Cyberpunk 2077 ontvangt maar één uitbreiding vanwege Red Engine
Nieuws

Cyberpunk 2077 ontvangt maar één uitbreiding vanwege Red Engine

De uitbreiding verschijnt op 26 september

Naast Phantom Liberty, de aankomende uitbreiding van Cyberpunk 2077, komt er geen andere uitbreiding meer voor de game uit omdat CD Projekt Red voorlopig niet meer met de Red Engine wil werken.

Het was al bekend dat Phantom Liberty de enige uitbreiding voor Cyberpunk 2077 wordt. In een gesprek met investeerders heeft het bedrijf uitgelegd waarom dat zo is. "Het heeft niets te maken met hoe we over de verkoop van de game denken. Het is om eerlijk te zijn een keuze gebaseerd op technologie. Het is voorlopig de laatste keer dat we met de Red Engine werken - dit is een van de hoofdredenen dat we besloten dat dit de enige uitbreiding werd."

CD Projekt Red kondigde eerder al aan toekomstige games, zoals de nieuwe The Witcher-game, met Unreal Engine 5 te ontwikkelen. Daarmee wordt voor nu dus afscheid genomen van de Red Engine, de door de studio ontwikkelde engine waarop games als Cyberpunk 2077 en The Witcher 3 lopen.

Phantom Liberty verschijnt op 26 september voor PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc - de vorige generatie consoles wordt niet ondersteund. Men kan nu geweren afschieten tijdens het rijden, wapens en raketten op wagens plaatsen en zelfs voertuigen van een afstand besturen om ze te laten crashen. Daarnaast gaat het politiesysteem op de schop. Er is ook een nieuwe Relic-skilltree. Hiermee kunnen spelers zichzelf nieuwe speelstijlen aanleren en unieke builds maken.

Ook bevat de uitbreiding een nieuwe locatie genaamd Dogtown, met nieuwe missies en dynamische gebeurtenissen, nieuwe kleding, wapens en cyberware. De AI van vijanden wordt ook verbeterd. Hoofdpersoon V en Johnny Silverhand, gespeeld door Keanu Reeves, keren terug. Nieuw is het personage Solomon Reed, een FIA-agent voor de NUSA, die wordt gespeeld door Idris Elba. Phantom Liberty kost 30 euro. Doverse wijzigingen worden overigens via een gratis update doorgevoerd. Hieronder is een eerder verschenen video te zien waarin de uitbreiding wordt getoond.

Watch on YouTube

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Update: Bluepoint en Bend hoorden over annulering van games voordat het nieuws brak
Nieuws

Update: Bluepoint en Bend hoorden over annulering van games voordat het nieuws brak

Eén van de geannuleerde games was een God of War-spel

Update: Jason Schreier heeft laten weten dat de werknemers van Bend Studio en Bluepoint Games nog voordat het nieuws over de annulering van hun liveservicegames naar buiten kwam verwittigd werden.

Dat liet de journalist via social media weten. Schreier brak vorige week ook het nieuws over de annuleringen van de games. De onderstaande claim van Jeff Grubb dat werknemers het nieuws over de annuleringen via het nieuwsbericht te horen kregen, blijkt dus onjuist.

Oorspronkelijk bericht:
De werknemers van Bluepoint Games en Bend Studio zouden via de nieuwsberichten die naar buiten kwamen hebben gehoord over de annulering van de liveservicegames waar ze aan werkten.

Vorige bleek dat Sony twee onaangekondigde liveservicegames heeft geannuleerd - een van Bluepoint Games en een van Bend Studio. Een van de games was een God of War-spel.

Journalist Jeff Grubb claimde in zijn Game Mess-podcast dat de werknemers van bovengenoemde studio's niet van te voren op de hoogte waren gesteld van de annuleringen, maar dit tegelijk met gamers wereldwijd hoorden via het Bloomberg-artikel.

Grubb: "Ik heb het uitgezocht en het is waar. De twee studio's kwamen er tegelijk met iedereen achter. Dus mensen kwamen op hun werk aan en vroegen zich af wat de volgende stappen waren. Ze zullen een nieuw idee aan Sony moeten pitchen, en het landschap van wat mogelijk is, is drastisch veranderd."

In dezelfde podcast gaf Grubb ook aan dat de games deels geannuleerd zijn door het falen van Concord vorig jaar. "Dit is gebeurd vanwege Concord. Dat zou duidelijk moeten zijn, het is wat ik heb gehoord. Sony was geschokt vanwege Concord en ze gaan nu langs elke studio en herwaarderen elk project. Zeker wanneer het om een liveservicegame gaat is er veel frictie aanwezig (vanuit Sony), waardoor er minder kans is dat het uitkomt."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
EA's Origin-launcher verdwijnt in april
Nieuws

EA's Origin-launcher verdwijnt in april

Gebruikers worden aangeraden over te stappen naar de EA-app

Electronic Arts stopt op 17 april voorgoed met de Origin-launcher. Alle gebruikers moeten dan overstappen op de bestaande EA-launcher.

De Origin-launcher voor pc werd in 2011 geïntroduceerd en konden via het programma de games van EA beheren. In 2020 bracht het bedrijf echter de vervangende EA-app uit, gevolgd door de volledige release twee jaar later.

Aangezien er alleen maar een 32-bit-versie van Origin beschikbaar is en Microsoft stopt met het ondersteunen van 32-bit-software op Windows, moet iedereen dus overstappen naar de EA-app waar wel een 64-bit-versie van beschikbaar is.

Mensen die Origin nog gebruiken kunnen volgens EA moeiteloos overstappen naar de EA-app. Nadat men is aangemeld kan men daar alle games en geboekte voortgang vinden. Mogelijk zullen echter niet alle oudere mods ondersteund worden in de EA-app.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!