Een reis door de fantasievolle wereld van Metaphor: ReFantazio
Nieuws

Een reis door de fantasievolle wereld van Metaphor: ReFantazio

Game verschijnt op 11 oktober voor PlayStation, Xbox en pc

Atlus zond eerder deze week een nieuwe showcase uit van de aankomende rpg Metaphor: ReFantazio. Daarin staat onder andere de gevarieerde, fantasievolle spelwereld van de game centraal.

Zowel in de hieronder te bekijken trailer als de complete presentatie hieronder worden diverse locaties in de game uitgelicht. Ook wordt de nadruk gelegd op de nieuwe partymember Eupha.

Metaphor: ReFantazio is een nieuwe rpg van het creatieve team achter de Persona-spellen, dat in 2016 de ontwikkelstudio Studio Zero oprichtte. Sleutelrollen zijn weggelegd voor regisseur Katsura Hashino, componist Shoji Meguro en character designer Shigenori Soejima.

De game werd in 2016 al aangekondigd onder de naam Project Re:Fantasy. Het spel speelt zich af in het Verenigd Koninkrijk van Euchronia, een middeleeuws fantasierijk dat als 'spiegel' voor onze moderne wereld dient. Wanneer de koning wordt vermoord breekt er chaos uit in Euchronia en komt er een unieke vorm van magie vrij - genaamd Royal Magic - die voorheen alleen aan de koning besteed was. Er wordt een toernooi georganiseerd om te kijken wie de troon overneemt.

Spelers besturen een jongen van de Elda-stam die wordt beschuldigd van het gebruiken van 'verboden magie'. Hij gaat op avontuur om zijn jeugdvriend - de kroonprins van Euchronia - te ontdoen van een vloek. Tijdens zijn reis wordt hij bijgestaan door de fee Gallica.

Metaphor: ReFantazio verschijnt op 11 oktober voor PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S en pc. 

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
PlayStation blijft zich zowel op singleplayer- als liveservicegames richten
Nieuws

PlayStation blijft zich zowel op singleplayer- als liveservicegames richten

Voor iedereen wat wils

Hermen Hulst, een van de CEO's van PlayStation, heeft aangegeven dat het bedrijf zich zowel op liveservicegames als singleplayertitels blijft richten.

Dat meldde hij in een interview met Famitsu (via Insider Gaming), waarin hij ook het belang van oudere franchise benadrukte. Meer daarover valt in dit Gamer.nl-nieuwsbericht te lezen.

"De game-industrie verandert constant door diverse factoren, waaronder technologische ontwikkelingen, nieuwe genres en nieuwe manieren om te spelen", aldus Hulst. "Een ding dat constant blijft, is dat mensen verlangen naar geweldige entertainmentervaringen. De aandacht die games krijgen groeit alleen maar. Dit zorgt ook voor meer concurrentie. Net zoals de vele andere bedrijven binnen de industrie moeten we veranderingen doorvoeren in onze bedrijfsvoering om een stabiele fundering te behouden." Volgens Hulst zal PlayStation dan ook "zich blijven richten op het ontwikkelen van liveservicegames, alsmede de verhaalgedreven singleplayertitels die onze spelers willen".

Sony heeft al enkele jaren een steeds grotere focus op liveservicegames, met wisseldne resultaten. Zo werd een The Last of Us-multiplayergame geannuleerd voordat hij uitkwam en was de multiplayershooter Concord maar enkele weken online voordat hij weer voorgoed verdween. Toch wordt er ook succes geboekt. Hulst haalde Helldivers 2 aan als voorbeeld voor een succesvolle, moderne liveservicegame. "We leren veel terwijl we onszelf aanleren om liveservicegames van hoge kwaliteit binnen Sony Interactive Entertainment te ontwikkelen. Helldivers 2 trok veel spelers aan dankzij een constante stroom aan nieuwe content, en de resultaten tonen de potentie van liveservicegames aan."

Tegelijkertijd brengt Sony inderdaad nog altijd singleplayergames uit, zoals eerder dit jaar Astro Bot en volgend jaar Death Stranding 2: On the Beach en Ghost of Yotei. Daarnaast werd eerder deze maand tijdens The Game Awards Naughty Dogs nieuwe game Intergalactic: The Heretic Prophet onthuld.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Stardew Valley is meer dan 41 miljoen keer verkocht
Nieuws

Stardew Valley is meer dan 41 miljoen keer verkocht

De ontwikkelaar werkt ondertussen aan nieuwe game Haunted Chocolatier

Wereldwijd zijn er meer dan 41 miljoen exemplaren van Stardew Valley verkocht.

Dat valt op de officiële website van de game te lezen. Het huidige verkoopaantal is in deze maand gemeten en dus het meeste recente verkoopaantal dat over de game bekend is gemaakt.

Stardew Valley is verkrijgbaar op pc, Nintendo Switch, PlayStation 4 en Xbox One. Duidelijk is dat meer dan 26 miljoen van de verkochte exemplaren om de pc-versie draait. Daarnaast is de Switch-versie 7,9 miljoen keer verkocht.

Afgelopen najaar kwam er nog een grote nieuwe update voor Stardew Valley uit. Nu deze beschikbaar is, zet ontwikkelaar Eric 'ConcernedApe' Barone zijn werk aan zijn volgende game weer voort. Haunted Chocolatier werd in 2021 aangekondigd. Spelers moeten in de game ingrediënten verzamelen om chocolade mee te maken en die vervolgens weer verkopen. Volgens Barone zit het spel echter vol met andere bezigheden, maar daar heeft hij nog niet veel over gedeeld. De game is in ieder geval ontwikkeling voor pc.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!