Gehekelde King Kong-game werd in een jaar tijd ontwikkeld
'Het ontwikkelproces begon vorig jaar juni en moest op 2 juni dit jaar afgerond zijn'
Het vorige week uitgekomen Skull Island: Rise of Kong is blijkbaar in een jaar tijd ontwikkeld.
Dat hebben werknemers van ontwikkelaar IguanaBee van de game onthuld aan The Verge. "Het ontwikkelproces begon vorig jaar juni en moest op 2 juni dit jaar afgerond zijn", aldus een anonieme ontwikkelaar. Er zouden niet meer dan twintig werknemers aan de game hebben gewerkt.
Skull Island: Rise of Kong kreeg op release veel kritiek te verduren op het internet. Gamers hekelden de de graphics, animaties en gameplay. Het opvallend korte ontwikkeltraject mag dan ook geen verrassing heten. Het spel werd door sommigen dan ook de slechtste game van het jaar genoemd.
Volgens een voormalige werknemer van de ontwikkelaar is het "gebruikelijk" dat spellen die voor GameMill worden gemaakt, relatief weinig tijd en financiële middelen ter beschikking komen.
De ontwikkelaars zouden sinds februari dit jaar in 'crunch-mode' hebben gezeten om de game zo ver mogelijk af te krijgen. Een anonieme bron: "Ik stond sinds eind februari op de automatische piloot omdat alle hoop verloren was."
Hieronder zijn enkele tweets te zien van spelers van de game.