Dragon Ball: Sparking! Zero in eerste 24 uur meer dan drie miljoen keer verkocht
Gamer.nl
Nieuws

Dragon Ball: Sparking! Zero in eerste 24 uur meer dan drie miljoen keer verkocht

Een fonkelend begin voor de fighter

Dragon Ball: Sparking! Zero blijkt een verkoopsucces: de game is in de eerste 24 uur sinds release wereldwijd meer dan drie miljoen keer verkocht.

Dat heeft uitgever Bandai Namco naar buiten gecommuniceerd in een Japanstalige tweet. De game kwam afgelopen vrijdag uit en is op die dag dus meer dan drie miljoen keer verkocht. Aangezien het op moment van schrijven woensdag is, zal het verkochte aantal inmiddels hoger liggen.

Ook op Steam is de populariteit van Dragon Ball: Sparking! Zero goed merkbaar. Toen de game uitkwam werd een piek gehaald van 122.554 gelijktijdige spelers - meer dan concurrerende fighters als Mortal Kombat 1 en Street Fighter 6 ooit hebben behaald. Inmiddels hangt het gelijktijdige spelersaantal van de game op Steam tijdens piekuren op zo'n 83.313 spelers.

Dragon Ball: Sparking! Zero is een voortzetting van Budokai Tenkaichi, waarvan het eerste deel in 2005 verscheen voor de PlayStation 2. Deze fighters speelden zich in tegenstelling tot Dragon Ball FighterZ niet af in 2D, maar gebruiken een third-person camera die zich achter de schouder van het speelbare personage bevindt.

In totaal bevat de game 182 speelbare personages. Via een seizoenspas zullen er nog eens meer dan twintig personages aan de game worden toegevoegd. De game is ontwikkeld door Spike Chunsoft. Dragon Ball: Sparking! Zero is verkrijgbaar voor PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc (via Steam).

Dwayne Vrancken beloonde het spel met een 8 in de Gamer.nl-review: "Dragon Ball: Sparking! Zero brengt je in al zijn facetten terug naar de gloriedagen van de Budokai-reeks, maar is completer dan ooit door de toevoeging van de meest recente films en de Dragon Ball Super-anime. Van de kwalitatief hoogstaande presentatie en uitgebreide verhaalmodus tot de ongemakkelijke camerabewegingen en zelfs de besturing: alles voelt aan zoals het vroeger was. Het eindresultaat is dan ook onmisbaar voor elke Dragon Ball-fan, al zal die misschien wel teleurgesteld zijn door het ontbreken van de steengoede manga-chapters die nog niet geanimeerd zijn."

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht
Gamer.nl
Nieuws

Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht

Allerlei facetten van de game zijn verbeterd

Afgelopen week is een forse 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht door Hexworks.

Met de update worden er grote wijzigingen doorgevoerd aan de in 2023 uitkomen actie-rpg. Zo wordt geboekte progressie in de online-co-op nu door beide spelers gedeeld en is er een Friend Pass-systeem, waardoor een tweede speler mee kan doen zonder dat diegene de game heeft gekocht.

Ook zijn er diverse verbeteringen aangebracht aan de gevechten en het rondbewegen in de spelwereld, waardoor de gameplay beter aanvoelt. Aanvallen en ontwijkmanoeuvres voelen sneller en is er nu een knop waarmee gesprongen kan worden. Wanneer wapens vijanden raken, is de impact ook beter voelbaar, en de user interface is op de schop gegaan om het simpeler en duidelijker te maken. De tutorial is ook verbeterd.

Er wordt al geruime tijd gewerkt aan een vervolg op Lords of the Fallen, die voor zover bekend in 2026 moet verschijnen. Het origineel kan nu met fikse korting worden aangeschaft op pc, PS5 en Xbox Series-consoles.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Switch 2-versie van Cyberpunk 2077 maakt gebruik van DLSS
Gamer.nl
Nieuws

Switch 2-versie van Cyberpunk 2077 maakt gebruik van DLSS

De game komt tegelijk met de Switch 2 uit op 5 juni

De pas aangekondigde Nintendo Switch 2-versie van Cyberpunk 2077 maakt gebruik van AI-upscaletechnologie Deep Learing Super Sampling (DLSS).

Dat heeft ontwikkelaar CD Projekt Red aan Digital Foundry bevestigd. Daarmee is het de eerste Switch 2-game waarvan officieel bevestigd is dat er DLSS wordt gebruikt. "We gebruiken een versie van DLSS die beschikbaar is voor Nintendo Switch 2-hardware, aangedreven door Nividia's Tensor-cores. De game gebruikt DLSS in alle vier de modi: in handheld en docked, en de prestaties- en kwaliteitsgerichte variaties van elk van die opties."

Op wat voor manier DLSS precies wordt ingezet in de game, is niet bekend, maar waarschijnlijk is het bedoeld om de game in een zo hoog mogelijke resolutie en met een zo hoog mogelijke framerate te laten draaien. CD Projekt Red liet weten dat het bedrijf streeft naar een resolutie van 1080p in alle grafische modi wanneer de Switch 2 docked is. In handheldvorm wordt er naar een resolutie van 720p gestreefd.

De Switch 2-versie van Cyberpunk 2077 werd tijdens de onthulling van de eerste games voor de console en de releasedatum aangekondigd. Het spel zal net als de Switch 2 zelf vanaf 5 juni verkrijgbaar zijn. Het gaat om de Ultimate Edition van de game. Daarin zit niet alleen de hoofdgame en de diverse uitgekomen updates, maar ook de vorig jaar verschenen uitbreiding Phantom Liberty. Hieronder is de aankondigingstrailer nog eens te zien.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!