EA verkiest Apex Legends verbeteren over vervolg uitbrengen
Nieuws

EA verkiest Apex Legends verbeteren over vervolg uitbrengen

Er moet wel iets gebeuren om de tegenvallende omzet en afnemende spelersaantallen om te gooien

Electronic Arts wil Apex Legends grondig aanpassen en verbeteren, in plaats van een vervolg uitbrengen.

Dat laat CEO Andrew Wilson weten in gesprek met investeerders naar aanleiding van de bekendmaking van de meest recente kwartaalcijfers van het bedrijf (via VGC). Er is bij de battle royale-game van Respawn Entertainment namelijk een daling in spelersaantallen en omzet merkbaar.

Wilson is er van overtuigd dat het bedrijf de game en liveservicegames an sich weer kan laten groeien in populariteit, maar erkent ook dat het tweeëntwintigste seizoen van Apex Legends niet aan de verwachtingen heeft voldaan. "Na de verandering in de structuur van de battle pass zagen we niet de toename in het genereren van inkomsten waar we op hadden gehoopt."

Afgelopen zomer werd aangekondigd dat seizoenen van Apex Legends in tweeën worden gesplitst, met dus twee betaalde battle passes per seizoen als gevolg. Beide passes gaan afzonderlijk voor 9,99 dollar over de toonbank - nagenoeg gelijk aan de prijs van één oude battle pass voor een geheel seizoen. Het was eerst ook de bedoeling dat de battle passes niet meer met vrijgespeelde Apex Coins gekocht zouden kunnen worden, maar na veel kritiek van spelers werd dat teruggedraaid.

Wilson meldt nu dat hoewel Apex Legends een sterke IP is gebleken, er "grote, systematische veranderingen" nodig zijn om significante groei te creëren en er voor te zorgen dat spelers naar de game terugkeren. Wat die veranderingen precies in gaan houden werd echter niet concreet gemeld.

Daarbij laat Wilson weten dat een 'Versie 2' van een liveservicegame - oftewel een vervolg - haast nooit succesvol blijkt te zijn, en dat de voorkeur dan ook echt ligt op het verbeteren van de huidige game. "We richten ons op het blijven ondersteunen van de wereldwijde spelersbasis die we nu hebben. We willen elk seizoen nieuwe, innovatieve en creatieve content aan ze leveren, zonder dat spelers de progressie die ze hebben geboekt of de investeringen die ze in het huidige ecosysteem hebben gestopt hoeven op te geven."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Gameplaytrailer van Tales of Graces f Remastered getoond
Nieuws

Gameplaytrailer van Tales of Graces f Remastered getoond

Digitale pre-orders voor de game zijn nu beschikbaar

Bandai Namco heeft een nieuwe gameplaytrailer van Tales of Graces f Remastered uitgebracht.

De trailer kan hieronder worden bekeken. Daarnaast is aangekondigd dat digitale pre-orders nu beschikbaar zijn op alle systemen waar de game op verschijnt. De standaard editie kost 39,99 euro en een Deluxe-editie met een extra muxiekpakket, items voor in de game en een digitale artbook en soundtrack, kost 59,99 euro.

Tales of Graces kwam oorspronkelijk op de Wii uit, al werd de game daarna ook naar PlayStation 3 gebracht onder de naam Tales of Graces f. Die versie komt dus als remaster uit op moderne systemen. In de rpg moet Asbel Lhant op de planeet Ephinea proberen een oorlog tussen drie koninkrijken halt te roepen. De remaster zal onder andere verbeterde graphics en een autosavefunctie bevatten.

Tales of Graces f Remastered verschijnt op 17 januari 2025 voor Nintendo Switch, PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One en Steam.

Bandai Namco bracht vorig jaar al een remaster van Tales of Symphonia uit, maar gaf toen al aan open te staan voor meer remasters in de reeks. "We horen van veel gepassioneerde fans overal ter wereld dat ze oude Tales-games op moderne systemen willen spelen."

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Stalker 2 ondersteunt mods op pc en Xbox
Nieuws

Stalker 2 ondersteunt mods op pc en Xbox

Game verschijnt op 20 november voor Xbox Series X en S, pc en Game Pass

Stalker 2: Heart of Chronobyl krijgt zowel op pc als Xbox Series-consoles modondersteuning.

Afgelopen augustus gaf GSC Game World al aan dat het streefde naar modondersteuning voor de game op pc en console, en inmiddels is dit bevestigd door technische producer Evgeniy Kulik in een interview met Radio Times Gaming.

"We zijn ons bewust dat onze fans, vooral de oudere fans, modondersteuning willen voor onze game", zo meldde hij. "We brengen mods naar console, dus ze komen zowel beschikbaar op Xbox als pc."

In Stalker 2: Heart of Chornobyl reizen spelers wederom af naar de Zone, een gebied rondom de Chornobyl Nuclear Power Plant waar straling voor allerlei mutaties zorgt. De game verschijnt op 20 november voor Xbox Series X en S en pc. Ook verschijnt het spel meteen op release op Game Pass.

De ontwikkeling van de game had wat voeten in de aarde. Het uit Oekraïne afkomstige GSC Game World heeft de werklocatie van werknemers meermaals moeten veranderen, terwijl diverse werknemers zich bij het Oekraïense leger voegden. Ook moest de ontwikkelaar dealen met het feit dat Russische hackers vroege versies van de game lekten. Onlangs kwam nog een emotionele documentaire over de ontwikkeling van de game uit.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!