EA werkt aan patch om grafische bug in PS5-versie Dead Space op te lossen
De PlayStation 5-versie van de pas uitgekomen Dead Space-remake heeft te kampen met een grafische bug. EA Motive Studio werkt aan een patch.
Dat meldt de ontwikkelaar op Reddit, waar gamers klagen over de bug. Het probleem in kwestie lijkt te zijn ontstaan na het uitkomen van de patch die op releasedatum is uitgebracht en haalt voor sommige spelers de resolutie van de game ver omlaag, waardoor het geheel erg gepixeleerd oogt.
Het probleem lijkt gerelateerd te zijn aan Virtual Super Resolution. De patch moet pc-gamers ook de mogelijkheid bieden om deze techniek uit te zetten. VSR maakt het mogelijk om games op hogere resoluties af te spelen en schaalt de resolutie vervolgens naar wat er door het scherm van de speler wordt ondersteund.
Diverse gamers op Reddit hebben inmiddels melding gemaakt van het probleem. Velen geven aan te stoppen met het spelen van de game tot het probleem is opgelost. Wanneer de patch precies moet uitkomen is op moment van schrijven nog niet bekend.
De remake van Dead Space is sinds afgelopen vrijdag beschikbaar op pc, PlayStation 5 en Xbox Series X en S. De game vertelt hetzelfde verhaal als het origineel over Isaac Clarke, die op een mijnschip tegen de bizarre Necromorphs vecht en intussen zijn vriendin Nicole probeert te vinden. Uniek in vergelijking met het origineel is dat het spel als één doorlopend geheel gespeeld kan worden, zonder laadschermen of andere onderbrekingen, en dat het hoofdpersonage nu ook kan praten.