Concord, de aankomende liveservicegame van Sony Interactive Entertainment, zal geen battle passes bevatten.
Dat heeft ontwikkelaar Firewalk Studios op social media bevestigd. "Concord heeft geen battle pass. We willen ons vanaf dag éém richten op het leveren van een belonende en robuuste ervaring. Het spelen van de game, levelen van accounts en personages en het klaren van 'jobs' moet betekenisvolle beloningen opleveren."
Het was al bekend dat Concord 40 euro gaat kosten, dus het zal voor spelers die interesse hebben in de game een opluchting zijn dat er ook geen aparte battle pass moet worden aangeschaft. Zelfs geen gratis battle pass beschikbaar stellen is echter een opvallende keuze - dit is tegenwoordig de norm bij haast elke liveservicegame.
Ondanks dat valt er volgens Firewalk genoeg te ontgrendelen in de game: "Wanneer Concord uitkomt, hebben we honderden items beschikbaar om Freegunners mee te customizen. Deze kunnen vrijgespeeld worden door de game te spelen, jobs te klaren en je account en personages te levelen. Deze beloningen zijn cosmetisch en hebben geen impact op de gameplay. Denk aan outfits, draagbare items en accessoires voor Freegunners, alsmede wapenskins, wapencharms, poses voor winst en verlies en drop-in-animaties."
Concord zal twaalf verschillende maps op release hebben, waaronder de vijf maps uit de pas gehouden bèta, alsmede zes verschillende modi en zestien speelbare Freegunners met ontgrendelbare varianten daarop. "Maar de release is nog maar het begin. We zullen in de seizoenen daarna nieuwe Freegunners, maps, modi en meer toevoegen - alles komt voor alle spelers beschikbaar, zonder extra kosten."
Concord verschijnt op 23 augustus op PlayStation 5 en pc. Op pc is een PlayStation Network-account vereist. Dunke van Boekel ging onlangs al aan de slag met de bèta: "Concord weet vooralsnog geen compleet unieke ervaring neer te zetten, aangezien zoveel andere (hero)shooters de individuele aspecten die Concord bevat al eigen hebben gemaakt. Tegelijkertijd heeft het universum waar de game zich in afspeelt absoluut potentie. Hopelijk komt die potentie in de uiteindelijke versie tot uiting, want tijdens de bèta bleven we vooral nog met een leeg gevoel achter."