Derde Final Fantasy 7 Remake-deel draait mogelijk op Unreal Engine 5
Afhankelijk van hoe snel de transitie gemaakt kan worden
Naoki Hamaguchi, de regisseur van Final Fantasy 7 Rebirth, laat weten dat Square Enix overweegt om het slotstuk van de Final Fantasy 7 Remake-trilogie op Unreal Engine 5 te bouwen.
Zowel Final Fantasy 7 Remake als Final Fantasy 7 Rebirth lopen op Unreal Engine 4, maar in een interview met het Japanse CG World laat Hamaguchi weten dat het bedrijf overweegt naar Unreal Engine 5 over te schakelen voor het derde deel.
Het belangrijkste is echter dat het slotstuk zo snel mogelijk in zo goed mogelijke kwaliteit wordt geleverd. De beslissing rondom de engine zal dus afhangen van wat de beste game binnen de meest schappelijke ontwikkeltijd oplevert.
Final Fantasy 7 Rebirth verscheen begin dit jaar voor PlayStation 5. Erik Nusselder deelde een 9 uit: "De roadtrip van Final Fantasy 7 Rebirth is betoverend en geweldig geschreven, slingerend tussen emotionele en absurde momenten. De gevechten blijven geweldig en de soundtrack is overweldigend, maar het zijn vooral de charmante omgevingen en personages die van Rebirth een triomf maken. Elke locatie die je aandoet, voelt als een kleine vakantie met je beste vrienden."
Details over de derde game in de trilogie zijn er nog niet. Het is bijvoorbeeld nog niet bekend wanneer deze moet verschijnen en hoe het spel gaat heten.