'FromSoftware jaagt met Elden Ring Nightreign geen trends na'
Wel zag het bedrijf elementen in andere games die ze interessant vonden
Elden Ring Neightreign-regisseur Junya Ishizaki heeft laten weten dat de roguelite- en multiplayerelementen in de game niet bedoeld zijn om huidige trends na te jagen.
Dat liet hij weten in een interview met tijdschrift PCGamer (via GamesRadar). "Onze focus lag op het verdichten van de daadwerkelijke ervaring - de rpg-elementen, het verkennen, he t bouwen van personages, en levelen. We willen spelers het gevoel geven dat het allemaal samenkomt en uitmondt in een baasgevecht, maar dan in een geconcentreerdere vorm."
Ishizaki vervolgt: "Voor dit nieuwe gevoel van vervulling dat je niet precies kunt vinden in Elden Ring en onze vorige games, hadden we een aantal nieuwe mechanismen en elementen nodig. We hebben nooit de filosofie gehad dat we absoluut niets wilden doen van wat andere bedrijven doen. We zagen dit niet als een trend najagen, maar we zagen interessante elementen die goed kunnen werken binnen onze multiplayergameplay."
In Elden Ring Nightreign kunnen spelers met z’n drieën op avontuur gaan – of desgewenst alleen – en verkent men Limveld, een verdraaide versie van Limgrave. In dit nieuwe en tegelijk herkenbare gebied moet men drie in-game dagen zien te overleven tussen de vele vijanden en gevaarlijke bazen, waarna men de Nightlord mag proberen te verslaan en krachtige items ontvangt die bij de volgende sessie helpen. De game verschijnt voor PS5, PS4, Xbox Series X en S, Xbox One en pc.
Een precieze releasedatum voor het spel is op moment van schrijven niet bekend, maar er gaan geruchten dat deze aankomende week wordt aangekondigd. Daarnaast kunnen een selecte groep spelers op 14, 15, 16 en 17 februari een netwerktest van de game spelen.