'FromSoftware jaagt met Elden Ring Nightreign geen trends na'
Gamer.nl
Nieuws

'FromSoftware jaagt met Elden Ring Nightreign geen trends na'

Wel zag het bedrijf elementen in andere games die ze interessant vonden

Elden Ring Neightreign-regisseur Junya Ishizaki heeft laten weten dat de roguelite- en multiplayerelementen in de game niet bedoeld zijn om huidige trends na te jagen.

Dat liet hij weten in een interview met tijdschrift PCGamer (via GamesRadar). "Onze focus lag op het verdichten van de daadwerkelijke ervaring - de rpg-elementen, het verkennen, he t bouwen van personages, en levelen. We willen spelers het gevoel geven dat het allemaal samenkomt en uitmondt in een baasgevecht, maar dan in een geconcentreerdere vorm."

Ishizaki vervolgt: "Voor dit nieuwe gevoel van vervulling dat je niet precies kunt vinden in Elden Ring en onze vorige games, hadden we een aantal nieuwe mechanismen en elementen nodig. We hebben nooit de filosofie gehad dat we absoluut niets wilden doen van wat andere bedrijven doen. We zagen dit niet als een trend najagen, maar we zagen interessante elementen die goed kunnen werken binnen onze multiplayergameplay."

In Elden Ring Nightreign kunnen spelers met z’n drieën op avontuur gaan – of desgewenst alleen – en verkent men Limveld, een verdraaide versie van Limgrave. In dit nieuwe en tegelijk herkenbare gebied moet men drie in-game dagen zien te overleven tussen de vele vijanden en gevaarlijke bazen, waarna men de Nightlord mag proberen te verslaan en krachtige items ontvangt die bij de volgende sessie helpen. De game verschijnt voor PS5, PS4, Xbox Series X en S, Xbox One en pc.

Een precieze releasedatum voor het spel is op moment van schrijven niet bekend, maar er gaan geruchten dat deze aankomende week wordt aangekondigd. Daarnaast kunnen een selecte groep spelers op 14, 15, 16 en 17 februari een netwerktest van de game spelen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
The Triple-i Initiative-livestream toont tientallen indiegames
Gamer.nl
Nieuws

The Triple-i Initiative-livestream toont tientallen indiegames

Waaronder Duskfade, Void/Breaker en Outbound

De gisteren uitgezonden Triple-i Initiative bevatte meer dan dertig aankomende indiegames.

Organisator Evil Empire zond vorig jaar de eerste editie van The Triple-i Initiative uit, en gisteren verscheen de tweede editie online. Over Rematch, nieuwe Katana Zero-dlc en The Alters hebben we elders op de website al geschreven, maar er kwamen nog veel meer spellen voorbij.

Zo werden er games getoond als de roguelike Void/Breaker, Neverway van een van de mensen achter Celeste, de survivalshooter Frostrail, campingavontuur Outbound, een vervolg op Speedrunners, 3D-platformer Duskfade en adventuregame Ikuma: The Frozen Compass van de makers van Lost Ember.

Hieronder kan de volledige livestream worden bekeken, alsmede enkele uitgelichte trailers.

Watch on YouTube
Watch on YouTube
Watch on YouTube
Watch on YouTube
Watch on YouTube
Watch on YouTube
Watch on YouTube
Watch on YouTube
Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Switch 2-versie van Zelda: Breath of the Wild bevat niet de uitbreidingspas
Gamer.nl
Nieuws

Switch 2-versie van Zelda: Breath of the Wild bevat niet de uitbreidingspas

Die moet alsnog los gekocht worden

De betaalde downloadbare content voor The Legend of Zelda: Breath of the Wild zit niet inbegrepen bij de Switch 2-versie van de game.

Dat heeft Nintendo bevestigd aan IGN. "The Legend of Zelda: Breath of the Wild - Nintendo Switch 2 Edition bevat niet de The Legend of Zelda: Breath of the Wild Expansion Pass-dlc. Die dlc kan los gekocht worden."

Dat betekent dat mensen die de Switch-game met de Switch 2-upgrade kopen - zij het digitaal of fysiek - niet de betaalde dlc ontvangen. Wil men toegang tot de uitbreiding, dan moet men deze los aanschaffen. De uitbreidingspas kost 19,99 euro op de Switch eShop. In deze dlc zitten de zogeheten 'Master Trials' en 'The Champions' Ballad', compleet nieuwe uitdagingen binnen de spelwereld. Mensen die de Switch-versie van de game én de dlc al hebben gekocht, blijven dit natuurlijk wel bezitten wanneer ze de upgrade aanschaffen.

Overigens werd onlangs door Nintendo bevestigd dat de fysieke edities van Switch 2-versies van Switch-games wel de upgrade op de cartridge hebben staan. In eerste instantie ontstond er verwarring en werd er gedacht dat de upgrade als downloadcode bijgeleverd werd, maar dit blijkt dus niet het geval te zijn.

De Switch 2-upgrades van Zelda: Breath of the Wild en Tears of the Kingdom gaan 10 dollar (waarschijnlijk ongeveer 10 euro) per stuk kosten voor mensen die de games al in het bezit hebben. Daarnaast kunnen leden van Nintendo Switch Online en de Expansion Pack de upgrades gratis downloaden. Beide games krijgen HDR-ondersteuning en verbeterde resoluties en framerates. Ook wordt Zelda Notes toegevoegd, waarmee spelers op hun smartphone de landkaart, achievements en andere extra's kunnen bekijken. De Switch 2 komt op 5 juni uit. Switch-games kunnen ook zonder betaalde upgrade op Switch 2 gespeeld worden via backward compatibility.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!