Ghost of Yotei krijgt een 'minder repetitieve' open wereld
Veelgehoord kritiekpunt moet worden aangepast
Ghost of Yotei moet een minder repetitieve wereld krijgen dan diens voorganger, Ghost of Tsushima. Dat zeggen regisseurs Nate Fox en Jason Connell in een interview met NY Times.
Daarmee behandelen Fox en Connell een veelgehoord kritiekpunt op Yotei's voorganger. "Een uitdaging die komt kijken bij het maken van een openwereldgame is het aspect van constant hetzelfde doen", legt Connell uit. "We wilden dat beter balanceren en unieke ervaringen implementeren."
In het interview melden de regisseurs ook dat het idee voor de game ontstond na een bezoek aan het noorden van Japan, waar de game zich afspeelt.
"In het Shiretoko National Park moet je een video kijken die je waarschuwt voor beren", zegt Fox. "In dit prachtige park vol met steile kliffen en water zijn, en tegelijkertijd op je hoede blijven voor beren, was op windend. We willen dat gevoel van gevaar ook terug laten komen in Ghost of Yotei."
In het zelfde interview geven de makers aan dat Ghost of Yotei het begin van 'een nieuwe franchise' inluidt. Zo plant ontwikkelaar Sucker Punch naast de film van Ghost of Tsushima verschillende spin-offs.
Ghost of Yotei verschijnt ergens in 2025 voor PlayStation 5. De game speelt zich af in 1603 - meer dan driehonderd jaar na Ghost of Tsushima - en draait om een nieuwe personage genaamd Atsu. De game moet nieuwe gameplaymechanismen en wapens bevatten.