Het had niet veel gescheeld of Rockstar Games had een Grand Theft Auto: Tokyo voor PlayStation 2 ontwikkeld.
Time Extension plaatste deze week een artikel over diverse nooit uitgekomen Grand Theft Auto-games, waarvoor onder andere met een anonieme bron die voorheen bij Rockstar werkte is gepraat. Deze bron bevestigde ook dat Grand Theft Auto: Tokyo werd overwogen.
In 2003 legde moederbedrijf Take-Two Interactive al tien handhelsmerken voor de GTA-reeks vast, waaronder dus GTA Tokyo. Eind vorig jaar kwam via de gelekte brondcode van Grand Theft Auto 5 tevens een vermelding van deze nooit aangekondigde game naar buiten.
Het leek er dus al op dat Rockstar ooit een GTA-game gesitueerd in de Japanse stad wilde maken, en dat blijkt volgens de bron te kloppen. "Sam (Houser) was behoorlijk enthousiast over Tokio. Hij had net GTA3 uitgebracht en was vaak in Tokio te vinden om de game te promoten. Het leek een erg coole, interessante stad om een game over te maken, maar het kwam uiteindelijk neer op logistieke problemen."
Hij vervolgt: "Je moet een onderzoeksteam lang genoeg er op uit sturen om de stad vast te leggen en de culturele satire rondom die stad vast te leggen binnen een narratief. Het was allemaal vrij lastig en het leek ons uiteindelijk cooler om ons te blijven richten op de steden die in de eerste Grand Theft Auto geïntroduceerd werden."
De drie hoofddelen binnen de GTA-reeks die op PlayStation 2 uitkwamen speelden zich dan ook af in Liberty City, Vice City en San Andreas. Maar uit bovenstaande informatie blijkt nu dus dat het zomaar had kunnen gebeuren dat één van die games vervangen werd voor Grand Theft Auto: Tokyo.