Gehekelde King Kong-game werd in een jaar tijd ontwikkeld
Nieuws

Gehekelde King Kong-game werd in een jaar tijd ontwikkeld

'Het ontwikkelproces begon vorig jaar juni en moest op 2 juni dit jaar afgerond zijn'

Het vorige week uitgekomen Skull Island: Rise of Kong is blijkbaar in een jaar tijd ontwikkeld.

Dat hebben werknemers van ontwikkelaar IguanaBee van de game onthuld aan The Verge. "Het ontwikkelproces begon vorig jaar juni en moest op 2 juni dit jaar afgerond zijn", aldus een anonieme ontwikkelaar. Er zouden niet meer dan twintig werknemers aan de game hebben gewerkt.

Skull Island: Rise of Kong kreeg op release veel kritiek te verduren op het internet. Gamers hekelden de de graphics, animaties en gameplay. Het opvallend korte ontwikkeltraject mag dan ook geen verrassing heten. Het spel werd door sommigen dan ook de slechtste game van het jaar genoemd.

Volgens een voormalige werknemer van de ontwikkelaar is het "gebruikelijk" dat spellen die voor GameMill worden gemaakt, relatief weinig tijd en financiële middelen ter beschikking komen.

De ontwikkelaars zouden sinds februari dit jaar in 'crunch-mode' hebben gezeten om de game zo ver mogelijk af te krijgen. Een anonieme bron: "Ik stond sinds eind februari op de automatische piloot omdat alle hoop verloren was."

Hieronder zijn enkele tweets te zien van spelers van de game.

View post on X
View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Guacamelee-ontwikkelaar onthult aankomend jaar volgende game
Nieuws

Guacamelee-ontwikkelaar onthult aankomend jaar volgende game

Meest recente spel van de studio is Nobody Saves the World

Drinkbox Studios, de ontwikkelaar van de Guacamelee-spellen, zal in 2025 zijn nieuwe game aankondigen.

Dat heeft de ontwikkelaar laten weten op social media. Details over de nieuwe game werden niet gegeven, maar zullen dus wel in 2025 volgen.

Drinkbox Studios is vooral bekend van de twee Guacamelee-games, metroidvania's met een focus op platformgameplay. Het meest recente wapenfeit van de studio is echter het in 2022 verschenen Nobody Saves the World.

In Nobody Saves the World stappen spelers in de schoenen van Nobody, een personage dat ruim vijftien verschillende gedaanten kan aannemen. Elke gedaante beschikt over een unieke vaardigheid, die spelers moeten combineren om puzzels op te lossen en quests te voltooien.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Gerucht: Call of Duty: World at War en Singularity in mei naar Game Pass
Nieuws

Gerucht: Call of Duty: World at War en Singularity in mei naar Game Pass

In maart zou ook een andere Call of Duty-game aan Game Pass worden toegevoegd

Een insider claimt dat de spellen Call of Duty: World at War en Singularity in de loop van 2025 naar Xbox Game Pass komen.

Sinds Activision Blizzard onderdeel uitmaakt van Microsoft zijn er diverse games van de uitgever op Game Pass verschenen, waaronder Crash Bandicoot N. Sane Trilogy, Diablo 4, Call of Duty: Modern Warfare 3 en Spyro Reignited Trilogy. Ook is op release meteen Call of Duty: Black Ops 6 op Game Pass geplaatst. Het is echter duidelijk dat de oude games van Activision Blizzard verspreid worden uitgebracht op de abonnementsdienst.

Volgens insider eXtas1s kunnen Game Pass-abonnees volgend jaar in ieder geval Treyarchs Call of Duty: World at War en Raven Softwares Singularity verwachten. Beide games zouden rond mei 2025 aan de dienst worden toegevoegd. Tot slot meldt de insider dat mensen in maart ook een andere Call of Duty-game op Game Pass kunnen verwachten, maar wordt geen titel genoemd. Officieel is op moment van schrijven nog niets officieel bevestigd.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!