Concord gaat 40 euro kosten
Nieuws

Concord gaat 40 euro kosten

De game verschijnt op 23 augustus voor PS5 en pc

De aankomende multiplayershooter Concord gaat 39,99 euro kosten.

Dat blijkt uit een prijsvermelding op de PlayStation Store. Het spel wordt daarmee even duur als Helldivers 2, een andere multiplayershooter van Sony die eerder dit jaar verscheen.

Er is ook een Digital Deluxe Edition - die gaat 59,99 euro kosten. Daarbij zitten zestien personageskins, een 'Monarch Pack', en krijgt men 72 uur eerder toegang tot de game.

Afgelopen maand werd de eerste gameplay van Concord getoond tijdens de State of Play-uitzending. Het gaat om een 5v5-shooter waarin spelers Freegunners besturen, huurlingen die overal in het heelal werk aannemen en met hun schip, de Northstar, van planeet naar planeet reizen. De gameplay toonde kleurrijke, actievolle first-person-shooteractie vergelijkbaar met andere hero-shooters, waarbij elk personage zijn of haar eigen specialiteiten heeft.

Wanneer de game uitkomt, zijn er zestien speelbare personages om uit te kiezen, maar na release moeten er regelmatig gratis updates uitkomen met meer personages, maps en modi. Wekelijks moet er een nieuwe cinematic te zien zijn in de game waarmee het verhaal wordt voortgestuwd.

Concord wordt ontwikkeld door Firewalk Studios, dat vorig jaar door PlayStation is overgenomen, en verschijnt op 23 augustus op PlayStation 5 en pc. Op pc is een PlayStation Network-account vereist. In juli wordt er een bèta gehouden.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Wet in Californië verplicht digitale winkels te melden dat games geen eigendom zijn
Nieuws

Wet in Californië verplicht digitale winkels te melden dat games geen eigendom zijn

In plaats daarvan moet duidelijk worden dat consumenten alleen een licentie aanschaffen

Gamebedrijven moeten in de Amerikaanse staat Californië consumenten op de hoogte stellen van het feit dat gekochte games in digitale winkels op elk moment weer voorgoed verwijderd kunnen worden.

Een wet, die door gouverneur Gavin Newsom is goedgekeurd (via The Verge), maakt dit in de loop van volgend jaar verplicht in Californië. Dat geldt overigens niet alleen voor games, maar ook voor andere digitale producten zoals films, muziek en e-boeken.

Wanneer de wet van toepassing wordt, mogen er in digitale winkels zoals Steam en de PlayStation Store geen termen als "kopen" of "aankoop" worden gebruikt, tenzij duidelijk wordt gecommuniceerd dat consumenten geen onvoorwaardelijke toegang tot de game krijgen en houden.

Digitale winkels moeten transparant zijn in het feit dat consumenten met hun geld een licentie kopen waarmee ze de game mogen spelen, en dat bedrijven deze licentie op elk moment weer terug kunnen trekken - waarmee de game dus voorgoed onspeelbaar wordt. Bedrijven die zich niet aan de wet houden, kunnen boetes krijgen voor misleidende marketing.

"Nu winkels steeds minder vaak fysieke media verkopen, is het steeds belangrijker om de digitale media-aankopen van consumenten te beschermen", aldus vergaderingslid Jacqui Irwin. "Ik bedank de gouverneur voor het goedkeuren van deze wet, zodat misleidende marketing van verkopers van digitale marketing zal verdwijnen."

De wet geldt niet voor digitale winkels die producten nadat ze gedownload zijn permanent offline beschikbaar stellen, aangezien het daardoor voor consumenten wel mogelijk is het product voor altijd te blijven gebruiken. De wet houdt uitgevers overigens niet tegen om gekochte games voorgoed te verwijderen, maar hierdoor zal de communicatie hierover in ieder geval transparant worden.

De wet geldt alleen voor Californië, maar het is niet ondenkbaar dat andere staten of zelfs landen uiteindelijk volgen. Daarbij zou het voor veel bedrijven die digitale winkels runnen wellicht handiger zijn om de communicatie in hun winkels wereldwijd gelijk te trekken.

De nieuwe wetgeving komt niet uit de lucht vallen: soms worden digitale games voorgoed verwijderd, waardoor ze niet meer speelbaar zijn voor mensen die er hun geld aan hebben uitgegeven. Een voorbeeld hiervan is Ubisofts racegame The Crew. Het bedrijf communiceerde later naar buiten dat de vervolgen op deze game wel voorgoed speelbaar zouden blijven via offline modi. Een ander voorbeeld is dat Sony vorig jaar meldde dat het aangeschafte content van Discovery uit de PlayStation-bibliotheken van gebruikers zou verwijderen, al werd dit besluit na hevige kritiek teruggedraaid.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Gerucht: Blizzard werkt aan een Starcraft-shooter
Nieuws

Gerucht: Blizzard werkt aan een Starcraft-shooter

Het bedrijf probeerde al tweemaal eerder een shooter binnen de franchise te maken

Blizzard zou aan een shooter gebaseerd op Starcraft werken.

Dat claimt de betrouwbare Bloomberg-journalist Jason Schreier in zijn nieuwe boek, 'Play Nice: The Rise, Fall and Future of Blizzard Entertaint', dat op 8 oktober uitkomt. In de IGN Podcast vertelt hij meer over de shooter.

De game zou ontwikkeld worden door een team binnen Blizzard onder leiding van Dan Hay, de voormalige producent van de Far Cry-games die in 2021 vertrok bij Ubisoft. Schreier meldt in de podcast dat de game zover hij weet nog in ontwikkeling is - of in ieder geval toen hij het boek schreef. "Ze werken aan een Starcraft-shooter. Starcraft is niet dood bij Blizzard."

Het bedrijf heeft al tweemaal eerder geprobeerd een shooter gebaseerd op Starcraft te maken. De geannuleerde games heetten Starcraft Ghost en Ares.

Schreier meldt overigens dat zijn nieuwe boek niet bedoeld is om allerlei scoops de wereld in te helpen, maar dat hij een verhaal probeert te vertellen over Blizzard en dat dit daar onderdeel van uitmaakt.

Over Starcraft gesproken: gisteren werd aangekondigd dat zowel Starcraft: Remastered als de campagne van Starcraft 2 op 5 november naar Game Pass voor pc komen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Tien procent van Ubisoft-aandeelhouders zou achter verkoop van bedrijf staan
Nieuws

Tien procent van Ubisoft-aandeelhouders zou achter verkoop van bedrijf staan

De waarde van aandelen van Ubisoft is de afgelopen weken gekelderd

Volgens Ubisoft-aandeelhouder AJ Investments zou inmiddels tien procent van alle aandeelhouders van het bedrijf achter de verkoop van Ubisoft aan andere bedrijven of aan een private equity firma staan.

Dat blijkt uit een brief van AJ Investments die door Reuters werd gedeeld. AJ Investments, dat minder dan één procent van Ubisoft bezit, gaf onlangs al aan voorstander te zijn van de verkoop van Ubisoft nadat de waarde van de aandelen van het Franse bedrijf kelderde. De verkoop van Star Wars Outlaws viel tegen en deze week werd daarnaast aangekondigd dat Assassin's Creed Shadows is uitgesteld naar februari 2025.

In de nieuwe brief benadrukt AJ Investments nogmaals dat het voorstander is van de verkoop van Ubisoft aan een ander bedrijf of een private equity firma "voor een eerlijk bedrag". Daarbij benadrukt de brief dat er kosten moeten worden bespaard, het bedrijf eventueel privé moet gaan in plaats van beursgenoteerd en dat de huidige CEO Yves Guillemot moet worden vervangen.

Zo'n tien procent van alle aandeelhouders van Ubisoft zouden hier inmiddels achter staan, al onthult AJ Investments niet om welke aandeelhouders het gaat. De grootste aandeelhouder van Ubisoft is de Guillemot-familie met vijftien procent van het totaal aantal aandelen, gevolgd door het Chinese Tencent, dat iets minder dan tien procent aan aandelen bezit.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!