Elden Ring Nightreign bevat geen berichten van andere spelers
Nieuws

Elden Ring Nightreign bevat geen berichten van andere spelers

Ook zullen vijanden niet respawnen na het rusten bij een Site of Grace

Waar mensen in Elden Ring overal in de spelwereld berichten van andere spelers tegenkwamen, zijn deze in het aankomende Elden Ring Nightreign niet te vinden.

Dat heeft regisseur Junya Ishizaki gemeld aan IGN Japan. "Je kunt nog steeds de geesten van andere spelers zien, maar de mogelijkheid om berichten achter te laten is verwijderd. Dat hebben we gedaan omdat elke sessie maar zo'n veertig minuten duurt. Er is geen tijd om je eigen berichten achter te laten of die van anderen te lezen."

In Nightreign kunnen spelers met z’n drieën op avontuur gaan – of desgewenst alleen – en verkent men Limveld, een verdraaide versie van Limgrave. In dit nieuwe en tegelijk herkenbare gebied moet men drie in-game dagen zien te overleven tussen de vele vijanden en gevaarlijke bazen, waarna men de Nightlord mag proberen te verslaan en krachtige items ontvangt die bij de volgende sessie helpen. Aan de bovenstaande quote te zien nemen drie in-game dagen dus zo'n veertig minuten in beslag.

Overigens liet Ishizaki in het interview ook weten dat verslagen vijanden niet zullen respawnen wanneer men rust bij een Site of Grace. Dit in tegenstelling tot hoe dit in Elden Ring en andere FromSoftware-soulslikes werkt.

Elden Ring Nightreign komt in de loop van 2025 uit voor PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One en pc. Vanaf 10 januari kunnen mensen zich inschrijven voor een test via de officiële website van de game. De test komt in de loop van februari beschikbaar voor PlayStation 5- en Xbox Series X en S-eigenaren.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Eerste details over spelershuizen in World of Warcraft onthuld
Nieuws

Eerste details over spelershuizen in World of Warcraft onthuld

De huizen arriveren samen met de nieuwe uitbreiding Midnight

Zoals eerder al werd aangekondigd kunnen spelers van World of Warcraft straks een eigen huis in de mmo bezitten. Blizzard heeft hier nu de eerste details over gedeeld.

De mogelijkheid om een huis in de game toe te eigenen wordt met de Midnight-uitbreiding van WoW toegevoegd. Deze nieuwe uitbreiding heeft nog geen releasedatum, maar verwacht wordt dat de nieuwe uitbreiding ergens in de zomer van dit jaar wordt onthuld. Midnight is na het vorig jaar uitgekomen The War Within het tweede deel in de Worldsoul Saga.

In een blogpost vertelt Blizzard dat iedereen die een huis in Azeroth wil nemen, dat kan doen. Er zullen geen grote goudbetalingen of een gelimiteerd aantal plekken aan verbonden zijn. "We willen dat huizen voor iedereen beschikbaar zijn. Als je een huis wil, kun je een huis nemen."

Op release van Midnight komen er twee zones in de game beschikbaar waar huizen geplaatst kunnen worden - eentje voor de Alliance en eentje voor de Horde. De Alliance-huizenzone is geïnspireerd door locaties als Duskwood, Elwynn Forest en Westfall, terwijl de Horde-huizenzone wat wegheeft van Azshara en Durotar. Deze huizenzones zijn bedoeld als plekken waarin sociaal contact met andere spelers centraal staat. In de toekomst kunnen spelers meer zones verwachten.

De twee zones worden in 'buurten' opgedeeld. Per buurt zijn er vijftig huizen te vinden, en het is de bedoeling dat buren daardoor jarenlang dezelfde buren kunnen blijven, tenzij iemand naar een andere buurt (server) verhuist. Er zullen zowel publieke als privébuurten beschikbaar komen.

Natuurlijk wordt het mogelijk om huizen met meubels en versiering uit te dossen. Blizzard verzekert dat de nadruk daarbij ligt op de wensen van de speler, en niet op zoveel mogelijk winst maken. Er zullen "honderden en honderden" customisatie-opties vrijgespeeld kunnen worden in de game als beloningen, al komen bepaalde items wel beschikbaar via in de in-game microtransactiewinkel. Meer details volgen op een later moment.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Firaxis erkent Civilization 7-problemen en belooft updates
Nieuws

Firaxis erkent Civilization 7-problemen en belooft updates

Te beginnen met een patch in maart

Nu Civilization 7 al voor sommige mensen speelbaar is en er een hoop klachten naar buiten komen, heeft ontwikkelaar Firaxis Games de problemen erkend. Het bedrijf laat weten aan oplossingen te werken.

Officieel komt de game pas aankomende dinsdag uit, maar door de Deluxe of Founders Edition van de game te reserveren kunnen spelers al sinds deze week met het spel aan de slag. Op plekken als Steam regent het echter klachten, onder andere over de gebrekkige user interface en een gebrek aan features.

Firaxis heeft in een artikel de bovenstaande problemen erkend. Het bedrijf belooft dan ook updates uit te brengen om de game te verbeteren. "We hebben wat tijd nodig om al jullie feedback te verwerken, maar we bekijken al mogelijkheden zoals de user interface gebruiksvriendelijker maken, de kaart beter leesbaarder maken en meer."

Het bedrijf laat daarnaast weten dat men diverse features die door spelers zijn verzocht gaat implementeren. Denk aan het toevoegen van Teams in multiplayerpotjes zodat er in co-op gespeeld kan worden, meer verschillende soorten maps, de mogelijkhed om namen van steden en religies aan te passen en de mogelijkheid om te bepalen in welke Age men begint en eindigt.

Tot slot laat het bedrijf weten dat patch 1.1.0 voor maart gepland staat. Daarmee worden diverse verbeteringen aan de user interface, AI van de computer en bugs gemaakt. "We gaan Civilization 7 nog jaren ondersteunen, en jullie feedback blijft essentieel zodat we de toekomst van Civilization kunnen bouwen."

Civilization 7 verschijnt op 11 februari op pc, PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One en Nintendo Switch. Harry Hol gaf een 8 aan de game in de review: "Civilization 7 doet een heleboel goed. Diepe systemen zoals diplomatie, handel en omgaan met grondstoffen maken dit in zekere zin een ‘greatest hits’ van eerdere Civ-delen. De nieuwe structuur van spelen in drie Ages tilt de game daar bovenuit, om het echt zijn eigen identiteit te geven. Het enige grote nadeel is dat de vormgeving en interface elkaar soms gruwelijk in de weg zitten. Toch houdt het spel je binnen de kortste keren weer in een ijzeren greep. Het is inmiddels een cliché, maar ook bij Civilization 7 betekent ’nog één beurt’ dat je twee uur later nog steeds aan het spelen bent. Daarmee is dit gelukkig toch een geslaagd nieuw deel."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!