Dying Light: The Beast is een compleet nieuwe game
© JP Jones
Nieuws

Dying Light: The Beast is een compleet nieuwe game

Gratis voor mensen die de Ultimate Edition van Dying Light 2 hebben gekocht

Dying Light: The Beast werd vanavond tijdens Gamescom Opening Night Live aangekondigd, een compleet nieuwe game in het Dying Light-universum.

Eerder deze week deelde Gamescom Opening Night Live-presentator Geoff Keighley al een live-action-teaser voor de game. Daarin was een vrouw in een bos te zien. Toen werd al gespeculeerd dat het met Dying Light te maken had, aangezien er onlangs een handelsmerk voor Dying Light: The Beast was vastgelegd.

In de game keert Kyle Crane terug, het hoofdpersonage uit de eerste Dying Light. Stemacteur Roger Craig Smith zal wederom de stem van Kyle inspreken. In de game wordt Kyle bevrijd nadat er jaren experimenten op hem zijn gedaan. Naast de gebruikelijke zombies loert er ook iets in het plaatselijke bos.

De game moet ongeveer twintig uur aan content bieden. Dying Light: The Beast begon als uitbreiding op Dying Light 2, maar Techland liet weten dat de content dusdanig uitgebreid werd dat het na enkele jaren uitgroeide tot een losstaande game.

Dying Light: The Beast verschijnt op een nog onbekend moment op pc, PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S en Xbox One. Mensen die de Ultimate Edition van Dying Light 2 hebben gekocht, ontvangen de game gratis. Hoe duur het spel voor anderen wordt is op moment van schrijven niet bekend.

Watch on YouTube

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Worms-ontwikkelaar Team17 heet voortaan Everplay Group plc
Nieuws

Worms-ontwikkelaar Team17 heet voortaan Everplay Group plc

De naam Team17 blijft echter voortleven via een divisie van het bedrijf

Team17, de Britse ontwikkelaar en uitgever van de Worms-franchise, verandert zijn naam naar Everplay Group plc.

Het bedrijf laat weten dat de naamsverandering begin februari ingaat en "de evolutie van het bedrijf reflecteert sinds we een beursgenoteerd bedrijf zijn geworden in 2018 en grote aankopen hebben gedaan".

De naam Team17 verdwijnt echter niet helemaal. Het bedrijf zal uit drie takken bestaan: gamelabel Team17 Digital, simulatiegame-uitgever Astragon Entertainment (dat in 2022 werd overgenomen) en het in 2021 gekochte StoryToys, dat educatieve apps ontwikkelt. Het is dus waarschijnlijk dat de naam Team17 onderdeel blijft uitmaken van de branding van uit te komen games.

Team17 werd in 1990 opgericht en is niet alleen bekend van Worms, maar ook de Alien Breed- en Escapists-spellen. Ook heeft het bedrijf games als Yooka-Laylee, Overcooked en Yoku's Island Express uitgegeven.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Systeemeisen van pc-versie Assassin's Creed Shadows bekend
Nieuws

Systeemeisen van pc-versie Assassin's Creed Shadows bekend

Game verschijnt op 20 maart

Ubisoft heeft de systeemeisen van de pc-versie van Assassin's Creed Shadows bekendgemaakt.

De complete systeemeisen zijn op de officiële website te vinden en tonen acht verschillende presets. Zo zijn er verschillende systeemeisen voor mensen die alleen gedeeltelijke ray tracing willen gebruiken, alsmede systeemeisen voor standaard ray tracing en uitgebreide ray tracing. Onder deze drie categorieën zijn weer verschillende presets te vinden, afhankelijk van op welke resolutie en met hoeveel framerates men wil spelen.

Duidelijk is in ieder geval dat er maximaal een Intel Core i7 13700K of AMD Ryzen 7 7800X3D benodigd is, en dat voor de allerbeste prestaties ook een Nvidia Geforce RTX 4090 24 GB aangeschaft kan worden. Voor de laagste preset kan men ook met een Intel Core i7 8700L of AMD Ryzen 5 3600 en Geforce GTX 1070 8GB of AMD Radeon RX 5700 8 GB uit de voeten. 16 GB aan RAM, SSD-geheugen en Windows 10 of 11 met DirectX 12 zijn op alle presets vereist.

Onlangs onthulde Ubisoft twee nieuwe trailers van Assassin's Creed Shadows - eentje met betrekking tot het verhaal, en de andere over de Claws of Awaji-uitbreiding die gratis beschikbaar komt voor iedereen die de game reserveert.

Onlangs werd Assassin's Creed Shadows uitgesteld naar 20 maart, terwijl de game eigenlijk op 14 februari uit had moeten komen. Ubisoft liet weten dat de extra tijd wordt gebruikt om feedback van fans te verwerken en een betere ervaring op de dag van release te kunnen bieden.

Assassin's Creed Shadows draait om twee personages, de Japanse shinobi Naeo en de eerder aangehaalde Yasuke. Spelers kunnen zelf bepalen met wie ze spelen en daar tijdens de game tussen wisselen. Daarbij lijkt Naeo zich vooral te richten op parkour- en stealthgameplay en Yasuke een gevreesde strijder te zijn.

In het spel doen spelers het Japan van de zestiende eeuw aan en volgen zij het verhaal van de twee hierboven genoemde personages. De game speelt zich af tijdens de Sengokuperiode, een tijd in Japan van oorlogvoering en binnenlandse crises. De spelwereld zal daarbij door de vier verschillende seizoenen heen gaat, wat invloed heeft op de omgeving en de gameplay.

Assassin's Creed Shadows komt uit op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc. Cody ging onlangs al aan de slag met de game en schreef het volgende: "Assassin’s Creed Shadows wordt een eerbetoon aan feodaal Japan en de franchise zelf, met een mooie balans tussen twee unieke speelstijlen en een spelwereld die uitnodigt tot verkenning. Of je nu als Naoe sluipend vijanden uitschakelt, of als Yasuke een nederzetting verwoest: Shadows maakt indruk. Als deze speelsessie representatief is voor de volledige game, gaat Shadows zowel nieuwe spelers als trouwe volgers van de franchise aanspreken."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!