Helldivers 2-regisseur last pauze in voordat hij aan nieuwe game begint
Nieuws

Helldivers 2-regisseur last pauze in voordat hij aan nieuwe game begint

'Ik leef al sinds begin 2016 in Helldivers 2 en sinds 2013 in Helldivers'

Johan Pilestedt, de regisseur van Helldivers 2, heeft aangekondigd een pauze in te moeten lasten voordat hij gaat werken aan de volgende game van de studio.

De medeoprichter van Arrowhead Game Studios meldde dit in een statement op social media. Hij geeft daarbij niet aan hoelang hij vrij neemt.

"Ik leef al sinds begin 2016 in Helldivers 2 en sinds 2013 in Helldivers. Elf jaar werk ik het klokje rond aan dezelfde IP en heb ik mijn familie, vrienden en lieve vrouw aan de kant geschoven... en ook mijzelf."

Hij vervolgt: "Ik ga wat tijd voor mijzelf nemen om alles dat verloren is gegaan bij iedereen die mij meer dan een decenniumlang heeft gesteund in te lossen. Ik weet zeker dat mijn vrienden van Arrowhead in de tussentijd hun uiterste best zullen doen om geweldige dingen aan Helldivers 2 toe te voegen. Wanneer ik terugkeer zal ik beginnen met werken aan de volgende Arrowhead-game."

Toch is men bij Arrowhead al wel begonnen aan het concept voor een nieuwe game, zoals Pilestedt eerder deze maand liet weten. Hij gaf daarbij aan dat er gewerkt wordt aan een 'high concept', waarmee de algemene insteek van een nieuwe game wordt bedoeld.

Helldivers 2 kwam begin vorig jaar uit op PlayStation 5 en pc. Spelers proberen in de co-op-shooter als onderdeel van een team buitenaards gespuis van 'Super Earth' weg te houden en krijgen diverse missies voorgeschoteld, zoals bijvoorbeeld het verkrijgen van belangrijke data of het vernietigen van een vijandelijk nest. Mensen kiezen hun missies vanuit een hub op een ruimteschip, dat ook van upgrades voorzien kan worden. Dat zorgt er voor dat spelers hun arsenaal kunnen uitbreiden en upgraden.

Gamer.nl-redacteur Sebastiaan van der Bij gaf een 8 aan het spel: "Hoewel Helldivers 2 enigszins tekortschiet in originaliteit en diepgang wat betreft de missies en het verhaal, compenseert het ruimschoots met de grappige *tone of voice*, spectaculaire gameplay en hilarische momenten. Ondanks de soms wat chaotische actie, biedt het voldoende tactische diepgang om je een voordeel te geven tijdens de gevechten, terwijl het belang van communicatie tussen teamgenoten wordt benadrukt."

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Microsoft was in december de grootste game-uitgever ter wereld
Nieuws

Microsoft was in december de grootste game-uitgever ter wereld

Er werd 465 miljoen dollar aan games van het bedrijf uitgegeven

Microsoft was afgelopen december de grootste game-uitgever ter wereld: er werd maar liefst 465 miljoen dollar - omgerekend meer dan 447 miljoen euro - aan games van het bedrijf uitgegeven.

Dat blijkt uit informatie van databedrijf Ampere (via VGC). Het succes is mede te danken aan het op Xbox en pc uitgekomen Indiana Jones and the Great Circle, maar werd bovenal behaald dankzij het afgelopen najaar uitgekomen Call of Duty: Black Ops 6. Die game, en andere spellen in de reeks die via Call of Duty HQ beschikbaar zijn, trokken in november 38 miljoen maandelijkse gebruikers aan, waardoor de franchise ook in december nog mateloos populair was.

Saillant detail is dat 64 procent van al het geld dat consumenten in december aan Microsoft-games uitgaven, dat op PlayStation-consoles deden. Als gevolg was Microsoft zoals gezegd de grootste game-uitgever ter wereld in die maand, met een flinke voorsprong op Electronic Arts, dat in dezelfde periode 366 miljoen dollar genereerde - onder andere dankzij EA Sports FC 25. Call of Duty: Black Ops 6 is eigendom van Activision Blizzard, dat inmiddels onderdeel uitmaakt van Microsoft.

Uit andere data bleek onder andere dat Marvel Rivals 29 miljoen actieve spelers had in december, en dat Path of Exile 2 wereldwijd 148 miljoen dollar genereerde. Daarbij werden er dertig miljoen uren in Fortnite besteed op Eerste Kerstdag - wat betekent dat de gemiddelde Fortnite-speler op die dag 2,3 uur aan de game spendeerde.

De PlayStation 5 verkoopt wereldwijd beter dan de Xbox Series X en S, maar de stappen die Microsoft heeft gemaakt op het gebied van overnames van grote uitgevers en het uitbrengen van games op consoles buiten Xbox zorgen er dus wel voor dat spelers massaal geld uitgeven aan games van het bedrijf. Het is dan ook niet gek dat Xbox-baas Phil Spencer afgelopen weekend aangaf dat het bedrijf steeds meer Xbox-games naar andere systemen blijft brengen, al zien hij hardware nog altijd als essentieel onderdeel van Microsofts strategie.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Worlds Part 2-update voegt nog meer variatie aan No Man's Sky toe
Nieuws

Worlds Part 2-update voegt nog meer variatie aan No Man's Sky toe

Hello Games blijft de in 2016 uitgekomen game maar verbeteren

Hello Games heeft de Worlds Part 2-update voor No Man's Sky uitgebracht, waardoor er nog meer variatie te vinden is op de talloze planeten in de game.

In een uitvoerige blogpost vertelt de ontwikkelaar dat "het algoritme van het universum is geëvolueerd, waardoor er prachtige nieuwe bergen, diepe valleien en uitgestrekte vlaktes" op planeten te vinden zijn.

Daarnaast zijn er nieuwe omgevingen voor in de diepste oceanen toegevoegd, vol met "buitenaardse landschappen en geheimzinnige aquatische levensvormen". Er zijn zelfs nieuwe 'paarse' zonnestelsels van toegevoegd die "ontelbare nieuwe werelden" bevatten, en een compleet nieuwe verhaallijn.

De update zorgt er verder voor dat spelers hun inventaris met één druk op de knop kunnen organiseren, en kunnen er een reeks aan helmen gebaseerd op aquaria worden vrijgespeeld door mijlpalen omtrent vissen te behalen. Via een nieuwe Abandoned-modus kan men er voor kiezen om alle levensvormen uit de game te halen.

Volgens Hello Games kunnen spelers ook snellere laadtijden verwachten, ziet het wateroppervlakte er nu beter uit, werken mods nu beter en hebben modders meer controle over hun creaties, zijn er ruïnes van oude samenlevingen op planeten te vinden, is het lichtgebruik in de game verbeterd en zijn er diverse verbeteringen doorgevoerd in de game en user interface die de speelervaring moeten verbeteren.

Vorige zomer kwam de eerste Worlds-update voor No Man's Sky al uit waarmee meer variatie en verbeteringen werden doorgevoerd. Hello Games voorziet No Man's Sky daarnaast al jaren van nieuwe content middels gratis updates.

Daarnaast werkt de ontwikkelaar aan een nieuwe game genaamd Light No Fire. Spelers bezoeken daarin een gigantische, procedureel gegenereerde fantasiewereld die qua grootte vergelijkbaar met de echte aarde is.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!