De Story-Focused Mode voor Final Fantasy 16 uitgelicht
Game verschijnt op 22 juni voor PlayStation 5
Square Enix heeft een aantal korte video's van Final Fantasy 16 uitgebracht. In een van de video's wordt de zogeheten 'Story-Focused Mode' uitgelicht.
In plaats van verschillende moeilijkheidsgraden bevat de aankomende rpg een 'Story-Focused Mode' en 'Action-Focused Mode'. In eerstgenoemde modus kan de gameplay iets toegankelijker gemaakt worden. Zo kunnen er bepaalde opties aangezet worden die de gameplay versimpelen, bijvoorbeeld de optie om de tijd te vertragen tijdens gevechten, combo's met één druk op de knop uit te voeren of om aanvallen automatisch te ontwijken. Op die manier kan er zonder al teveel zorgen toch van het verhaal genoten worden.
Naast de video die over de hierboven beschreven modus draait, zijn er meer korte video's uitgebracht. Zo licht een video de 'Dog of War' uit die spelers tijdens gevechten in kunnen zetten, en draait een andere video om het gebruik van zogeheten 'Eikons'. Alle video's zijn hieronder te bekijken.
Final Fantasy 16 komt op 22 juni uit op PlayStation 5. De game is 'goud gegaan', wat betekent dat de ontwikkeling - buiten patches - min of meer is afgerond. Het spel belooft zich meer op actievolle gevechten te richten dan voorgaande delen uit de reeks. Eerder werd bekendgemaakt dat het ongeveer 35 uur duurt om het hoofdverhaal uit te spelen. De speelduur zou nog eens verdubbeld worden als men alle optionele content wilt voltooien.