Dertien minuten aan gameplay van Armored Core 6 getoond
Een uitgebreide blik op gevechten en omgevingen
FromSoftware en Bandai Namco hebben ongeveer dertien minuten aan gameplay van het aankomende Armored Core 6: Fires of Rubicon uitgebracht.
Gisterenmiddag zonden de ontwikkelaar en uitgever de gameplay uit. Zo worden de diverse gameplaymechanismen doorgenomen, waaronder de 'Assault Boost'-move die voor zowel gevechten als voortbewegen in de spelwereld kan worden ingezet. Ook kunnen spelers de 'Attitude Control System' van sterke vijanden aantasten, waardoor ze tijdelijk uitgeschakeld zijn. De beelden, die hieronder te bekijken zijn, tonen ook diverse omgevingen.
In Armored Core 6 wordt een mysterieus goedje genaamd Coral ontdekt op een afgelegen planeet genaamd Rubicon 3. Verwacht werd dat dit als energiebron de technologie- en communicatiemogelijkheden van de mensheid zou avanceren. In plaats daarvan veroorzaakt het een catastrofe over heel de planeet en nabijgelegen sterren dat vlammen en stormen veroorzaakt, waardoor het Burning Star-systeem wordt gecreëerd. De game speelt zich een halve eeuw later af. Bedrijven en andere groeperingen vechten om Coral op de planeet. Spelers infiltreren Rubicon 3 als onafhankelijke huurmoordenaar - piloot C4-621 - en komen in een strijd tussen de facties terecht.
Armored Core 6: Fires of Rubicon komt op 25 augustus uit op Steam, PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S en Xbox One. In een nieuwe hands-on preview gisteren schreef Dwayne Vrancken het volgende: "De game biedt minstens zoveel uitdaging en diepgang als Elden Ring en zijn voorlopers, maar dan wel met totaal andere gameplaysystemen en een setting die geen groter contrast kan vormen met zijn fantasierijke voorlopers. Toch voelen we de voldoening van onze triomfen ook in Armored Core 6 extra goed wanneer we een nieuwe dreiging het hoofd bieden. Dat is toch de essentie van een FromSoftware-game."