Ghost of Yotei krijgt een 'minder repetitieve' open wereld
Nieuws

Ghost of Yotei krijgt een 'minder repetitieve' open wereld

Veelgehoord kritiekpunt moet worden aangepast

Ghost of Yotei moet een minder repetitieve wereld krijgen dan diens voorganger, Ghost of Tsushima. Dat zeggen regisseurs Nate Fox en Jason Connell in een interview met NY Times.

Daarmee behandelen Fox en Connell een veelgehoord kritiekpunt op Yotei's voorganger. "Een uitdaging die komt kijken bij het maken van een openwereldgame is het aspect van constant hetzelfde doen", legt Connell uit. "We wilden dat beter balanceren en unieke ervaringen implementeren."

In het interview melden de regisseurs ook dat het idee voor de game ontstond na een bezoek aan het noorden van Japan, waar de game zich afspeelt.

"In het Shiretoko National Park moet je een video kijken die je waarschuwt voor beren", zegt Fox. "In dit prachtige park vol met steile kliffen en water zijn, en tegelijkertijd op je hoede blijven voor beren, was op windend. We willen dat gevoel van gevaar ook terug laten komen in Ghost of Yotei."

In het zelfde interview geven de makers aan dat Ghost of Yotei het begin van 'een nieuwe franchise' inluidt. Zo plant ontwikkelaar Sucker Punch naast de film van Ghost of Tsushima verschillende spin-offs.

Ghost of Yotei verschijnt ergens in 2025 voor PlayStation 5. De game speelt zich af in 1603 - meer dan driehonderd jaar na Ghost of Tsushima - en draait om een nieuwe personage genaamd Atsu. De game moet nieuwe gameplaymechanismen en wapens bevatten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Gameplay van geannuleerde Star Wars Battlefront 3 gelekt
Nieuws

Gameplay van geannuleerde Star Wars Battlefront 3 gelekt

Game uit de koker van Free Radical Design werd in 2008 geannuleerd

Er zijn gameplaybeelden van een geannuleerde derde game in de klassieke Star Wars Battlefront-franchise online verschenen.

Het gaat om een derde deel in de reeks waarvan begin dit millennium games uitkwamen, en dus niet te verwarren met de Battlefront-shooters die afgelopen decennium uitkwamen.

Free Radical Design - bekend van de Timesplitters-games - werkte aan Star Wars Battlefront 3. De game werd in 2008 uiteindelijk geannuleerd. Het spel had op de Wii, PlayStation 3, Xbox 360 en pc uit moeten komen.

Inmiddels is er dus gameplay te zien van het nooit uitgekomen spel. De beelden zouden daarbij afkomstig zijn van een versie van de game een week voordat deze geannuleerd werd. Het gaat daarbij specifiek om de Wii-versie van het spel.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Pacific Drive-televisieserie op komst
Nieuws

Pacific Drive-televisieserie op komst

Saw-medebedenker James Wan heeft de rechten in handen

Er gaat gewerkt worden aan een televisieserie gebaseerd op het eerder dit jaar uitgekomen Pacific Drive.

Variety meldt dat Atomic Monster, het productiebedrijf van Saw-medebedenker James Wan, de rechten op een televisieserie gebaseerd op de game in handen heeft. Hij zal als executive producer meewerken aan de film, al is er nog geen netwerk of streamingdienst bevestigd.

In elk potje van Pacific Drive maken spelers een unieke tocht door een griezelig gebied genaamd de Olympic Exclusion Zone. Belangrijk is dat de auto gedurende speelsessies blijft lopen, omdat er anders erge dingen kunnen gebeuren.

Het is aan de speler om de auto te upgraden en kapotte onderdelen te fixen. Daarvoor moeten spelers soms ook uit de auto stappen en de omgeving afspeuren naar nieuwe onderdelen.

Pacific Drive is verkrijgbaar op Steam, Epic Games Store en PlayStation 5.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!