Final Fantasy-bedenker enthousiast over ontwikkeling van nieuwe game
Gamer.nl
Nieuws

Final Fantasy-bedenker enthousiast over ontwikkeling van nieuwe game

Zijn meest recente rpg, Fantasian, verschijnt deze winter op pc en consoles

Hironobu Sakaguchi, de bedenker van Final Fantasy die tegenwoordig met zijn studio Mistwalker games maakt, heeft zijn enthousiasme geuit over het ontwikkelproces van een nog onaangekondigde nieuwe game.

Sakaguchi gaf in 2021 al aan dat zijn meest recente game, de rpg Fantasian, zijn laatste project zou worden. Eind vorig jaar meldde hij echter dat hij toch aan een nieuw project werkt, een aan Famitsu (via VGC) heeft hij deze week iets meer details over het ontwikkelproces onthuld.

"Ik ontwikkelde Fantasian met het idee dat het mijn afscheid zou worden, maar dat heb ik teruggenomen. We begonnen te praten over een nieuwe project... we maken een nieuwe game. Het is nagenoeg hetzelfde team dat aan Fantasian werkt, maar ik kan er nog niets over vertellen."

Hij uit zijn enthousiasme over het ontwikkeltraject: "Gameontwikkeling is leuk. Het voelt tegenwoordig meer als iets waar ik van geniet, dan als een baan. Ik word dan wel ouder, maar ik realiseer mij nu dat het erg fijn is om onderdeel uit te maken van een groep mensen. Ik ben enthousiast over het feit dat ik weer met iedereen kan ontwikkelen. En op persoonlijk gebied verwacht ik binnenkort een kleinkind. Ik hoop dat ik mijn gevoelens in een nieuwe game kan stoppen."

Fantasian, de meest recente game van Sakaguchi en Mistwalker, kwam oorspronkelijk in 2021 uit voor Apple Arcade en verscheen in twee delen. Komende komt het spel onder de naam Fantasian Neo Dimension als één pakket naar Nintendo Switch, PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series-consoles en Steam.

De rpg speelt zich af in een multidimensionaal universum, waar de balans in 'chaos en orde' een sleutelfactor wordt in de strijd tussen deze dimensies en de goden die er controle over willen hebben. Uniek aan de game is dat de omgevingen echt door de ontwikkelaar zijn gemaakt en vervolgens digitaal in de game zijn gescand. Dat geeft Fantasian een diorama-achtig uiterlijk.

Sakaguchi gaf afgelopen zomer overigens al aan dat hij nooit meer zou willen werken aan Final Fantasy.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Video toont veranderingen in Gothic Remake ten opzichte van origineel
Gamer.nl
Nieuws

Video toont veranderingen in Gothic Remake ten opzichte van origineel

De remake komt naar pc, PS5 en Xbox Series-consoles

Een nieuwe making-of video van de Gothic Remake behandelt de veranderingen in de nieuwe versie ten opzichte van het origineel.

In de video vertelt ontwikkelaar Alkimia Interactive over de balans tussen het eren van het origineel en verbeteringen doorvoeren om de remake naar de moderne tijd te brengen. Zo vond de ontwikkelaar het verhaal uit het origineel nog prima, maar zijn er wel plotgaten en onlogische aspecten te vinden, en die worden in de remake als het goed is opgelost. Ook het bouwen van complexe dialoogsystemen en het creëren van een dynamische open spelwereld is belangrijk.

De Gothic-remake werd in 2019 op speciale wijze aangekondigd: er werd een speelbare teaser van de game uitgebracht. THQ Nordic liet toen al weten er een volledige game van te willen maken als genoeg mensen positief waren over de teaser. In 2020 werd aangekondigd dat de game in ontwikkeling is en op een nog onbekend moment naar PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc komt. Een releasedatum is nog altijd niet aangekondigd. Een demo is op Steam beschikbaar.

Het door Piranha Bytes ontwikkelde Gothic kwam in 2001 uit op pc. De game speelt zich af in Myrtana, waar men te kampen heeft met een invasie van Orcs. Criminelen worden de mijnen ingestuurd om een speciaal, extra sterk erts te vergaren waar wapens mee gemaakt kunnen worden. Spelers kruipen in de huid van zo'n gevangene, maar weten al snel te ontsnappen. Het spel staat vooral bekend om de enorme vrijheid die het spelers biedt.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Games voor tweede Playdate-seizoen onthuld
Gamer.nl
Nieuws

Games voor tweede Playdate-seizoen onthuld

In totaal komen er twaalf nieuwe spellen uit

Tijdens een recentelijk uitgezonden livestream werden er een aantal games voor het aankomende tweede seizoen van de Playdate-handheld onthuld.

Een van de games is van Subset Games, de ontwikkelaar van FTL en Into the Breach. Hun Playdate-game heet Fulcrum Defender en daagt spelers uit zolang mogelijk te overleven terwijl er golven aan vijanden verschijnen. De hendel aan de handheld kan gebruikt worden om te mikken op de vijanden.

De andere games die werden onthuld zijn de adventuregame Shadowgate PD van Pixel Ghost, een physics gebaseerde puzzel-platformer genaamd Taria & Como van Popseed Studio Inc en JuVee Productions, en Dig! Dig! Dino! van Dom 2D en Fáyer, waarin spelers dinosaurusbotten moeten opgraven.

Het tweede seizoen van Playdate begint op 29 mei. Elke week komen er twee nieuwe spellen uit - in totaal verschijnen er twaalf nieuwe games. De volgende acht spellen behoren daar ook onder, al moeten die nog worden onthuld:

  • Chance's Lucky Escape (door Goloso Games en Julia Minamata)

  • Otto's Galactic Groove - (door Team Otto)

  • Catchadiablos (door Amano Games)

  • The Whiteout (door Scenic Route Software)

  • Black Hole Havoc (door Cosmic Bros)

  • Wheelsprung (door Nino van Hooff en Julie Bjørnskov)

  • Tiny Turnip (door Luke Sanderson)

  • Long Puppy (door Indiana-Jonas)

  • ▀▄▀▄▀▄ (door Dustin Mierau)

De stijlvol ogende Playdate heeft een soort zwengel aan de handheld hangen waarmee vaak unieke besturingen in de bijbehorende games mogelijk zijn. Daarnaast worden spellen in zwart-wit graphics weergegeven. De handheld kan via de officiële website gekocht worden.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!