'Derde creative director van Skull and Bones is opgestapt'
Game komt als het goed is voor april 2024 uit
De derde creative director die aan Skull and Bones is verbonden, zou zijn opgestapt.
Dat claimt Kotaku. Het gaat om Elisabeth Pellen, die na twee andere creative directors het project op haar had genomen. Ze zou inmiddels niet meer bij Ubisoft Singapore werken en terug zijn gekeerd naar de studio van het bedrijf in Parijs.
Een woordvoerder van Ubisoft meldt dat Pellen vijf jaar geleden naar Singapore werd gehaald om de ontwikkeling van de game te rebooten. "Daar is ze in geslaagd, en het team vervult nu haar visie om een unieke rpg-ervaring op het water aan onze spelers te leveren."
De Creative Media and Publishing-vakbond in het land dreigt echter actie te ondernemen als gevolg van mogelijk giftig werkgedrag en oneerlijke behandeling binnen het bedrijf.
Skull and Bones laat spelers varen op de oceaan als piraten, waarbij het doel is om een groter schip en een gevreesde reputatie op te bouwen. De nadruk ligt op multiplayergameplay. Het spel werd in 2017 al aangekondigd en werd sindsdien meerdere keren uitgesteld. De game verschijnt op pc, PlayStation 5, Xbox Series X en S, Google Stadia en Amazon Luna en bevat cross-play. Zover bekend moet Skull and Bones voor april 2024 uitkomen.