EA verkiest Apex Legends verbeteren over vervolg uitbrengen
Nieuws

EA verkiest Apex Legends verbeteren over vervolg uitbrengen

Er moet wel iets gebeuren om de tegenvallende omzet en afnemende spelersaantallen om te gooien

Electronic Arts wil Apex Legends grondig aanpassen en verbeteren, in plaats van een vervolg uitbrengen.

Dat laat CEO Andrew Wilson weten in gesprek met investeerders naar aanleiding van de bekendmaking van de meest recente kwartaalcijfers van het bedrijf (via VGC). Er is bij de battle royale-game van Respawn Entertainment namelijk een daling in spelersaantallen en omzet merkbaar.

Wilson is er van overtuigd dat het bedrijf de game en liveservicegames an sich weer kan laten groeien in populariteit, maar erkent ook dat het tweeëntwintigste seizoen van Apex Legends niet aan de verwachtingen heeft voldaan. "Na de verandering in de structuur van de battle pass zagen we niet de toename in het genereren van inkomsten waar we op hadden gehoopt."

Afgelopen zomer werd aangekondigd dat seizoenen van Apex Legends in tweeën worden gesplitst, met dus twee betaalde battle passes per seizoen als gevolg. Beide passes gaan afzonderlijk voor 9,99 dollar over de toonbank - nagenoeg gelijk aan de prijs van één oude battle pass voor een geheel seizoen. Het was eerst ook de bedoeling dat de battle passes niet meer met vrijgespeelde Apex Coins gekocht zouden kunnen worden, maar na veel kritiek van spelers werd dat teruggedraaid.

Wilson meldt nu dat hoewel Apex Legends een sterke IP is gebleken, er "grote, systematische veranderingen" nodig zijn om significante groei te creëren en er voor te zorgen dat spelers naar de game terugkeren. Wat die veranderingen precies in gaan houden werd echter niet concreet gemeld.

Daarbij laat Wilson weten dat een 'Versie 2' van een liveservicegame - oftewel een vervolg - haast nooit succesvol blijkt te zijn, en dat de voorkeur dan ook echt ligt op het verbeteren van de huidige game. "We richten ons op het blijven ondersteunen van de wereldwijde spelersbasis die we nu hebben. We willen elk seizoen nieuwe, innovatieve en creatieve content aan ze leveren, zonder dat spelers de progressie die ze hebben geboekt of de investeringen die ze in het huidige ecosysteem hebben gestopt hoeven op te geven."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Guacamelee-ontwikkelaar onthult aankomend jaar volgende game
Nieuws

Guacamelee-ontwikkelaar onthult aankomend jaar volgende game

Meest recente spel van de studio is Nobody Saves the World

Drinkbox Studios, de ontwikkelaar van de Guacamelee-spellen, zal in 2025 zijn nieuwe game aankondigen.

Dat heeft de ontwikkelaar laten weten op social media. Details over de nieuwe game werden niet gegeven, maar zullen dus wel in 2025 volgen.

Drinkbox Studios is vooral bekend van de twee Guacamelee-games, metroidvania's met een focus op platformgameplay. Het meest recente wapenfeit van de studio is echter het in 2022 verschenen Nobody Saves the World.

In Nobody Saves the World stappen spelers in de schoenen van Nobody, een personage dat ruim vijftien verschillende gedaanten kan aannemen. Elke gedaante beschikt over een unieke vaardigheid, die spelers moeten combineren om puzzels op te lossen en quests te voltooien.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Gerucht: Call of Duty: World at War en Singularity in mei naar Game Pass
Nieuws

Gerucht: Call of Duty: World at War en Singularity in mei naar Game Pass

In maart zou ook een andere Call of Duty-game aan Game Pass worden toegevoegd

Een insider claimt dat de spellen Call of Duty: World at War en Singularity in de loop van 2025 naar Xbox Game Pass komen.

Sinds Activision Blizzard onderdeel uitmaakt van Microsoft zijn er diverse games van de uitgever op Game Pass verschenen, waaronder Crash Bandicoot N. Sane Trilogy, Diablo 4, Call of Duty: Modern Warfare 3 en Spyro Reignited Trilogy. Ook is op release meteen Call of Duty: Black Ops 6 op Game Pass geplaatst. Het is echter duidelijk dat de oude games van Activision Blizzard verspreid worden uitgebracht op de abonnementsdienst.

Volgens insider eXtas1s kunnen Game Pass-abonnees volgend jaar in ieder geval Treyarchs Call of Duty: World at War en Raven Softwares Singularity verwachten. Beide games zouden rond mei 2025 aan de dienst worden toegevoegd. Tot slot meldt de insider dat mensen in maart ook een andere Call of Duty-game op Game Pass kunnen verwachten, maar wordt geen titel genoemd. Officieel is op moment van schrijven nog niets officieel bevestigd.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!