Regisseur Naoki Hamaguchi zegt dat er op in ieder geval één punt naar de feedback van fans wordt geluisterd bij de ontwikkeling van het derde deel in het Final Fantasy 7-remakeproject: de trofeeën.
In gesprek met uitgever Square Enix wordt aan Hamaguchi gevraagd of hij feedback meeneemt bij de ontwikkeling van het laatste deel. Hij denkt zelf dat hij eigenlijk weinig hoeft aan te passen.
"Als ik terug kijk naar de game, zijn veel van de dingen die we echt over wilden brengen op spelers ook goed aangekomen. De reacties waren precies waar we op hoopten. Dus er zijn niet veel dingen waarbij we denken: 'We hebben dit geprobeerd, maar het is niet zo goed gelukt'."
De regisseur geeft aan dat er wel één uitzondering is, namelijk de trofeeën die je moet halen om een platinum te scoren, wat bij Rebirth een tijdrovend proces was. "Ik denk dat we zullen kijken naar de moeilijkheidsgraad voor het ontgrendelen van de trofeeën in de derde game, en het op een niveau zetten dat beter haalbaar is voor de meeste mensen."
Final Fantasy 7 Rebirth was het tweede deel van de remake en kwam begin dit jaar uit. De game is dit jaar genomineerd voor Game of the Year bij de Game Awards en scoorde ook op Gamer.nl een 9 in de recensie van ondergetekende: "De gevechten blijven geweldig en de soundtrack is overweldigend, maar het zijn vooral de charmante omgevingen en personages die van Rebirth een triomf maken. Elke locatie die je aandoet, voelt als een kleine vakantie met je beste vrienden."