Concord zou 400 miljoen dollar hebben gekost om te ontwikkelen
Men zou de game intern als 'de toekomst van PlayStation' hebben gezien
Het zou in totaal 400 miljoen dollar hebben gekost om het pas offline gehaalde Concord te ontwikkelen.
Dat claimt men bij de Sacred Symbols-podcast te hebben vernomen. Men zou met iemand die aan de game heeft gewerkt hebben gepraat. De game werd daarbij intern gezien als "de toekomst van PlayStation". Vanwege het belang van de game zou daarbij geen ruimte zijn geweest voor negatieve feedback over de game.
Een groot deel van de hoge kosten voor de ontwikkeling zou zijn besteed aan het uitbesteden van de ontwikkeling aan andere studio's om de game uit te kunnen brengen. "Ze hadden zoveel ambitie voor deze game dat het intern als een Star Wars-achtig project voor Sony werd gezien, waar men keer op keer naar kon terugkeren".
Onlangs kwam de multiplayergame Concord uit op PlayStation 5 en pc. De betaalde game wist nauwelijks spelers aan te trekken. Zo'n twee weken na release haalde Sony de game dan ook weer offline en kregen spelers hun geld terug. De toekomst van de game is onbekend - sommigen hopen dat het spel bijvoorbeeld terugkeert in free-to-play-vorm, maar Sony heeft daar vooralsnog niets over laten weten.
Eerder deze week kwamen er al berichten naar buiten dat Ryan Ellis, de regisseur van de game, die rol naast zich neer zou hebben gelegd en een ondersteunende rol binnen Firewalk Studios op zich hebben genomen.