Details rondom de hardcore-modus van Kingdom Come: Deliverance 2 bekendgemaakt
Nieuws

Details rondom de hardcore-modus van Kingdom Come: Deliverance 2 bekendgemaakt

En Henry krijgt een mullet

Tijdens een livestream op Twitch heeft ontwikkelaar Warhorse Studios een aantal details rondom de hardcore-modus van Kingdom Come: Deliverance 2 vrijgegeven. Ook werden er nieuwe customization-opties laten zien.

Tijdens de livestream - die hier terug te zien is - ging een aantal ontwikkelaars in op de nieuwe content die spelers te wachten staat. Zo werd er verteld over de Hardcore Mode van het spel, en wat die zoal aanpast ten opzichte van een normale playthrough. De modus wordt beschreven als een ‘moeilijkere en immersieve manier om het spel te ervaren’. 

Dit wordt bereikt door bepaalde ui-elementen, zowel binnen als buiten gevechten, te beperken. Ook wordt het navigeren van de wereld moeilijker gemaakt, gezien de speler zijn huidige locatie niet kan zien op de kaart, het kompas niet meer naar het noorden, zuiden, oosten of westen wijst en is fast travel niet meer beschikbaar. Daarbij kunnen spelers het zichzelf nog moeilijker maken door ‘perks’ te selecteren die de speelwijze ‘drastisch veranderen’.

Buiten de hardcore-modus werd ook laten zien hoe spelers het uiterlijk van het hoofdpersonage Henry of Skalitz aan kunnen passen na een toekomstige update. Er werden meerdere opties voor nieuwe haarstijlen en gezichtshaar laten zien. Wanneer de customization-opties en Hardcore Mode toegevoegd worden aan Kingdom Come: Deliverance 2 is nog niet bekend.

Gamer.nl-redacteur Marvin Toepoel reviewde Kingdom Come: Deliverance 2. Hij bekroonde de game met een 9 en had er het volgende over te zeggen:

Kingdom Come: Deliverance 2 is ontroerend, hilarisch en een indrukwekkende onderdompeling in het leven van de middeleeuwse mens. De spelwereld is adembenemend, haar personages zijn stuk voor stuk memorabel, de game zit vol fantastische details en biedt daarbovenop een geweldig gevoel van progressie. Waar Kingdom Come 1 nog een ruwe culthit was, blijkt het vervolg een van de beste rpg’s van deze consolegeneratie.” 

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Achter de schermen bij PlayStation: The Concert
Nieuws

Achter de schermen bij PlayStation: The Concert

Op 29 april doet het concert Ziggo Dome te Amsterdam aan

Een nieuwe video gepubliceerd door Sony geeft fans een kijkje achter de schermen bij het aankomende PlayStation: The Concert.

In de video praten diverse componisten van gamemuziek over de aankomende wereldwijde tournee. PlayStation: The Concert werd afgelopen oktober al aangekondigd. Hier kunnen fans muziek uit verschillende PlayStation-franchises live horen. Het concert komt onder andere naar de Ziggo Dome in Nederland. Op 29 april kunnen fans de muziek, met bijbehorende beelden uit de games, beluisteren.

Tickets zijn al sinds 18 oktober aan te schaffen via de website van PlayStation. Voor het concert in Ziggo Dome moeten geïnteresseerden minstens 77 euro betalen. Het concert komt overigens ook naar zo’n tweehonderd andere steden in Europa en de Verenigde Staten. Een compleet overzicht van tourdata is op bovengenoemde website te vinden.

Tijdens PlayStation: The Concert wordt live muziek gespeeld uit verschillende bekende PlayStation-franchises, met zowel klassieke als moderne instrumenten. Onder andere de soundtracks van Bear McCreary uit God of War, Gustavo Santaolalla uit The Last of Us en muziek van de Nederlandse Joris de Man uit de Horizon-reeks zijn te horen. 

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Visions of Mana-regisseur richt nieuwe studio op na sluiten van NetEase-studio
Nieuws

Visions of Mana-regisseur richt nieuwe studio op na sluiten van NetEase-studio

Studio Sasanqua moet de verantwoordelijkheid van gameprestaties bij het management leggen

Kenji Ozawa, een van de regisseurs van Visions of Mana, heeft een nieuwe ontwikkelstudio opgericht nadat NetEase vorig jaar zijn vorige studio sloot.

Hoewel de Mana-serie eigendom is van Square Enix, werd het meest recente deel, Visions of Mana, ontwikkeld door de NetEase-studio Ouka Studios. Afgelopen augustus - kort na de release van laatstgenoemde game - kwam echter naar buiten dat er plannen waren om de studio te sluiten en dat de meeste werknemers waren ontslagen.

Kenji Ozawa, een van de regisseurs van Visions of Mana, heeft nu dus de opening van zijn nieuwe studio aangekondigd. De ontwikkelaar heet Studio Sasanqua. In een interview laat Ozawa weten dat een van de redenen dat hij deze studio heeft geopend is dat hij een werkomgeving wilde creëren waarin het management verantwoordelijk wordt gehouden voor slechte resultaten en waar de ontwikkelaars zelf buiten schot blijven. Daarmee lijkt hij te refereren naar de situatie bij NetEase.

Ozawa legt uit dat de studio aan een eerste game gaat werken, en dat hij de verantwoordelijkheid op zich zal nemen als de game niet naar verwachting presteert. Het doel is om eerst kleinere games in Unreal Engine te ontwikkelen en uiteindelijk ook grotere games voor pc en console te ontwikkelen.

Overigens bleek afgelopen december al dat Ryosuke Yoshida - de andere regisseur van Visions of Mana - na het sluiten van Ouka Studios werd aangenomen door Square Enix.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!