FromSoftware-baas wil nog altijd zijn 'ideale fantasy-rpg' maken
Nieuws

FromSoftware-baas wil nog altijd zijn 'ideale fantasy-rpg' maken

Elden Ring kwam al in de buurt

Hidetaka Miyazaki, de directeur van Elden Ring-ontwikkelaar FromSoftware, geeft aan dat hij nog altijd zijn "ideale fantasy-rpg" wil ontwikkelen.

Dat meldt hij aan PC Gamer. Elden Ring komt volgens hem al wel in de buurt. "Ik wilde de spanning van die oude tabletop-spellen en gameboeken recreëren bij het maken van Elden Ring."

Hij vervolgde: "Toen ik interviews over Elden Ring deed meldde ik al dat ik nog in het proces zat om mijn ideale fantasie-rpg te maken. Elden Ring is het nog niet, maar het komt in de buurt."

Maar wat mist er dan aan Elden Ring wat in die ultieme fantasy-rpg moet zitten? "Dat is moeilijk om te zeggen zonder spoilers te geven over mijn volgende idee of onze volgende games. Maar één ding wat het voor mij persoonlijk lastig maakt, is dat wanneer ik het speel, ik al precies weet wat er gaat gebeuren. Ik zou het geweldig vinden om dat niet te weten, en dat iemand anders mijn ultieme fantasygame maakt indien mogelijk, dan kan ik er gewoon als speler van genieten."

Vorige week bleek al dat Miyazaki in het gesprek met PC Gamer aangaf dat hij weet dat veel FromSoftware-werknemers ook graag een pc-versie van Bloodborne zouden zien verschijnen.

Aanstaande vrijdag komt er een uitbreiding op Elden Ring uit, genaamd Shadow of the Erdtree. Deze uitbreiding gaat 39,99 euro kosten en biedt een compleet nieuw verhaal die zich afspeelt in de 'Land of Shadow', een "land dat leeggeroofd is tijdens een groots gevecht" en het land waar godin Marika vandaan komt. Spelers kunnen nieuwe mysteries, kerkers, vijanden, magie en wapens verwachten en op elk gewenst moment tussen de spelwereld uit Elden Ring en die van de uitbreiding wisselen. Lees hier alles over de uitbreiding.

Voordat het zover is verschijnt donderdag een gratis update voor de game, met onder andere nieuwe kapsels.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Silent Hill 2-remake wordt meer dan een week voor release al verkocht
Nieuws

Silent Hill 2-remake wordt meer dan een week voor release al verkocht

Kun je nog spreken van spoilers als het om een remake gaat?

Meer dan een week voordat de game officieel uitkomt is de Silent Hill 2-remake al aan sommige consumenten verkocht.

Op plekken als Reddit worden er foto's van het gamedoosje en de disk gedeeld. Ook worden er screenshots gedeeld van de game die niet officieel zijn uitgebracht door Konami, wat wederom bewijst dat sommigen de game al spelen.

Het gaat om een remake van een game, dus men hoeft wat minder op te passen voor spoilers - veel mensen die de remake gaan spelen, hebben immers ook al het origineel gespeeld. Toch is het goed om waakzaam te zijn, zeker voor mensen die Silent Hill 2 nog niet gespeeld hebben.

Officieel komt de Silent Hil 2-remake op 8 oktober uit op PlayStation 5 en pc. Onlangs bleek nog dat de game minstens jaar console-exclusief blijft voor PS5 - vanaf 8 oktober 2025 kan de game eventueel ook op andere consoles uitkomen.

Silent Hill 2 verscheen begin dit millennium op PlayStation 2, Xbox en pc. Het wordt door velen gezien als het beste deel in de survivalhorrorreeks. In het spel reist hoofdpersonage James Sunderland af naar het stadje Silent Hill nadat hij een brief van zijn overleden vrouw ontvangt. Daar komt hij in een bij tijden surrealistisch horrorscenario terecht. Buiten de setting heeft Silent Hill 2 qua verhaal geen connecties met het eerste deel, en zijn het spel en de aankomende remake van Bloober Team dus toegankelijk voor nieuwe spelers.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Todd Howard: 'Bethesda-games zijn zo groot omdat we weinig eruit knippen'
Nieuws

Todd Howard: 'Bethesda-games zijn zo groot omdat we weinig eruit knippen'

Vandaag komt Starfield-uitbreiding Shattered Space uit

Bethesda-topman Todd Howard heeft aangegeven waarom de games van de ontwikkelaar vaak zo uitgebreid zijn qua spelwereld en aanwezige content: er wordt tijdens de ontwikkeling simpelweg weinig materiaal geknipt.

Dat meldt de executive producer en regisseur van Bethesda Game Studios in een interview met BAFTA, dat hieronder bekeken kan worden. "Mijn werkt houdt vaak in dat ik de regisseur ben, een beetje zoals een filmregisseur", zo legt hij uit. "Ik breng alle onderdelen - van de illustraties, de cinematografie en de technologie die onze ontwikkelaars bouwen samen om deze werelden tot leven te wekken."

Hij vervolgt: "Natuurlijk is er ook veel schrijfwerk en het ontwerp van missies en levels, en er zijn zoveel aspecten van onze games waarbij ik de unieke positie bekleedt om met heel veel geweldige mensen samen te werken en dit allemaal samen te brengen." Grinnikend: "We knippen eigenlijk maar heel weinig uit onze games, waarom de spellen zo onverantwoordelijk groot zijn."

Bethesda Game Studio's laatste wapenfeit is het vorig jaar verschenen Starfield. Vanaf vandaag 17:00 uur Nederlandse tijd is de eerste verhalende uitbreiding voor die game, Shattered Space, beschikbaar. Spelers reizen af naar een planeet die om de cultachtige groep House Va'ruun draait.

Watch on YouTube

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Tony Hawk hint wederom naar aankondiging rondom gamereeks
Nieuws

Tony Hawk hint wederom naar aankondiging rondom gamereeks

Onlangs liet de skater al weten in gesprek te zijn met Activision

Tony Hawk, de ster van de Tony Hawk's Pro Skater-games en wereldberoemde professionele skater, heeft wederom gehint naar een aankondiging rondom de gamefranchise.

Op zijn Instragram plaatste hij gisteren een bericht om te vieren dat de eerste Pro Skater-game vijfentwintig jaar geleden uitkwam. Hij liet daarin weten dat hij enorm trots is op de reeks en dat de games veel voor zijn carrière en mogelijk zelfs de sport in het algemeen heeft betekend.

Hij sloot zijn bericht af met het volgende: "Ik mag niet hinten naar de toekomst van de reeks; maar er zal een toekomst zijn." Daarmee lijkt Hawk te hinten naar een aankondiging die in de steigers staat, al is niet duidelijk wat dat precies zal inhouden. Onlangs vertelde hij in een interview al dat hij weer in gesprek was met Activision en dat er aan iets werd gewerkt.

De laatste game rondom de skater is het in 2020 verschenen Tony Hawk's Pro Skater 1+2, een remake van de eerste twee games in de reeks. Sindsdien hopen veel fans dat ook latere delen binnen de franchise van een remake voorzien gaan worden, maar vooralsnog is er niets aangekondigd. In 2022 onthulde Hawk dat Vicarious Visions werkte aan Tony Hawk's Pro Skater 3+4, maar dat de ontwikkeling stopte toen de studio opging in Blizzard en werd hernoemd naar Blizzard Albany.

View post on Instagram
 

Reacties

Login of maak een account en praat mee!