Competitieve modus Apex Legends ondergaat veranderingen
Nieuws

Competitieve modus Apex Legends ondergaat veranderingen

Om de boel eerlijker te maken

In het nieuwe seizoen Arsenal ondergaat de competitieve modus van Apex Legends enkele ingrijpende veranderingen.

Dat kondigde ontwikkelaar Respawn Entertainment aan tijdens een developer panel. Ten eerste wordt het vereiste level verhoogd van twintig naar vijftig. Dat gebeurt om te voorkomen dat spelers nieuwe accounts aanmaken om misbruik te maken van de ranked-modus.

Het nieuwe matchmakingsysteem houdt rekening met de teamcompositie. Volledige driemansteams worden bijvoorbeeld hoger ingedeeld dan teams die uit drie afzonderlijke spelers bestaan. Op die manier wil Respawn de wedstrijden eerlijker maken voor iedereen.

Ook worden de punten op een andere manier verdeeld. De focus komt op dat gebied meer te liggen op het winnen van wedstrijden, en dus minder op het maken van kills. Het aantal punten dat spelers inleveren aan het begin van een pot (35) is bij elke rank hetzelfde. Het aantal punten dat je krijgt wordt bepaald aan de hand van verschillende factoren: plaatsing, kills, assists en een bonusscore voor de moeilijkheidsgraad van de lobby. Als spelers het tegen spelers van een hoger niveau opnemen, krijgen ze meer punten.

Voorheen vond in het midden van het seizoen de rankedsplit plaats. Dat is vanaf seizoen 17 verleden tijd. De ranking reset vanaf dan alleen aan het eind van het seizoen. De voornaamste reden daarvoor is de toevoeging van een soort kwalificatiewedstrijden. Iedere speler moet tien kwalificatiewedstrijden spelen en wordt daarna ingedeeld op een niveau, vergelijkbaar met het Rocket League-systeem.

Apex Legends: Arsenal komt op 9 mei uit op PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One, pc en Nintendo Switch. Lees hier over de andere veranderingen die het seizoen brengt. 

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Donkey Kong-gedeelte in Super Nintendo World ontvangt eerste bezoekers
Nieuws

Donkey Kong-gedeelte in Super Nintendo World ontvangt eerste bezoekers

Het park gaat op 11 december voor alle bezoekers open

De eerste bezoekers hebben rondgelopen in het nieuwe Donkey Kong Country-gedeelte in Super Nintendo World te Japan.

Het nieuwe Donkey Kong Country-gedeelte in Super Nintendo World te Universal Studios Japan gaat officieel pas op 11 december open, maar een aantal vaste bezoekers die de duurste jaarpassen voor het park in het bezit hebben mochten al een bezoekje brengen. In onderstaande video van VGC-redacteur Andy Robinson is te zien hoe ze het Donkey Kong-gedeelte betreden.

Eerder deze maand zond Nintendo al een speciale Direct-video uit waarin Donkey Kong-bedenker Shigeru Miyamoto een rondleiding gaf van het nieuwe parkgedeelte. Zo bleek dat er eten en drinken in een speciaal Donkey Kong-thema kan worden gekocht. Ook kan men met de harige aap op de foto en is er een spelletje voor drie personen waar men op de maat op trommels moet slaan om zo Rambi tevoorschijn te halen. Logischerwijs is er ook een achtbaan, genaamd Mine Cart Madness, in de vorm van een mijnkarrit.

Zoals gezegd gaat het Donkey Kong-gedeelte van het park in Japan op 11 december dit jaar open voor alle bezoekers. Zoals eerder al bekend werd gemaakt zal dit Donkey Kong-gedeelte ook onderdeel zijn van Super Nintendo World te Universal Studios te Orlando, Florida. Dat gaat op 22 mei 2025 open.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Studio van voormalige Mass Effect-ontwikkelaar pauzeert werkzaamheden
Nieuws

Studio van voormalige Mass Effect-ontwikkelaar pauzeert werkzaamheden

Er is onvoldoende financiering gevonden

Worlds Untold, een nieuwe studio van Mass Effect-schrijver Mac Walters, "pauzeert" de huidige werkzaamheden tot er een partner die voor de financiering kan zorgen is gevonden.

Dat heeft Walters via een statement op LinkedIn laten weten. Terwijl er naar financiën wordt gezocht, staat het werknemers van Worlds Untold vrij om naar andere werkzaamheden te zoeken. Volgens Walters gaat het om een moeilijke maar nodige keuze.

Worlds Untold werd vorig jaar uit de doeken gedaan. Het gaat om een studio die in samenwerking met NetEase Games is opgericht, maar blijkbaar is dat alleen niet genoeg voor het bestaansrecht van het bedrijf.

De studio uit Vancouver, Canada heeft als doel franchises te ontwikkelen "met diepgang en mogelijkheden die niet in een enkele game of zelfs een enkel medium passen". Het eerste spel moet een actie-adventuregame worden die zich in de nabije toekomst afspeelt. Daarbij moet er een "adembenemende spelwereld vol met mysterie en verkenning" in zitten. Zolang de financiering van de studio niet rond is, lijkt de toekomst van dit spel ook onduidelijk.

Walters vertrok begin vorig jaar bij Bioware. Hij heeft onder andere aan Jade Empire gewerkt, was de hoofdschrijver van Mass Effect 2 en 3 en de regisseur van Mass Effect: Legendary Edition. Andere grote namen die bij Worlds Untold aan de slag gingen, waren art director Ramil Sunga, die mee heeft gewerkt aan Anthem, Mass Effect Andromeda en Dragon Age, en audioregisseur Sotaro Tojima, bekend van Halo en Metal Gear Solid.

Eerder deze week werd al aangekondigd dat Humanoid Origin zijn deuren sluit. Dit is een studio die werd gerund door Casey Hudson, de voormalige regisseur van Mass Effect. Ook hier was een tekort aan financiering de hoofdoorzaak.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!