Elden Ring Neightreign-netwerktest wordt in februari gehouden
Nieuws

Elden Ring Neightreign-netwerktest wordt in februari gehouden

Op PlayStation 5 en Xbox Series X en S

FromSoftware heeft een netwerktest voor hun aankomende game Elden Ring Nightreign aangekondigd.

Vanaf 10 januari kunnen mensen zich inschrijven voor test via de officiële website van de game. De test komt beschikbaar voor PlayStation 5- en Xbox Series X en S-eigenaren. Volgens de ontwikkelaar kunnen de mensen die geselecteerd worden voor de test in de loop van februari een gedeelte van de game uitproberen.

In het tijdens The Game Awards aangekondigde Elden Ring Nightreign neemt men het samen op tegen verschillende vijanden en bazen. In de onthullingstrailer kunnen diverse locaties en bazen uit het origineel gespot worden. De verdeling tussen content uit Elden Ring en compleet nieuwe content is op moment van schrijven niet bekend. Elden Ring Nightreign komt in de loop van 2025 uit voor PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One en pc.

Overigens liet FromSoftware tijdens een interview eerder deze week weten dat de co-op-game ook alleen doorlopen kan worden. In het interview staan nog veel meer interessante details. Zo staat het verhaal van Nightreign volledig los van Elden Ring - alsof het zich in een parallelle dimensie afspeelt - en is er geen cross-play mogelijk tussen de verschillende platformversies.

Ondertussen zijn Sony en Kadokawa Corporation, het moederbedrijf van FromSoftware, in gesprek. Sony toont namelijk interesse om het complete bedrijf over te nemen. In het interview met IGN laat Ishizaki weten dat hij geen kennis heeft van de vorderingen over deze gesprekken.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
PlayStation-patent laat AI voorspellen welke knoppen worden ingedrukt
Nieuws

PlayStation-patent laat AI voorspellen welke knoppen worden ingedrukt

Een ander patent maakt van de DualSense-controller een geweer

Sony heeft een patent vastgelegd voor een techniek waarbij artificiële intelligentie voorspelt welke knoppen op de controller een speler gaat indrukken.

Het patent werd gevonden door tech4gamers en draait om een camera die de speler en de controller bekijkt, speelgedrag opneemt en vervolgens AI laat inschatten welke knoppen er ingedrukt gaan worden.

Hoewel dit op het eerste gezicht een onnodige technologie lijkt, zou dit specifiek gebruikt kunnen worden om input lag - bijvoorbeeld gedurende online games of cloudgaming - te verlagen. De bovengenoemde website vond ook Sony-patenten waarbij AI gebruikt wordt om te doen alsof ze spelers zijn en zo cheaters op te sporen.

GameRant vond een ander Sony-patent waarbij de DualSense-controller uitgerust wordt met een trekker om zo realistischere schietactie te bieden. De controller zou daarbij met één hand worden vastgehouden, en tussen de R1- en R2-knop zou men kijken om te mikken.

Gamebedrijven leggen regelmatig patenten vast voor allerlei concepten en technologieën, en het hoeft niet te betekenen dat de ideeën die in deze patenten worden geopperd daadwerkelijk in de praktijk gebruikt gaan worden.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Death Stranding 2-ontwikkeling bevindt zich in 'crunch'-periode
Nieuws

Death Stranding 2-ontwikkeling bevindt zich in 'crunch'-periode

Kojima vraagt zich af hoeveel jaren hij nog games kan maken

De ontwikkeling van Death Stranding 2: On the Beach zou zich in de 'crunch'-periode bevinden, oftewel de fase voordat een game uitkomt waarin er extra hard gewerkt wordt en werknemers vaak overuren moeten maken.

Dat gaf bedenker Hideo Kojima toe op social media. "Het is de meest veeleisende periode van gameontwikkeling - zowel fysiek als mentaal - ook wel bekend als 'crunch time'", zo tweette hij. "Naast het mixen en opnemen van Japanse stemmen, hebben we een berg met taken: opmerkingen schrijven, uitleg, essays, interviews, discussies, werk niet gerelateerd aan de game. Het is enorm moeilijk."

In een andere tweet reflecteert Kojima op zijn carrière en hoeveel jaren hij nog in zich heeft. "Op deze leeftijd kan ik niet anders dan mijzelf afvragen hoelang ik nog creatief kan blijven. Ik wil de rest van mijn leven doorgaan, maar is het nog tien jaar? Twintig? Elke dag voelt als een race tegen de klok. Zelfs op 87-jarige leeftijd is (filmregisseur) Ridley Scott nog actief. En toen hij de 60 voorbij was - mijn huidige levensfase - creëerde hij het meesterwerk Gladiator."

Onder 'crunch' wordt binnen de game-industrie de periode voor de release van een game verstaan waarbij werknemers extra lange werkdagen of -weken maken om zo het product op tijd af te krijgen. Vaak zijn deze periodes extreem vermoeiend en tevens een aanslag op de psychische en fysieke gezondheid van de werknemers. Het is een veelvoorkomende situatie binnen de game-industrie, en tegelijk controversieel. Het plaatst het product - oftewel de game - soms immers boven het welzijn van de ontwikkelaar.

De eerste Death Stranding verscheen in 2019 op PlayStation 4 en kwam later ook uit op PlayStation 5, pc, Xbox en iOS. Het is de eerste game die Kojima ontwikkelde met zijn studio Kojima Productions nadat hij de banden brak met uitgever Konami, waar hij de Metal Gear-reeks voor ontwikkelde. Het spel biedt een uniek concept, waarbij spelers door een post-apocalyptisch landschap lopen om pakketten te bezorgen. Zoals gebruikelijk bij games van Kojima worden gameplaysegmenten afgewisseld met soms langdurige filmpjes waarin vooral het verhaal en dialogen centraal staan. Death Stranding 2: On the Beach is vooralsnog alleen aangekondigd voor PlayStation 5.

View post on X
View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!