Final Fantasy-bedenker enthousiast over ontwikkeling van nieuwe game
Nieuws

Final Fantasy-bedenker enthousiast over ontwikkeling van nieuwe game

Zijn meest recente rpg, Fantasian, verschijnt deze winter op pc en consoles

Hironobu Sakaguchi, de bedenker van Final Fantasy die tegenwoordig met zijn studio Mistwalker games maakt, heeft zijn enthousiasme geuit over het ontwikkelproces van een nog onaangekondigde nieuwe game.

Sakaguchi gaf in 2021 al aan dat zijn meest recente game, de rpg Fantasian, zijn laatste project zou worden. Eind vorig jaar meldde hij echter dat hij toch aan een nieuw project werkt, een aan Famitsu (via VGC) heeft hij deze week iets meer details over het ontwikkelproces onthuld.

"Ik ontwikkelde Fantasian met het idee dat het mijn afscheid zou worden, maar dat heb ik teruggenomen. We begonnen te praten over een nieuwe project... we maken een nieuwe game. Het is nagenoeg hetzelfde team dat aan Fantasian werkt, maar ik kan er nog niets over vertellen."

Hij uit zijn enthousiasme over het ontwikkeltraject: "Gameontwikkeling is leuk. Het voelt tegenwoordig meer als iets waar ik van geniet, dan als een baan. Ik word dan wel ouder, maar ik realiseer mij nu dat het erg fijn is om onderdeel uit te maken van een groep mensen. Ik ben enthousiast over het feit dat ik weer met iedereen kan ontwikkelen. En op persoonlijk gebied verwacht ik binnenkort een kleinkind. Ik hoop dat ik mijn gevoelens in een nieuwe game kan stoppen."

Fantasian, de meest recente game van Sakaguchi en Mistwalker, kwam oorspronkelijk in 2021 uit voor Apple Arcade en verscheen in twee delen. Komende komt het spel onder de naam Fantasian Neo Dimension als één pakket naar Nintendo Switch, PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series-consoles en Steam.

De rpg speelt zich af in een multidimensionaal universum, waar de balans in 'chaos en orde' een sleutelfactor wordt in de strijd tussen deze dimensies en de goden die er controle over willen hebben. Uniek aan de game is dat de omgevingen echt door de ontwikkelaar zijn gemaakt en vervolgens digitaal in de game zijn gescand. Dat geeft Fantasian een diorama-achtig uiterlijk.

Sakaguchi gaf afgelopen zomer overigens al aan dat hij nooit meer zou willen werken aan Final Fantasy.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Assassin’s Creed Shadows-dlc Claws of Awaji krijgt 'griezelige' vibe
Nieuws

Assassin’s Creed Shadows-dlc Claws of Awaji krijgt 'griezelige' vibe

Uitbreiding komt voor iedereen die de game reserveert beschikbaar

Claws of Awaji, de eerste uitbreiding voor Assassin's Creed Shadows, zal volgens de creative producer van de game een "griezeligere" sfeer hebben dan het hoofdspel.

Dat meldde Jonathan Dumont aan Gamerant. Volgens hem zet Claws of Awaji het verhaal van het hoofdspel en de twee hoofdpersonages voort. De uitbreiding speelt zich dus na dit hoofdverhaal af. Hij benadrukt echter wel dat de dlc "een andere sfeer, een beetje griezeliger" krijgt.

Eerder werd al aangekondigd dat Claws of Awaji sowieso voor iedereen beschikbaar komt die de game reserveert. Spelers verkennen hierin het exclusieve eiland Awaji, een plek van "mysterieuze schoonheid" waar spelers op zoek gaan naar een verloren schat en de valstrikken van dodelijke nieuwe vijanden moeten zien te overleven.

Ook kan de Bō, een nieuw wapentype, worden ontgrendeld voro Naeo, alsmede nieuwe skills en gear. De uitbreiding moet meer dan tien uur aan nieuwe content aan het spel toevoegen. Hieronder is een eerder verschenen trailer van de dlc te zien. De uitbreiding moet ergens later dit jaar uitkomen.

Assassin's Creed Shadows draait om twee personages, de Japanse shinobi Naeo en de krijger Yasuke. Spelers kunnen zelf bepalen met wie ze spelen en daar tijdens de game tussen wisselen. Daarbij lijkt Naeo zich vooral te richten op parkour- en stealthgameplay en Yasuke een gevreesde strijder te zijn.

In het spel doen spelers het Japan van de zestiende eeuw aan en volgen zij het verhaal van de twee hierboven genoemde personages. De game speelt zich af tijdens de Sengokuperiode, een tijd in Japan van oorlogvoering en binnenlandse crises. De spelwereld zal daarbij door de vier verschillende seizoenen heen gaat, wat invloed heeft op de omgeving en de gameplay.

Assassin's Creed Shadows komt op 20 maart uit voor PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Voormalige Xbox-topman: 'Console-oorlog was gezond voor de industrie'
Nieuws

Voormalige Xbox-topman: 'Console-oorlog was gezond voor de industrie'

'Ik denk dat gamers die strijd geweldig vonden'

Peter Moore, die voorheen een topfunctie bekleedde bij Xbox, heeft toegegeven dat hij voorstander was van de zogenoemde 'console-oorlog' tussen Xbox en PlayStation en dat dit gezond was voor de game-industrie.

Moore was voorheen vicepresident van Microsofts Interactive Entertainment Business-divisie en overzag daarmee de releases van de Xbox en Xbox 360. De topman, die daarvoor directeur van Sega Amerika was, blikt terug op zijn tijd bij Microsoft in gesprek met Danny Peña op YouTube.

Volgens Moore was het begin van dit millennium een geweldige tijd om na veel negatieve aandacht rondom games in de media weer in een positief daglicht te komen te staan, en "om serieus genomen te worden als vorm van entertainment". Hij geeft aan dat het daarbij belangrijk was om regelmatig marketingstunts uit te voeren. Moore zelf verscheen bijvoorbeeld meermaals met tatoeages van games op zijn armen op het podium tijdens persconferenties om de Xbox-release van een bepaald spel aan te kondigen.

"We moesten er hard aan werken, en tegelijkertijd waren we jong genoeg om plezier te hebben en alle gekke dingen te doen die we hebben gedaan, alle stunts. Ik denk dat de console-oorlog die gaande was gezond was voor de industrie. Ik wakkerde die strijd zelf ook aan, want ik denk dat gamers het geweldig vonden om de strijd tussen Xbox en PlayStation te zien, en misschien ook wel Nintendo. Er was een opkomend tij dat alle schepen omhoog trok."

Moore benadrukt wel dat de situatie tegenwoordig compleet anders is. Dat geldt zeker voor Microsoft, dat nog wel Xbox-consoles maakt, maar steeds meer games op concurrerende systemen uitbrengt. "Ik denk dat Microsoft als ze de keuze hadden geen hardware zouden maken. Zouden ze het geweldig vinden om een gigantische entiteit te zijn die content direct op je televisie brengt, ongeacht welke monitor? Natuurlijk."

Toch vindt Moore het ergens jammer dat door de huidige situatie wat van de onderlinge strijd van vroeger verloren is gegaan. "Ik denk dat door de aankoop van Activision Blizzard er veel is veranderd bij Microsoft. Nee, dat weet ik wel zeker. We leven niet meer in de oude dagen van de console-oorlog, waarbij we consumenten van elkaar probeerden te stelen en meer marktaandeel probeerden te krijgen. Economisch gezien is het nu allemaal grootser. Maar is daardoor wat van de pittigheid uit de industrie verdwenen? Ik vind van wel."

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!