eFootballs 1.0.0-update verschijnt volgende week inclusief Dream Team
Nieuws

eFootballs 1.0.0-update verschijnt volgende week inclusief Dream Team

De 1.0.0-update van Konami’s eFootball 2022, de opvolger van de PES-reeks, komt uit op 14 april.

Dat maakt Konami bekend via Twitter en een post op eigen website. “Op basis van feedback van onze gebruikers werkten we aan het fixen van bugs, het aanpassen van de balans in de game en het toevoegen van nieuwe elementen zodat spelers meer plezier uit het spel kunnen halen”, aldus de spellenmaker.

De update voegt een nieuwe modus genaamd Dream Team toe, waarin spelers hun eigen team kunnen samenstellen en het kunnen opnemen tegen andere Dream Teams – vergelijkbaar met Fifa Ultimate Team. Konami zegt door de update eindelijk zelfverzekerd genoeg te zijn over de kwaliteit van eFootball 2022, vandaar dat hij te boeken staat als versie 1.0.0.

Te gefocust op deadline  

De ontwikkelaar reflecteert op eigen website ook op de tegenvallende release van het spel. “We startten een tweejarige ontwikkelingsperiode voor eFootball 2022. Maar we waren zo gefocust op het op tijd uitbrengen van de game dat we het belangrijkste uit het oog verloren – kwaliteit. Natuurlijk kregen we kritische reviews en teleurgestelde fans.”

“Als onderdeel van onze toewijding aan het verbeteren van de game, hebben we nieuwe bevelen en verscheidene elementen (zowel offensief als defensief) toegevoegd die onderdeel zijn van het moderne voetbal.” Vooral het verdedigen gaat op de schop. 

Verbeteringen

Zo past Konami de standaardinstellingen van de controller aan om het verdedigen “intuïtiever” te maken. Nieuw is de “Shoulder Charge”, de schouderduw, waarmee spelers “proactiever de bal kunnen veroveren”. Ook zijn enkele bevelen uit voorgaande games terug: Pressure (de bal veroveren door middel van het opvoeren van de druk op de tegenstander) en Match-up (afstand tot de bal bewaren en kleinere stappen nemen). Met het “Call for Pressure”-bevel kunnen spelers het hele team aansturen om de druk te verhogen.

Ook zijn de passes verbeterd, die zijn volgens Konami nu sneller en accurater. Het lossen van schoten moet ook beter en realistischer aanvoelen. Zo zijn er nu meer trajecten die schoten kunnen volgen, afhankelijk van de spelsituatie, waaronder iets wat Konami een “Stunning Shot” noemt.

Het dribbelen is ook aangepast. Spelers moeten beter kunnen manoeuvreren en het tracken van de bal zou ook verbeterd moeten zijn, waardoor het dribbelen met de bal realistischer moet aanvoelen. Tot slot zijn er nog enkele aanpassingen voor online connectiviteit en features voor het Game Plan-scherm, waaronder het aanpassen van de formatie, individuele instructies en “Sub-tactics” (voor wisselspelers).

Mobiele versie

Op de website staat een uitgebreide informatiepagina over de nieuwe update. Konami belooft dat er ook nog gewerkt wordt aan een update voor de mobiele versie van eFootball 2022, maar die laat nog even op zich wachten. De ontwikkelaar meldt daar nog een aparte aankondiging over te maken, wanneer is niet bekend. 

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nieuw Tony Hawk's Pro Skater 3+4-level 'Waterpark' uitgelicht
Nieuws

Nieuw Tony Hawk's Pro Skater 3+4-level 'Waterpark' uitgelicht

Game komt op 11 juli naar consoles en pc

Activision Blizzard heeft meer informatie gegeven over Waterpark, een compleet nieuw level in Tony Hawk's Pro Skater 3+4.

Hoewel de oude levels uit Tony Hawk's Pro Skater 3 en Tony Hawk's Pro Skater 4 natuurlijk terugkeren in deze collectie, zullen er volgens Activision ook meerdere nieuwe levels in het spel te vinden zijn. De belangrijkste is volgens de ontwikkelaar Waterpark, en in een blogpost wordt middels screenshots en uitleg meer informatie gegeven over het level. Enkele beelden van het park kwamen ook al voor in de onthullingstrailer van de game.

Waterpark is gesitueerd in de Mojavewoestijn. Het park is in verval geraakt, maar de verroeste glijbanen en leeggelopen wildwaterbaan vormen volgens de ontwikkelaar de perfecte locatie voor skatesessies. In de hierboven genoemde blogpost worden diverse interessante punten binnen het level uitgelicht, en hieronder is nog eens de onthullingstrailer te zien, alsmede enkele screenshots van Waterpark.

Het gisteren aangekondigde Tony Hawk’s Pro Skater 3+4 giet Tony Hawk's Pro Skater 3 en Tony Hawk's Pro Skater 4 in een modern jasje, met verbeterde graphics, de oorspronkelijke soundtrack, alle oude levels en zoals gezegd nieuwe skateparken. Ook Create-A-Skater en Create-A-Park keren terug.

Overigens nam de oorspronkelijke versie van Tony Hawk's Pro Skater 4 de structuur van de campagne op de schop. Levels waren groter en de tijdslimiet van 2 minuten kwam te vervallen. In deze collectie zullen er echter nieuwe opdrachten in de levels van Tony Hawk's Pro Skater 4 te vinden zijn die wel bij de timer van 2 minuten passen.

Tony Hawk's Pro Skater 3+4 verschijnt op 11 juli voor Xbox Series X en S, Xbox One, PlayStation 5, PlayStation 4, Nintendo Switch en pc (Steam, Windows en Battle.net). Ook staat het spel vanaf de releasedatum op Xbox Game Pass.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Het bouwen van een thuisbasis in Assassin's Creed Shadows getoond
Nieuws

Het bouwen van een thuisbasis in Assassin's Creed Shadows getoond

Spelers kunnen zelf bepalen waar gebouwen komen te staan en hoe ze aangekleed worden

Online verschenen video's van Assassin's Creed Shadows tonen hoe spelers hun eigen thuisbasis in de game kunnen bouwen.

Het was al bekend dat de mogelijkheid om een eigen thuisbasis te bouwen in de game zit - afgelopen jaar lekte er zelfs een video van de game uit waarin dit werd getoond. Het was in Assassin's Creed Valhalla ook al mogelijk om een eigen Viking-dorp te bouwen, al waren de opties daarin beperkter.

In een pas online verschenen blogpost over de game wordt dieper ingegaan op de mogelijkheden die spelers krijgen voor het bouwen van een thuisbasis in Shadows. Spelers kunnen zelf bepalen waar gebouwen, decoraties en natuurlijke elementen komen te staan. Gebouwen kunnen ook verbonden worden met gangen en het is mogelijk om dieren te laten rondlopen, zoals een hert. Spelers kunnen deze dieren zelfs aaien.

De 'Hideout', zoals Ubisoft de locatie noemt, is niet alleen bedoeld voor spelers om hun creativiteit in kwijt te kunnen, maar ook om bepaalde NPC's te ontmoeten en vrijgespeelde beloningen te bekijken. In de hierboven aangehaalde blogpost valt meer informatie te vinden, alsmede diverse video's waarvan hieronder een aantal te zien zijn.

Assassin's Creed Shadows draait om twee personages, de Japanse shinobi Naeo en de krijger Yasuke. Spelers kunnen zelf bepalen met wie ze spelen en daar tijdens de game tussen wisselen. Daarbij lijkt Naeo zich vooral te richten op parkour- en stealthgameplay en Yasuke een gevreesde strijder te zijn.

In het spel doen spelers het Japan van de zestiende eeuw aan en volgen zij het verhaal van de twee hierboven genoemde personages. De game speelt zich af tijdens de Sengokuperiode, een tijd in Japan van oorlogvoering en binnenlandse crises. De spelwereld zal daarbij door de vier verschillende seizoenen heen gaat, wat invloed heeft op de omgeving en de gameplay.

Assassin's Creed Shadows komt op 20 maart uit voor PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc. Eerder vandaag bleek al dat het zo'n dertig tot veertig uur kost om het hoofdverhaal van de game uit te spelen.

Watch on YouTube
Watch on YouTube
Watch on YouTube
Watch on YouTube
Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!