'Final Fantasy 16 richt zich op actie'
Nieuws

'Final Fantasy 16 richt zich op actie'

Er zijn meer details over Final Fantasy 16 naar buiten gekomen. Zo richt het spel zich meer dan vorige delen vooral op actie.

Dat liet producent Naoki Yoshida weten in de Game Hack-rubriek van de Tokyo FM-radioshow One Morning. Gematsu plaatste vertaalde informatie van de uitzending.

Volgens Yoshida bevat de nieuwe Final Fantasy-game "verhaal en actie". Ook werd hij gevraagd hoe het zit met spelers die niet goed zijn in actiegames. "We willen dat spelers van het verhaal kunnen genieten, dus we werken aan een modus voor spelers die zich willen richten op het verhaal. Maar de game wordt sowieso makkelijk en soepel speelbaar. Maak je niet teveel zorgen."

Verder meldde Yoshida: "Ik kom uit een generatie dat de Final Fantasy-games vanaf het eerste deel speelt - ik ben al bijna 50. Ik denk dat de Warriors of Light in hun eigen wereld zijn opgegroeid, dus ik wil een Final Fantasy-wereld creëren waar mensen die zowel het goede als het slechte van de realiteit kennen passie voor kunnen hebben. Volwassen worden komt met bepaalde ontberingen, dus ik wil dat mensen die zijn opgegroeid met Final Fantasy en de realiteit begrijpen kunnen genieten en er iets uit kunnen halen, iets om over te denken hebben."

Final Fantasy 16 werd tijdens de tweede presentatie van PlayStation 5 vorig jaar onthuld en moet op een onbekende datum tijdelijk exclusief voor PlayStation 5 verschijnen. Het spel heeft in tegenstelling tot veel recente delen een Middeleeuwse setting.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Achter de schermen bij PlayStation: The Concert
Nieuws

Achter de schermen bij PlayStation: The Concert

Op 29 april doet het concert Ziggo Dome te Amsterdam aan

Een nieuwe video gepubliceerd door Sony geeft fans een kijkje achter de schermen bij het aankomende PlayStation: The Concert.

In de video praten diverse componisten van gamemuziek over de aankomende wereldwijde tournee. PlayStation: The Concert werd afgelopen oktober al aangekondigd. Hier kunnen fans muziek uit verschillende PlayStation-franchises live horen. Het concert komt onder andere naar de Ziggo Dome in Nederland. Op 29 april kunnen fans de muziek, met bijbehorende beelden uit de games, beluisteren.

Tickets zijn al sinds 18 oktober aan te schaffen via de website van PlayStation. Voor het concert in Ziggo Dome moeten geïnteresseerden minstens 77 euro betalen. Het concert komt overigens ook naar zo’n tweehonderd andere steden in Europa en de Verenigde Staten. Een compleet overzicht van tourdata is op bovengenoemde website te vinden.

Tijdens PlayStation: The Concert wordt live muziek gespeeld uit verschillende bekende PlayStation-franchises, met zowel klassieke als moderne instrumenten. Onder andere de soundtracks van Bear McCreary uit God of War, Gustavo Santaolalla uit The Last of Us en muziek van de Nederlandse Joris de Man uit de Horizon-reeks zijn te horen. 

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Visions of Mana-regisseur richt nieuwe studio op na sluiten van NetEase-studio
Nieuws

Visions of Mana-regisseur richt nieuwe studio op na sluiten van NetEase-studio

Studio Sasanqua moet de verantwoordelijkheid van gameprestaties bij het management leggen

Kenji Ozawa, een van de regisseurs van Visions of Mana, heeft een nieuwe ontwikkelstudio opgericht nadat NetEase vorig jaar zijn vorige studio sloot.

Hoewel de Mana-serie eigendom is van Square Enix, werd het meest recente deel, Visions of Mana, ontwikkeld door de NetEase-studio Ouka Studios. Afgelopen augustus - kort na de release van laatstgenoemde game - kwam echter naar buiten dat er plannen waren om de studio te sluiten en dat de meeste werknemers waren ontslagen.

Kenji Ozawa, een van de regisseurs van Visions of Mana, heeft nu dus de opening van zijn nieuwe studio aangekondigd. De ontwikkelaar heet Studio Sasanqua. In een interview laat Ozawa weten dat een van de redenen dat hij deze studio heeft geopend is dat hij een werkomgeving wilde creëren waarin het management verantwoordelijk wordt gehouden voor slechte resultaten en waar de ontwikkelaars zelf buiten schot blijven. Daarmee lijkt hij te refereren naar de situatie bij NetEase.

Ozawa legt uit dat de studio aan een eerste game gaat werken, en dat hij de verantwoordelijkheid op zich zal nemen als de game niet naar verwachting presteert. Het doel is om eerst kleinere games in Unreal Engine te ontwikkelen en uiteindelijk ook grotere games voor pc en console te ontwikkelen.

Overigens bleek afgelopen december al dat Ryosuke Yoshida - de andere regisseur van Visions of Mana - na het sluiten van Ouka Studios werd aangenomen door Square Enix.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!