er daarnaast een ander personage die niet direct in de games voorkomt die een belangrijke rol heeft in het tweede seizoen, vergelijkbaar met Frank in het eerste seizoen. "Het gaat om een heel, heel coole casting waar we hopelijk snel meer over kunnen vertellen." Fans speculeren dat het om de leider van de Seraphites gaat.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Xbox-baas Phil Spencer: 'Switch 2 is belangrijk voor onze toekomst'
Gamer.nl
Nieuws

Xbox-baas Phil Spencer: 'Switch 2 is belangrijk voor onze toekomst'

De Microsoft-topman wil zoveel mogelijk mensen bereiken

Phil Spencer, de baas van de gamedivisie van Microsoft, heeft benadrukt dat Nintendo een belangrijke partner is en dat er Xbox-games op Nintendo Switch 2 uit zullen komen.

Dat meldde hij in een interview met Variety. "We hebben de eerste Switch ondersteund en willen dat ook voor Switch 2 doen", zo vertelde hij. "Nintendo is een geweldige partner. (Games uitbrengen op Nintendo-consoles) is een unieke manier voor ons om mensen te bereiken die niet op pc of Xbox spelen. Op die wijze kunnen we onze gemeenschap van mensen die om onze franchises geven laten groeien. Dat is erg belangrijk voor ons, omdat we zo in onze games kunnen blijven investeren."

Spencer vervolgde: "Ik geloof erg in wat Nintendo betekent voor onze industrie en dat we ze blijven ondersteunen. En wij krijgen ook ondersteuning van hen voor onze franchises, dat is een belangrijk onderdeel van onze toekomst."

Ondanks dat de Nintendo Switch 2 eerder deze maand volledig uit de doeken werd gedaan en een releasedatum van 5 juni kreeg, werden er geen grote Microsoft-titels voor de console onthuld. Er gaan al wel geruime tijd geruchten dat spellen als Halo: The Master Chief Collection en Microsoft Flight Simulator naar de console komen. Daarbij heeft het bedrijf tijdens de rechtszaak met de Federal Trade Commission al akkoord gegeven de Call of Duty-franchise naar Nintendo-platforms te brengen. Sowieso heeft Spencer begin dit jaar al bevestigd dat er Xbox-games naar Switch 2 zullen komen.

Microsoft gaf eerder al aan dat het bedrijf aan een Xbox-handheld werkt. Spencer werd in het interview met Variety dan ook gevraagd of hij niet denkt dat dit botst met de doelgroep van de Switch-consoles. "Verschillende creators en andere platformhouders inspireren mij. Maar ik geloof in de plannen die we hebben. We zijn overduidelijk aan het veranderen wat Xbox betekent en we ontmoeten spelers op veel verschillende plekken. Er zijn drie miljard mensen op aarde die games spelen en ik word elke dag wakker met de gedachte over hoe Xbox relevanter kan zijn voor die drie miljard mensen."

Hij had het antwoord op die kwestie ook al paraat: "Door een leider te zijn in hoe onze games en onze platformfeatures op zoveel mogelijk plekken beschikbaar zijn, of dat nou op de cloud is, of op pc, of mensen die op console spelen. Ons doel is om onze franchises te laten groeien en ons platform belangrijk te laten zijn voor een zo groot mogelijk gedeelte van die drie miljard gamers."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Voormalige Pokémon Go-maker ontslaat 68 werknemers
Gamer.nl
Nieuws

Voormalige Pokémon Go-maker ontslaat 68 werknemers

De gamedivisie van Niantic is eerder al gekocht door Scopely

Niantic, het bedrijf waar Pokémon Go tot voor kort werd ontwikkeld, ontslaat 68 werknemers.

Dat blijkt uit documentatie gevonden door Game Developer. Het gaat daarbij specifiek om Niantic Spatial, de nieuwe naam van het bedrijf nadat diens gamedivisie werd overgenomen door Scopely. De ontslagen worden pas op 20 mei doorgevoerd en het is dan ook niet bekend binnen welke afdelingen deze ontslagen vallen.

Eerder dit jaar werd aangekondigd dat Scopely 3,5 miljard dollar betaalde voor de gamedivise van Niantic. Daarmee heeft Scopely games als Pokémon Go, Monster Hunter Now en Pikmin Bloom in handen gekregen. Toen werd gemeld dat alle werknemers van de gamedivisie van Niantic over zouden gaan naar Scopely.

De hierboven gemelde ontslagronde vindt dus niet plaats binnen de gamedivisie, dat nu onderdeel uitmaakt van Scopely. In plaats daarvan vallen de ontslagen bij Niantic, dat geen games meer ontwikkelt maar zich richt op AI.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!