Ghost of Yotei krijgt een 'minder repetitieve' open wereld
Nieuws

Ghost of Yotei krijgt een 'minder repetitieve' open wereld

Veelgehoord kritiekpunt moet worden aangepast

Ghost of Yotei moet een minder repetitieve wereld krijgen dan diens voorganger, Ghost of Tsushima. Dat zeggen regisseurs Nate Fox en Jason Connell in een interview met NY Times.

Daarmee behandelen Fox en Connell een veelgehoord kritiekpunt op Yotei's voorganger. "Een uitdaging die komt kijken bij het maken van een openwereldgame is het aspect van constant hetzelfde doen", legt Connell uit. "We wilden dat beter balanceren en unieke ervaringen implementeren."

In het interview melden de regisseurs ook dat het idee voor de game ontstond na een bezoek aan het noorden van Japan, waar de game zich afspeelt.

"In het Shiretoko National Park moet je een video kijken die je waarschuwt voor beren", zegt Fox. "In dit prachtige park vol met steile kliffen en water zijn, en tegelijkertijd op je hoede blijven voor beren, was op windend. We willen dat gevoel van gevaar ook terug laten komen in Ghost of Yotei."

In het zelfde interview geven de makers aan dat Ghost of Yotei het begin van 'een nieuwe franchise' inluidt. Zo plant ontwikkelaar Sucker Punch naast de film van Ghost of Tsushima verschillende spin-offs.

Ghost of Yotei verschijnt ergens in 2025 voor PlayStation 5. De game speelt zich af in 1603 - meer dan driehonderd jaar na Ghost of Tsushima - en draait om een nieuwe personage genaamd Atsu. De game moet nieuwe gameplaymechanismen en wapens bevatten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5
Nieuws

Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5

Tijdelijk te koop voor 8,09 euro

De Early Access-versie van multiplayershooter Blindfire komt in de loop van vandaag beschikbaar op PlayStation 5.

De game kan daarbij tijdelijk met tien procent korting worden aangeschaft voor 8,09 euro. Deze kortingsactie loopt tot 9 december. Het spel verscheen afgelopen oktober al in Early Access via pc (Steam en Epic Games Store) en Xbox Series-consoles.

De first-person shooter speelt zich voor een groot gedeelte in de het donker af, met hier en daar uv-verlichte illustraties die er voor zorgen dat spelers iets kunnen zien. Daarbij kunnen spelers een 'Echo' gebruiken, waardoor bijvoorbeeld de meest recente positie van een vijand in de buurt wordt getoond.

Multiplayerpotjes bevatten maximaal acht spelers. Wanneer mensen verslagen worden, krijgen ze toegang tot nachtvisie waarmee ze de actie in de arena duidelijk kunnen volgen. Hoewel het mogelijk is voor spelers om zich in het donker te verstoppen, is het belangrijk om punten te scoren door bijvoorbeeld headshots en multikills te behalen. Spelers die een hele ronde geen schade oplopen ontvangen ook punten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan
Nieuws

Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan

Meer bescherming voor de consument

Valve heeft de Steam-regels voor seizoenspassen op het platform aangescherpt.

Zo valt te lezen dat ontwikkelaars een seizoenspas beschikbaar kunnen stellen op Steam, maar dat men wel een complete lijst en beschrijving van downloadbare content dat onderdeel uitmaakt van de pas en verwachte releasedatum moet delen.

Daarnaast moet een seizoenspas minstens één beschikbare dlc bevatten wanneer deze te koop komt te staan - al wordt er een uitzondering gemaakt voor seizoenspassen die onderdeel uitmaken van een vooraf te bestellen deluxe editie van de game.

"Door een seizoenspas aan te bieden beloof je toekomstige content", zo schrijft Valve richting ontwikkelaars en uitgevers. "Tijdens het proces van een seizoenspas lanceren wordt je gevraagd naar een releasetiming voor de content in de seizoenspas. Dit is zowel een verplichting richting consumenten en Steam. Als je nog niet duidelijk kunt communiceren over de content van elke dlc en wanneer de dlc beschikbaar komt, moet je geen seizoenpas op Steam aanbieden."

Valve erkent wel dat releasedata niet altijd gehaald kunnen worden. Ontwikkelaars mogen dan ook eenmalig de releasedatum van content uit de seizoenspas aanpassen, al moet de nieuwe datum wel binnen drie maanden van de oorspronkelijke datum vallen. Wanneer een dlc dat onderdeel uitmaakt van een seizoenspas wordt geannuleerd, moet men verplicht geld teruggeven aan de consumenten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error