Coolblue annuleert PlayStation 5-bestellingen door fout
Coolblue moest vandaag een groot aantal bestellingen van de PlayStation 5 annuleren door een fout. Dat meldt onder andere gamejournalist en Gamer.nl-redacteur Ron Vorstermans (via href="https://www.ad.nl/tech/foutje-bedankt-coolblue-kan-honderden-bestelde-playstation-5-consoles-toch-niet-leveren~a7ff9b1d/" rel="noopener noreferrer" target="_blank">AD</a>).
Vanochtend verscheen er plotseling een bestelpagina voor de console online, waardoor er te veel bestellingen werden geplaatst. Coolblue antwoordt hierop: "Door een menselijke fout stond de PlayStation 5 iets te vroeg als beschikbaar op onze website. Het is een aantal klanten gelukt om een PlayStation 5-bundel te bestellen en deze klanten ontvangen hun bestelling eind volgende week." Na de 'menselijke fout' werden zo'n 1200 bestellingen geannuleerd, melden ingewijden.
Niet alle bestellingen worden echter geannuleerd. Klanten die vanochtend hebben betaald bij het bestellen van de console, zouden deze volgende week moeten ontvangen 'als de nieuwe batch binnen is'. Coolblue annuleert de bestelling van degenen die niet hebben betaald.
De reden voor bovenstaande oplossing is dat de pagina eigenlijk pas volgende week online had moeten komen, waardoor een deel alsnog spoedig kan worden geleverd.
Sinds de lancering van de PlayStation 5 worstelt Sony met leveringsproblemen van de console. Door een wereldwijd gebrek aan halfgeleiders en grote vraag worden exemplaren slechts in kleine getale geleverd aan winkels.