Deus Ex- en Thief-makers kondigen nieuwe game Thick as Thieves aan
Gamer.nl
Nieuws

Deus Ex- en Thief-makers kondigen nieuwe game Thick as Thieves aan

Verschijnt in 2026 op PS5, Xbox Series-consoles en pc

Deus Ex-bedenker Warren Spector en zijn studio OtherSide Entertainment hebben de nieuwe game Thick as Thieves onthuld.

Dat gebeurde afgelopen nacht tijdens The Game Awards. Het spel wordt omschreven als een "immersieve stealth-actie multiplayergame". Qua uiterlijk en gameplay doen de eerste beelden op het eerste gezicht denken aan het werk van Prey- en Deathloop-studio Arkane, alsmede de verhalende game We Happy Few.

Thick as Thieves speelt zich af in een metropolis in een alternatieve geschiedenis waarin technologie en magie beide bestaan. "Terwijl de hogere klasse geld en macht naar zich toetrekt en de lagere klasse vecht om te overleven, weef jij je een weg door beide werelden, op zoek naar schatten en roem terwijl je stealth en je sluwheid inzet."

In het spel nemen spelers het niet alleen op tegen computergestuurde vijanden, maar ook tegen andere spelers, al is nog niet precies duidelijk hoe de precieze structuur in elkaar steekt.

Otherside Entertainment bestaat al sinds 2013, maar in 2016 werd een tweede studio geopend onder leiding van Warren Spector - vooral bekend van Deus Ex. Hij werkt samen met Greg LoPiccolo en Paul Neurath (beiden bekend van Thief) aan Thick as Thieves. In 2022 werd al bekend dat de studio aan een nieuwe game werkte.

Thick as Thieves verschijnt in de loop van 2026 op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc.

Watch on YouTube

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Fire Emblem: The Sacred Stones aan Nintendo Switch Online toegevoegd
Gamer.nl
Nieuws

Fire Emblem: The Sacred Stones aan Nintendo Switch Online toegevoegd

Abonnement op uitbreidingspakket is ook vereist

De klassieke rpg Fire Emblem: The Sacred Stones is nu speelbaar via Nintendo Switch Online.

Fire Emblem: The Sacred Stones kwam in 2004 uit in Japan en het jaar erop in Europa en de Verenigde Staten. In de game ligt het koninkrijk Renais in puin na de plotselinge invasie van een voormalige bondgenoot.

De koninklijke erfgenamen Eirika en Ephraim gaan er op uit om Renais opnieuw op te bouwen en het duistere geheim achter de oorlog in hun thuisland te achterhalen. Het betreft het achtste deel in de Fire Emblem-reeks en het tweede deel dat ook buiten Japan uitkwam.

Het gaat om een Game Boy Advance-game, en het spel verschijnt dan ook in de GBA-app op Nintendo Switch Online. Daar is dus niet alleen een abonnement op de online dienst voor nodig, maar ook op het uitbreidingspakket.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Palworld-maker haalt Ark en Fallout aan rondom Pokémon-rechtszaak
Gamer.nl
Nieuws

Palworld-maker haalt Ark en Fallout aan rondom Pokémon-rechtszaak

Nintendo registreerde verschillende patenten na de release van Palworld

Palworld-ontwikkelaar Pocketpair claimt dat het bestaan van gamefranchises als Fallout, Ark: Survival Evolved en Tomb Raider aan om aan te geven dat de aanklacht van Nintendo ongeldig is.

Afgelopen september bleek dat Nintendo en The Pokémon Company Pocketpair voor de rechter sleept. Palworld wordt sinds release vaak vergeleken met Pokémon. Afgelopen november bleek dat de aanklacht gebaseerd is op geschonden patenten die Nintendo na de release van Palworld heeft aangemaakt.

Pocketpair heeft in een reeks reacties op de aanklacht (via VGC) gemeld dat die patenten nooit aangemaakt hadden mogen worden, aangezien er al allerlei games bestonden die de gameplaymechanismen die door deze patenten worden omschreven bevatten. Volgens Pocketpair hebben games als Ark: Survival Evolved, Octopath Traveler, Pikmin 3, Far Cry 5, Titanfall 2 en Tomb Raider dergelijke mechanismen.

Volgens Pocketpair was het voorheen in games als Pikmin 3, Far Cry 5 en Tomb Raider al mogelijk om allerlei objecten te gooien - net zoals het gooien van een bal in Pokémon en een Pal Sphere in Palworld. In games als Titanfall 2 en Rune Factory 5 is het daarnaast mogelijk om een monster te vangen en ze weer vrij te laten. Daarbij zou het in games als Octopath Traveler, Monster Super League en de Nukamon-mod voor Fallout mogelijk zijn om personages te 'vangen'.

Hoewel bovenstaande voorbeelden natuurlijk niet precies hetzelfde zijn als in Palworld en Pokémon, hoopt Pocketpair hiermee de door Nintendo aangemaakte patenten ongeldig te laten verklaren, of in ieder geval aan de rechter aan te tonen dat de patenten niet volstaan om Nintendo en The Pokémon Company te laten winnen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!