Hello Games 'nog lang niet klaar' met No Man's Sky
Gamer.nl
Nieuws

Hello Games 'nog lang niet klaar' met No Man's Sky

De game kwam in 2016 uit en sindsdien zijn er talloze gratis updates verschenen

No Man's Sky-ontwikkelaar Hello Games laat weten nog lang niet klaar te zijn met de game te ondersteunen.

Onlangs bleek dat het gemiddelde van Steam-gebruikersrecensies voor No Man's Sky op 'erg positief' staat. Dat is voor het eerst sinds de game in 2016 uitkwam. Het spel werd toen gehekeld vanwege de technische staat en gebrek aan content, maar in de jaren daarna heeft de ontwikkelaar continu nieuwe, gratis content en andere verbeteringen toegevoegd, waardoor spelers inmiddels dus zeer positief zijn.

Matthew Griffiths, de engine-programmeur van No Man's Sky, reageerde op X op het bovengenoemde feit. "Ons kleine team bij Hello Games heeft gewerkt en gewerkt. Hoewel 'erg positief' maar een paar woorden zijn, betekent het ongelooflijk veel, zeker aangezien we nog lang niet klaar zijn." Het lijkt er dus op dat No Man's Sky-spelers nog meer content en verbeteringen kunnen verwachten.

Voordat het zover is, kunnen spelers de komende weken eerst alle gelimiteerd beschikbare Expeditions uit 2024 opnieuw beleven. Waar Expeditions normaliter zo'n zes weken beslaan, zullen tijdens het zogeheten Redux-evenement de Expeditions maar twee weken beslaan. De Omega-expeditie is nu gaande en loopt tot 11 december, gevolgd door Adrift, Liquidators, Aquarius en The Cursed.

Hello Games werkt ook al enige tijd aan een nieuwe game genaamd Light No Fire. Spelers bezoeken daarin een gigantische, procedureel gegenereerde fantasiewereld die qua grootte vergelijkbaar met de echte aarde is.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nintendo: 'Ontwikkelaars vroegen om digitale triggers op Switch 2-controllers'
Gamer.nl
Nieuws

Nintendo: 'Ontwikkelaars vroegen om digitale triggers op Switch 2-controllers'

Daarom zou er niet voor analoge triggers gekozen zijn

De Joy-Cons en Pro Controller voor Nintendo Switch 2 hebben geen analoge, maar digitale triggers. Volgens Nintendo is hier voor gekozen omdat veel ontwikkelaars daar om vroegen.

Dat meldden Nintendo-topmannen in een interview met VentureBeat. Bij analoge triggers registreert de controller hoever de trigger wordt ingedrukt - bijvoorbeeld om te bepalen hoeveel gas er wordt gegeven in racespellen - terwijl digitale triggers elke beweging als dezelfde input registreren.

Setsuya Sasaki, de technical director van de Switch 2: "Er waren een hoop, laten we zeggen, kieskeurige ontwikkelaars die om (digitale triggers) vroegen. Daarom hebben we daar voor gekozen."

Switch 2-producent Kouichi Kawamoto vult aan: "Er zitten zowel voor- als nadelen aan analoge knoppen. Je verliest wat momentum wanneer ze analoog zijn. We overwogen het en besloten dat directe input een betere optie zou zijn."

Overigens had de GameCube-controller wel analoge triggers. Games als F-Zero GX en Super Mario Sunshine maken hier gebruik van. Het is echter niet noodzakelijk om de games te kunnen spelen. Op de Switch 2 komen via Nintendo Switch Online GameCube-spellen beschikbaar. De Switch 2 is vanaf 5 juni verkrijgbaar.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Sifu-makers brengen voetbalgame Rematch op 19 juni uit
Gamer.nl
Nieuws

Sifu-makers brengen voetbalgame Rematch op 19 juni uit

Een open bèta gaat op 18 april van start

Rematch, de nieuwe voetbalgame van Sifu-ontwikkelaar Sloclap, komt op 19 juni uit.

Dat werd gisteren aangekondigd. Naast een standaardeditie van 30 dollar (prijs in euro's nog onbekend) komt er ook een Pro-editie van 40 dollar en Elite-editie van 50 dollar uit met drie dagen eerder toegang en andere extra's. Op 18 april begint daarnaast een open bèta - mensen kunnen zich hier registreren.

De online multiplayergame Rematch bestaat uit potjes van vijf tegen vijf spelers en plaats de camera achter de voetballer die spelers besturen. De wedstrijden spelen zich dan ook af in kleinere stadions.

Een uniek detail van het spel is dat spelers geen overtredingen of buitenspel kunnen maken; alles is toegestaan. Omdat spelers maar één voetballer besturen, kan er continu geschakeld worden van positie op het veld. Verder valt de grafische stijl van Rematch op - een vergelijkbare cartooneske stijl als Sifu.

Rematch komt naar pc (via Steam), PlayStation 5 en Xbox Series X en S. Sloclap belooft dat er na release seizoensgebonden content wordt toegevoegd, waaronder cosmetische items en nieuwe modi.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!