Cyberpunk 2077-vervolg moet 'authentiek Amerikaans' aanvoelen
Nieuws

Cyberpunk 2077-vervolg moet 'authentiek Amerikaans' aanvoelen

De setting uit het origineel leek door kleine nuances teveel op Europa

CD Projekt Red wil het vervolg op Cyberpunk 2077 dat in ontwikkeling is meer "authentiek Amerikaans" aan laten voelen.

Executive producer Dan Hernberg in de AnsweRED-podcast (via Wccftech): "Ik denk dat Cyberpunk een uniek Amerikaans verhaal is. Het heeft veel 'punk-energie', en is geschreven door een Amerikaan, dus het is logisch om het in de Verenigde Staten af te laten spelen."

Hoewel Cyberpunk 2077 zich ook in de VS afspeelde, voelt dat spel niet altijd even 'Amerikaans' aan, zo meent regisseur Paweł Sasko. Hij geeft als voorbeeld de putdeksels op de straten van Night City. "Deze bedekken de riolen in Europa - bijvoorbeeld in Duitsland - maar het zijn geen putdeksels die je normaal op straat in de VS ziet."

Andere voorbeelden die Sasko noemt, zijn de brandkranen en lantaarnpalen op de Amerikaanse straten - die zijn anders dan in Europa. "Er is zoveel nuance." Hernberg voegt er aan toe dat dit mede komt doordat CD Projekt Red uit Polen afkomstig is en dus niet de VS.

Het vervolg, dat de codenaam Project Orion draagt, wordt echter door de Amerikaanse tak van CD Projekt ontwikkeld. Dit moet er voor zorgen dat de game meer aanvoelt alsof het zich in de VS afspeelt. Diverse ontwikkelaars die aan het origineel hebben gewerkt, hebben zich wel verplaatst naar de VS om mee te helpen aan de ontwikkeling van het vervolg.

Watch on YouTube

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Inzoi laat spelers over kinderen rijden, blijkt bug te zijn
Nieuws

Inzoi laat spelers over kinderen rijden, blijkt bug te zijn

Via een patch zou de mogelijkheid inmiddels verwijderd zijn

In de deze week uitgekomen early access-versie van levenssimulator Inzoi konden spelers in eerste instantie tegen kinderen rijden met een auto. Volgens de ontwikkelaar ging het om een bug.

Toen Inzoi gisteren via Steam Early Access beschikbaar kwam, verschenen er al snel filmpjes online waarin te zien is dat men met auto's kinderen aan kan rijden. Eerder werd al bekendgemaakt dat personages in de game konden sterven door aangereden te worden, maar normaliter blijven kinderen in games buiten schot.

Een woordvoerder van Krafton heeft het volgende aan Eurogamer laten weten: "Dit wordt veroorzaakt door een onbedoelde bug en is opgelost met een nieuwe patch. Deze weergaves zijn enorm ongepast en tonen niet de intentie en waardes van Inzoi. We begrijpen hoe serieus deze situatie is en versterken ons interne reviewproces om soortgelijke incidenten in de toekomst te voorkomen."

In Inzoi creëren spelers hun eigen 'Zois' en ervaart men daarna een virtueel leven, vergelijkbaar met De Sims. Volgens de ontwikkelaar is de boodschap van de game dat "het leven zelf een echt cadeau is, en dat elke reis zijn eigen betekenis heeft". De game viel al snel op door de realistische graphics en een vorig jaar uitgekomen demo waarmee spelers alvast personages konden creëren.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
MindsEye van GTA-producent verschijnt op 10 juni
Nieuws

MindsEye van GTA-producent verschijnt op 10 juni

De game bevat een futuristische open spelwereld

MindsEye, de debuutgame van Build a Rocket Boy, komt op 10 juni uit.

Dat werd gisteren aangekondigd. De game komt zowel fysiek als digitaal uit, verschijnt op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en gaat 59,99 euro kosten. Een nieuwe verhalende trailer draait om de locatie waar de game zich afspeelt, Redrock City, en toont behoorlijk wat actie.

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy benadrukt echter dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!