Gehekelde King Kong-game werd in een jaar tijd ontwikkeld
Nieuws

Gehekelde King Kong-game werd in een jaar tijd ontwikkeld

'Het ontwikkelproces begon vorig jaar juni en moest op 2 juni dit jaar afgerond zijn'

Het vorige week uitgekomen Skull Island: Rise of Kong is blijkbaar in een jaar tijd ontwikkeld.

Dat hebben werknemers van ontwikkelaar IguanaBee van de game onthuld aan The Verge. "Het ontwikkelproces begon vorig jaar juni en moest op 2 juni dit jaar afgerond zijn", aldus een anonieme ontwikkelaar. Er zouden niet meer dan twintig werknemers aan de game hebben gewerkt.

Skull Island: Rise of Kong kreeg op release veel kritiek te verduren op het internet. Gamers hekelden de de graphics, animaties en gameplay. Het opvallend korte ontwikkeltraject mag dan ook geen verrassing heten. Het spel werd door sommigen dan ook de slechtste game van het jaar genoemd.

Volgens een voormalige werknemer van de ontwikkelaar is het "gebruikelijk" dat spellen die voor GameMill worden gemaakt, relatief weinig tijd en financiële middelen ter beschikking komen.

De ontwikkelaars zouden sinds februari dit jaar in 'crunch-mode' hebben gezeten om de game zo ver mogelijk af te krijgen. Een anonieme bron: "Ik stond sinds eind februari op de automatische piloot omdat alle hoop verloren was."

Hieronder zijn enkele tweets te zien van spelers van de game.

View post on X
View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Opnames Until Dawn-verfilming zijn afgerond
Nieuws

Opnames Until Dawn-verfilming zijn afgerond

De film moet in oktober 2025 verschijnen

De opnames voor de film gebaseerd op Until Dawn zijn afgerond.

Dat heeft regisseur David F. Sandberg aangekondigd via Instagram. Sandberg is tevens de maker van horrorfilm Annabelle: Creation en de Shazam-films. Verder is duidelijk dat Peter Stormare een rol heeft in de film. De acteur was al in de game te zien als Dr. Hill en de kans is groot dat hij deze rol opnieuw op zich neemt. Andere castleden zijn Ella Rubin, Michael Cimino, Ji-young Yoo en Odessa A’zion. De opnames van de film begonnen afgelopen augustus in Boedapest. De film moet in oktober 2025 in de bioscoop verschijnen.

"Ik verlangde naar het regisseren van nog een horrorfilm na Lights Out en Annabelle: Creation, en deze film verkent de vele geweldige subgenres binnen horror om de meest angstaanjagende ervaring mogelijk te bieden", aldus Sandberg tegen The Hollywood Reporter.

Afgelopen vrijdag kwam er een remake van Until Dawn uit voor PS5 en pc - het origineel verscheen op PlayStation 4. In de game komt een groep jongvolwassenen vast te zitten in een skihut terwijl er iets jacht op hun maakt. Spelers kunnen diverse keuzes maken die invloed hebben op het verhaal en het lot van de personages. Diverse bekende acteurs vertolkten de rollen van de personages in de games, waaronder Rami Malek, Hayden Panettiere en Peter Stormare. Het origineel is ontwikkeld door Supermassive Games, ook bekend van de The Dark Pictures Anthology.

Er gaan overigens geruchten over een vervolg op Until Dawn - onder andere vanwege nieuwe scènes in de remake die daar mogelijk naar hinten.

View post on Instagram
 

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Saoedi-Arabië wil meer aandelen van Nintendo kopen
Nieuws

Saoedi-Arabië wil meer aandelen van Nintendo kopen

Het land wil echter geen overhaaste beslissingen maken

Saoedi-Arabië is van plan om via het Public Investment Fund meer aandelen van Nintendo en andere Japanse gamebedrijven te kopen.

Dat laat prins Faisal bin Bandar bin Sultan Al-Saud, de vice voorzitter van het fonds, weten aan Kyodo News. Het Public Investment Fund heeft al meermaals aandelen in Nintendo gekocht. Op dit moment heeft het 8,58 procent van Nintendo in handen, waardoor het een van de grootste aandeelhouders van het Japanse bedrijf is buiten topmensen van Nintendo zelf.

Overigens benadrukt de vice voorzitter wel dat het niet niet roekeloos aandelen wil kopen. "Het is belangrijk voor ons om goed te communiceren zodat we dit op de juiste manier doen. We willen geen overhaaste beslissingen maken." Het is daarbij goed om te weten dat er in Japan wetten bestaan die bedrijven die als cultureel erfgoed worden gezien beschermen tegen vijandelijke overnames.

Het Public Investment Fund is in het leven is geroepen om Saoedi-Arabië minder afhankelijk van winst gebaseerd op olie te maken. De aankopen gebaseerd op games worden gedaan door de Savvy Gaming Group-divisie binnen het Public Investment Fund. Er zijn ook aandelen van bedrijven als EA, Activision Blizzard, Take-Two, Capcom, Nexon en SNK gekocht.

De investeringen van het Public Investment Fund zijn controversieel in het Westen. Dit vanwege de problemen in het land omtrent menselijke rechten. Hoewel beursgenoteerde bedrijven niet kunnen bepalen wie hun aandelen koopt, gaat een deel van de winst die een bedrijf maakt naar het land via de aandelen die het in het bezit heeft.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Meerdere Halo-games in ontwikkeling, 343 Industries heet nu Halo Studios
Nieuws

Meerdere Halo-games in ontwikkeling, 343 Industries heet nu Halo Studios

Toekomstige Halo-games draaien op Unreal Engine 5

Halo-ontwikkelaar 343 Industries heeft zijn naam veranderd in Halo Studios. Het bedrijf heeft meerdere Halo-projecten in ontwikkeling.

Dat werd gisteren tijdens de Halo World Championships onthuld. Daarbij zou er een "nieuw hoofdstuk" voor de Halo-franchise beginnen - volgens de studio was het eerste hoofdstuk van de franchise de periode onder Bungie en de tweede onder 343 Industries.

Een grote koerswijziging is dat toekomstige Halo-games niet meer op de door Halo Studios gemaakte Slipspace Engine zullen draaien, maar op Unreal Engine 5. Daardoor kunnen de ontwikkelaars zich beter richten op het daadwerkelijk ontwikkelen van nieuwe games, in plaats van een eigen engine verbeteren.

"Sommige componenten van Slipspace zijn bijna 25 jaar oud", aldus art director Chris Matthews op Xbox Wire. "Hoewel we bij 343 de engine constant ontwikkelden, heeft Unreal bepaalde eigenschappen die niet mogelijk zijn in Slipspace en ons gigantische hoeveelheden tijd hadden gekocht om na te maken."

Details over de nieuwe Halo-games zijn er nog niet, maar Halo Studios laat weten dat het bedrijf meer details deelt wanneer de projecten daar klaar voor zijn. In onderstaande video zijn conceptbeelden van Halo draaiende op Unreal Engine 5 te zien.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!