Concord zou 400 miljoen dollar hebben gekost om te ontwikkelen
Gamer.nl
Nieuws

Concord zou 400 miljoen dollar hebben gekost om te ontwikkelen

Men zou de game intern als 'de toekomst van PlayStation' hebben gezien

Het zou in totaal 400 miljoen dollar hebben gekost om het pas offline gehaalde Concord te ontwikkelen.

Dat claimt men bij de Sacred Symbols-podcast te hebben vernomen. Men zou met iemand die aan de game heeft gewerkt hebben gepraat. De game werd daarbij intern gezien als "de toekomst van PlayStation". Vanwege het belang van de game zou daarbij geen ruimte zijn geweest voor negatieve feedback over de game.

Een groot deel van de hoge kosten voor de ontwikkeling zou zijn besteed aan het uitbesteden van de ontwikkeling aan andere studio's om de game uit te kunnen brengen. "Ze hadden zoveel ambitie voor deze game dat het intern als een Star Wars-achtig project voor Sony werd gezien, waar men keer op keer naar kon terugkeren".

Onlangs kwam de multiplayergame Concord uit op PlayStation 5 en pc. De betaalde game wist nauwelijks spelers aan te trekken. Zo'n twee weken na release haalde Sony de game dan ook weer offline en kregen spelers hun geld terug. De toekomst van de game is onbekend - sommigen hopen dat het spel bijvoorbeeld terugkeert in free-to-play-vorm, maar Sony heeft daar vooralsnog niets over laten weten.

Eerder deze week kwamen er al berichten naar buiten dat Ryan Ellis, de regisseur van de game, die rol naast zich neer zou hebben gelegd en een ondersteunende rol binnen Firewalk Studios op zich hebben genomen.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Bethesda onthult Oblivion Remastered morgen officieel
Gamer.nl
Nieuws

Bethesda onthult Oblivion Remastered morgen officieel

Bethesda doet The Elder Scrolls 4: Oblivion morgen officieel uit de doeken.

Dat heeft de uitgever aangekondigd. De remaster wordt uit de doeken gedaan in een livestream van het bedrijf die te volgen is via YouTube en Twitch. De stream begint om 17.00 uur Nederlandse tijd. Verder heeft de uitgever nog niets over de remaster bekendgemaakt.

Dat Oblivion Remastered eraan komt, komt geenszins uit de lucht vallen. De afgelopen tijd gingen er al veel geruchten en lekten er verschillende screenshots. Een chatgesprek dat een X-gebruiker met Xbox Support had, wees er zelfs op dat de game vandaag uit zou komen. Dat blijkt nu in ieder geval niet te kloppen. Journalist Jeff Grubb gaf aan dat de game deze week zou uitkomen. Of dat zo is, is nog niet bekend. Over een eventuele releasedatum is nog niets bekend.

Volgens geruchten draait The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered op Unreal Engine 5. Zes elementen zouden op de schop gaan, namelijk 'stamina', 'sneak', 'archery', 'hit reaction', blocking' en de user interface. Verder zou het staminasysteem minder frustrerend zijn voor spelers, zodat mensen minder snel nauwelijks kunnen bewegen doordat de stamina op is, en de interface zou moderner en mooier zijn gemaakt.

Tot slot zouden er duidelijkere effecten zijn wanneer spelers of npc's worden geraakt tijdens gevechten. De remake wordt waarschijnlijk ontwikkeld door Virtuos, dat ook aan de remake van Metal Gear Solid 3: Snake Eater werkt.

Het spel komt voor zover bekend uit op Xbox Series X en S, PlayStation 5 en pc.

View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht
Gamer.nl
Nieuws

Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht

Allerlei facetten van de game zijn verbeterd

Afgelopen week is een forse 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht door Hexworks.

Met de update worden er grote wijzigingen doorgevoerd aan de in 2023 uitkomen actie-rpg. Zo wordt geboekte progressie in de online-co-op nu door beide spelers gedeeld en is er een Friend Pass-systeem, waardoor een tweede speler mee kan doen zonder dat diegene de game heeft gekocht.

Ook zijn er diverse verbeteringen aangebracht aan de gevechten en het rondbewegen in de spelwereld, waardoor de gameplay beter aanvoelt. Aanvallen en ontwijkmanoeuvres voelen sneller en is er nu een knop waarmee gesprongen kan worden. Wanneer wapens vijanden raken, is de impact ook beter voelbaar, en de user interface is op de schop gegaan om het simpeler en duidelijker te maken. De tutorial is ook verbeterd.

Er wordt al geruime tijd gewerkt aan een vervolg op Lords of the Fallen, die voor zover bekend in 2026 moet verschijnen. Het origineel kan nu met fikse korting worden aangeschaft op pc, PS5 en Xbox Series-consoles.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!