Geen deal tussen Sony en Microsoft over Activision
Nieuws

Geen deal tussen Sony en Microsoft over Activision

Sony blijft zich verzetten

Sony en Microsoft zijn nog niet tot een deal gekomen over de Activision Blizzard-overname door Microsoft.

Dat heeft Microsoft-president Brad Smith bevestigd in een persconferentie. Sony en Microsoft stonden gisteravond tegenover elkaar in een hoorzitting bij de Europese Commissie om de overname te bespreken. Ook na de meeting blijft Sony zich verzetten tegen de deal.

"We zijn niet tot een deal gekomen met Sony" vertelt Smith na de zitting. "Maar we hopen dat dat gaat lukken. Ik hoop dat vandaag de dag is dat we onze industrie vooruit helpen op een verantwoorde manier." Smith richt zich vervolgens op Sony. "Sony kan al haar energie gebruiken om deze deal te blokkeren. Dat vermindert competitie en vertraagt de evolutie van de markt. Of ze kunnen met ons gaan zitten en er een deal uit halen."

Smith hamert erop dat de deal juist goed zou zijn voor de markt. "Denk aan de markt in Europa. Daar heeft Sony een aandeel van tachtig procent. Wereldwijd ligt het rond de 70/30. In Japan is het 96/4. Die cijfers zijn de afgelopen twee decennia erg stabiel geweest. Zelfs vorig jaar, toen er problemen waren met Sony's bevoorradingsketen, kwamen ze sterk terug. Regelgevers zijn er niet om super dominante bedrijven te beschermen. Geloof me, dat weet ik."

Volgens Smith hoeft men zich ook geen zorgen te maken over Call of Duty. "De toekomst is cross-platform. Daar gaat deze deal om. De grootste zorg die mensen hebben geuit is dat deze overname ervoor zorgt dat Call of Duty minder beschikbaar wordt voor mensen, maar we hebben bewezen dat het tegenovergestelde waar is. Als deze deal wordt goedgekeurd wordt de game beschikbaar voor nog eens 150 miljoen spelers van over de hele wereld."

Sony heeft op het moment van schrijven niet publiekelijk gereageerd. De Europese Commissie doet op 23 maart uitspraak over de overname. 

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Discord werd bedacht om te praten tijdens Final Fantasy 11-speelsessies
Nieuws

Discord werd bedacht om te praten tijdens Final Fantasy 11-speelsessies

Mede-oprichter bedacht een vroege versie van het programma toen hij nog studeerde

Discord-medeoprichter Stanislav Vishnevskiy heeft onthuld dat hij Discord bedacht om met zijn vrienden te kunnen communiceren tijdens het spelen van Final Fantasy 11.

Dat meldde hij in een interview met Famitsu (vertaald door Siliconera). "Toen ik een student was, was ik geobsedeerd met Final Fantasy 11, en ik maakte een prototype van Discord dat gebruikt kon worden tijdens het spelen van de game."

Final Fantasy 11 is een mmo en de voorloper van Final Fantasy 14. De game verscheen op PlayStation 2 en pc. Het spel kwam in 2002 uit in Japan en in de jaren daarna ook in andere regio.

Volgens Vishnevskiy was er in die tijd geen goed alternatief om samen met vrienden te praten tijdens het gamen. "We wilden een plek creëren waar we games met vrienden kon spelen en leuke momenten konden delen. Vanwege die drang werd Discord zo speciaal."

Het ging hierbij overigens wel om de voorloper van Discord. Vishnevskiy ontmoette uiteindelijk Jason Citron en samen richtten ze Discord op. Het programma is inmiddels enorm populair en wordt zelfs op consoles zoals PlayStation 5 ondersteund. In het interview laat Vishnevskiy overigens weten tijd te hebben gevonden om Final Fantasy 14 te spelen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Uitgebreide PS5-gameplay van Dragon Quest 3 HD-2D Remake te zien
Nieuws

Uitgebreide PS5-gameplay van Dragon Quest 3 HD-2D Remake te zien

Game verschijnt op 14 november, ook voor Xbox Series, Switch en pc

Square Enix heeft meer dan zeven minuten aan gameplay van de PlayStation 5-versie van het aankomende Dragon Quest 3 HD-2D Remake getoond.

De video draait vooral om een zijmissie en toont beelden van het rustige dorpje Norvik, een locatie genaamd Underground Lake en uitvoerige turn-based gevechten.

De oorspronkelijke Dragon Quest 3 verscheen in 1988 op de NES en in de jaren negentig werd er al een remake op de Super NES en Game Boy Color voor gemaakt. De grafische stijl van deze nieuwe remake is vergelijkbaar met rpg's als Octopath Traveler en Triangle Strategy.

Dragon Quest 3 HD-2D Remake verschijnt op 14 november voor PlayStation 5, Nintendo Switch, Xbox Series X en S en Steam en Microsoft Store. Aangezien de game zo goed als af is, is het nagenoeg zeker dat deze releasedatum aangehouden wordt. De game komt op consoles zowel fysiek als digitaal uit.

Gamer.nl-redacteur Javier Pereira speelde eerder dit jaar al een previewversie van de game: "Dragon Quest 3 HD-2D Remake wordt een visueel verbluffende game met prachtige animaties en een nog mooiere soundtrack en geluidseffecten. Hoewel de spelmechanieken enigszins verouderd aanvoelen door het lage tempo van de gameplay, biedt de game toch een rijke ervaring die ervoor gaat zorgen dat veel rpg- en Dragon Quest-fans volop gaan genieten van deze remake."

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Gigantamax-pokémon komen deze maand naar Pokémon Go
Nieuws

Gigantamax-pokémon komen deze maand naar Pokémon Go

Vorige maand werden er al Dynamax-pokémon toegevoegd

Vanaf 26 oktober kunnen spelers van Pokémon Go het in de game opnemen tegen zogeheten 'Gigantamax-pokémon'.

Deze gigantische versies van pokémon bestaan al in Pokémon Sword en Shield, maar zijn nog niet eerder voorgekomen in Pokémon Go. Nadat vorige maand al Dynamax-pokémon aan de mobiele game werden toegevoegd, is het vanaf 26 oktober dus de beurt aan Gigantamax-pokémon, zo valt op de officiële website te lezen.

Voor het eerst in de game kunnen veertig spelers samenwerken om de gigantische versies van pokémon te verslaan. Reguliere raids in Pokémon Go bevatten normaliter maximaal twintig spelers. Deze gevechten zullen plaatsvinden op zogeheten Power Spots, nieuwe locaties specifiek bedoeld voor de gevechten. Elk gevecht vergt 800 Max Particles.

In het weekend van 26 en 27 oktober debuteren er Gigantamax-versies van Venusaur, Charizard en Blastoise. Van 31 oktober tot en met 3 november volgt Gigantamax Gengar.

Ontwikkelaar Niantic laat daarbij weten dat ze op de hoogte zijn van het feit dat veel spelers Dynamax- en Gigantamax-versie van pokémon ook buiten deze unieke gevechten willen gebruiken. De studio laat aan Eurogamer weten dat we nog maar aan het begin van deze feature staan. "De eerste fase draait er om dat we er voor zorgen dat je deze pokémon aan je collectie kunt toevoegen en er tegen kunt vechten... maar we verwachten absoluut dat Dynamax en Gigantamax belangrijke onderdelen van Pokémon Go blijven en we blijven er investeren. Het team overweegt deze pokémon in andere delen van de game te laten voorkomen, en raids worden overwogen."

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!