FromSoftware-baas Miyazaki: 'Geen massaontslagen zolang ik de baas ben'
Nieuws

FromSoftware-baas Miyazaki: 'Geen massaontslagen zolang ik de baas ben'

Geruststellend

FromSoftware-baas Hidetaka Miyazaki zou geen massaontslagen bij zijn studio accepteren zolang hij de baas is.

Dat geeft hij aan in een gesprek met PC Gamer. Hij vergelijkt zijn visie daarbij met die van Satoru Iwata, oud-president van Nintendo: "Mensen die bang zijn om hun baan te verliezen, zijn bang om goede dingen te maken. Die visie ben ik het helemaal mee eens." Iwata liet ooit zijn salaris verlagen om geen personeel te hoeven ontslaan, en Miyazaki lijkt meer in dat kamp te vallen dan de bezuinigingen die op dit moment door de gameindustrie gaan.

"Ik denk dat de mensen van Kadokawa, ons moederbedrijf, begrijpen dat ik deze mening heel sterk heb", aldus Miyazaki. "We kunnen het niet 100% zeggen - we kunnen nooit helemaal uitsluiten wat de toekomst in petto heeft voor From en Kadokawa - maar ten minste zolang als dit bedrijf mijn verantwoordelijkheid is, is dat iets dat ik niet zal laten gebeuren. Dus hopelijk kan dat onze spelers en fans een beetje geruststellen."

Eerder zei Miyazaki dat hij na Elden Ring nog steeds zijn 'ideale fantasy-rpg' wil maken. "Toen ik interviews over Elden Ring deed meldde ik al dat ik nog in het proces zat om mijn ideale fantasie-rpg te maken. Elden Ring is het nog niet, maar het komt in de buurt." De eerste en enige uitbreiding voor Elden Ring komt op 21 juni uit.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Voormalige EA-topman is nieuwe CEO van Payday-makers Starbreeze
Nieuws

Voormalige EA-topman is nieuwe CEO van Payday-makers Starbreeze

Adolf Kristjansson neemt het stokje van de vorig jaar vertrokken Tobias Sjögren over

Payday-ontwikkelaar Starbreeze heeft een nieuwe CEO: Adolf Kristjansson.

Kristjansson was voorheen de senior director van global commercial strategy bij Electronic Arts. In zijn nieuwe rol als CEO van Starbreeze wil hij het bedrijf omvormen tot een studio die er meerdere grote titels op nahoudt. Ook de Payday-franchise moet verder uitgebreid worden.

Tobias Sjögren, de vorige CEO van Starbreeze, vertrok begin vorig jaar. De studio liet toen weten dat er "ander leiderschap" nodig was. Sinds de release van Payday 3in 2023 krijgt de ontwikkelaar veel kritiek te verduren, onder andere vanwege aanhoudende serverproblemen. Starbreeze gaf aan dat Payday 3 onder verwachtingen presteert. Sjörgen bood voorheen al publiekelijk zijn excuses aan voor de situatie.

Toen Sjögren vorig jaar aftrad, nam Jürgen Goeldner, de voormalige CEO van Focus Entertainment, de rol op zich. Het was toen al bekend dat dit tijdelijk zou zijn.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Jagex kondigt survivalgame Runescape: Dragonwilds aan
Nieuws

Jagex kondigt survivalgame Runescape: Dragonwilds aan

Verschijnt later dit voorjaar via Steam Early Access

Jagex heeft de openwereldsurvival en -craftinggame Runescape: Dragonwilds uit de doeken gedaan.

Het gaat om een nieuwe game gesitueerd in het Runescape-universum die gericht is op overleven op het continent Ashenfall. Spelers kunnen de skills uit Runescape gebruiken en levelen om goed te worden in bijvoorbeeld bouwen en toverdrankjes brouwen.

Spelers kunnen in de game een met de hand ontwikkeld landschap verkennen waarin allerlei eeuwenoude geheimen en zowel oude als nieuwe vijanden op de loer liggen. Het spel, dat op Unreal Engine 5 draait, kan daarbij door maximaal vier spelers in co-op gespeeld worden.

Runescape: Dragonwilds moet ergens later dit voorjaar via Steam Early Access verschijnen. Volgend jaar moet de uiteindelijke versie van de game uitkomen, ook op consoles. Op 15 april om 18:00 uur onthult Jagex meer details in een presentatie via Twitch.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!