Demotie van voormalige PlayStation Studios-baas werd geforceerd
Nieuws

Demotie van voormalige PlayStation Studios-baas werd geforceerd

Shuhei Yoshida kon kiezen tussen Independent Developer Initiative-klus of vertrekken

Shuhei Yoshida, de voormalige baas van SCE Worldwide Studios, werd in 2019 min of meer gedwongen om Sony's Independent Developer Initiative te leiden.

Yoshida werkte in 1993 aan de eerste PlayStation. Hij groeide uiteindelijk uit tot de directeur van SCE Worldwide Studios, waarbij hij de ontwikkeling van first-party-games voor PlayStation-consoles overzag. In 2019 legde hij die rol echter naar zich neer om Sony's Independent Developer Initiative te leiden, dat bedoeld is om kleinere, onafhankelijke studio's te begeleiden.

De begin dit jaar vertrokken topman meldt in een interview met Venturebeat dat zijn overstap van SCE Worldwide Studios-directeur naar leider van de Independent Developer Initiative werd afgedwongen door Sony. "Van first-party naar indie gaan? Ik had geen keuze", aldus Yoshida. "Toen Jim (Ryan, de toenmalige CEO van PlayStation) mij vroeg om de indieklus te doen, had ik de keuze tussen dat werk of het bedrijf te verlaten."

Overigens benadrukt Yoshida wel dat hij de overstap niet erg vond - hij had en heeft juist veel passie voor indiegames. "Ik wilde mij hard maken voor de staat van PlayStation en indiegames. Ik wilde er echt voor gaan. Ik geloofde dat ik iets unieks kon doen."

Hij vervolgt: "Dat was voor mij de grotere stap: van first-party naar indiegames gaan, en niet begin dit jaar het bedrijf verlaten. Ik heb veel geluk dat de indiegemeenschap, de uitgevers en ontwikkelaars waar ik nauw mee samenwerk, geloofden dat ik kon helpen. Ik ben adviseur geworden voor sommigen van deze bedrijven en ik blijf met sommigen die ik respecteer samenwerken. De transitie van Sony naar een onafhankelijke adviseur is niet zo'n grote verandering als stoppen met first-party."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Avowed was bijna een 'multiplayer-Skyrim' geworden
Nieuws

Avowed was bijna een 'multiplayer-Skyrim' geworden

De ontwikkeling van de game is tweemaal herstart

De eerder deze week uitgekomen singleplayer-rpg Avowed had bijna een focus op multiplayergameplay gehad.

Dat laat regisseur Carrie Patel weten aan Bloomberg. De game werd in eerste instantie een "multiplayer-Skyrim" genoemd, maar in 2021 ging de ontwikkeling volledig op de schop. Voor die tijd werd het spel als een multiplayergame ontwikkeld. Sterker nog: de ontwikkeling van de game is in totaal twee keer volledig herstart.

Patel onthult ook dat er bij Obsidian behoefte is aan eventuele vervolgen op of dlc voor Avowed. "Nu we deze geweldige spelwereld hebben gebouwd, en het ontwikkelteam ook hebben laten wennen aan deze content en gameplay in deze wereld, zou ik er graag meer van zien."

Avowed is nu verkrijgbaar voor Xbox Series X en S en pc en staat ook op Xbox Game Pass. Ron Vorstermans beloonde het spel met een 9 in zijn review: "Het schrijfwerk is fenomenaal, het vechten vloeit als een actiegame, de spelwereld is iedere vierkante centimeter waard en zelfs de kleinste verhaaltjes zijn memorabel. Avowed is misschien geen grensverleggende, dynamische rpg, maar weet precies waar het goed in is, en zet daar met volle overtuiging op in. Het resultaat is de beste Microsoft-rpg van de afgelopen jaren."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Netflix betrokken bij Sifu-verfilming
Nieuws

Netflix betrokken bij Sifu-verfilming

De scriptschrijver van de The Maze Runner-films zou het script voor de film verzorgen

Netflix is betrokken bij de verfilming van Sloclaps kungfugame Sifu.

In 2022 werd al aangekondigd dat er een film werd gemaakt gebaseerd op Sifu door Story Kitchen, het bedrijf dat ook achter de Sonic the Hedgehog-films en de aankomende Streets of Rage- en Tomb Raider-verfilmingen zit.

Deadline heeft deze week gemeld dat Netflix nu ook betrokken is bij het project en dat TS Nowlin - bekend van de The Maze Runner-films - het script schrijft. Volgens geruchten zal John Wick-regisseur Chad Stahelski met zijn bedrijf 87Eleven Entertainment als producent functioneren.

Eerder gingen er geruchten dat Derek Kolstad, de schrijver van de John Wick-scripts, het script voor Sifu zou schrijven, maar dat lijkt nu dus niet meer het geval te zijn - tenzij hij samenwerkt met TS Nowlin.

De film moet min of meer hetzelfde plot als de game aanhouden, waarbij de hoofdrolspeler elke keer dat ze verslagen worden een stuk ouder wordt. De film wordt beschreven als "John Wick ontmoet M. Night Shyamalan's film Old".

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!