CEO van Helldivers 2-ontwikkelaar wisselt van rol
Gamer.nl
Nieuws

CEO van Helldivers 2-ontwikkelaar wisselt van rol

Hij wil zich meer gaan richten op gameontwikkeling

Johan Pilestedt, de CEO van Helldivers 2-ontwikkelaar Arrowhead Games, legt die functie naast zich neer. Hij wordt chief creative officer bij het bedrijf en blijft bestuursvoorzitter.

Volgens Pilestedt kan hij zich daardoor meer richten op gameontwikkeling. "Ik realiseerde mij dat het leiden van een organisatie van meer dan honderd werknemers of hoe groot het ook gaat worden... er voor zorgt dat ik moet kiezen tussen mijn liefde voor het maken van games en de zakelijke kant", zo vertelt hij aan Games Industry.

Juist door het succes van Helldivers 2 heeft hij zich gerealiseerd dat hij die liefde niet uit het oog wil verliezen. Hij heeft er dan ook voor gekozen om Shams Jorjani, de voormalige chief business development officer van Paradox Interactive, tot nieuwe CEO te benoemen. "We hebben geluncht, en vroeg hem of hij het komende decennium Arrowhead wil runnen."

Ook in een tweet legt Pilestedt uit dat zijn keuze alleen maar positief uitpakt: "Het betekent dat ik meer tijd met het team kan spenderen en mijn focus voor de volle honderd procent op de games en de spelers kan leggen!"

In het hierboven genoemde interview benadrukt Pilestedt tot slot dat het de bedoeling is dat Arrowhead een onafhankelijke studio is. "Daar zijn we trots op. We weten niet wat de toekomst brengt, maar we hebben geen plannen om gekocht te worden. Ik wil zien hoe hoog we kunnen vliegen. Met onze nieuwe CEO hebben we de potentie om de volgende FromSoftware of Blizzard te worden.".

Afgelopen week bleek nog dat er in de eerste twaalf weken sinds release meer dan twaalf miljoen exemplaren van de game zijn verkocht op PlayStation 5 en pc bij elkaar opgeteld. Het is daarmee de snelst verkochte Sony-game rond release ooit.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Bethesda onthult Oblivion Remastered morgen officieel
Gamer.nl
Nieuws

Bethesda onthult Oblivion Remastered morgen officieel

Bethesda doet The Elder Scrolls 4: Oblivion morgen officieel uit de doeken.

Dat heeft de uitgever aangekondigd. De remaster wordt uit de doeken gedaan in een livestream van het bedrijf die te volgen is via YouTube en Twitch. De stream begint om 17.00 uur Nederlandse tijd. Verder heeft de uitgever nog niets over de remaster bekendgemaakt.

Dat Oblivion Remastered eraan komt, komt geenszins uit de lucht vallen. De afgelopen tijd gingen er al veel geruchten en lekten er verschillende screenshots. Een chatgesprek dat een X-gebruiker met Xbox Support had, wees er zelfs op dat de game vandaag uit zou komen. Dat blijkt nu in ieder geval niet te kloppen. Journalist Jeff Grubb gaf aan dat de game deze week zou uitkomen. Of dat zo is, is nog niet bekend. Over een eventuele releasedatum is nog niets bekend.

Volgens geruchten draait The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered op Unreal Engine 5. Zes elementen zouden op de schop gaan, namelijk 'stamina', 'sneak', 'archery', 'hit reaction', blocking' en de user interface. Verder zou het staminasysteem minder frustrerend zijn voor spelers, zodat mensen minder snel nauwelijks kunnen bewegen doordat de stamina op is, en de interface zou moderner en mooier zijn gemaakt.

Tot slot zouden er duidelijkere effecten zijn wanneer spelers of npc's worden geraakt tijdens gevechten. De remake wordt waarschijnlijk ontwikkeld door Virtuos, dat ook aan de remake van Metal Gear Solid 3: Snake Eater werkt.

Het spel komt voor zover bekend uit op Xbox Series X en S, PlayStation 5 en pc.

View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht
Gamer.nl
Nieuws

Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht

Allerlei facetten van de game zijn verbeterd

Afgelopen week is een forse 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht door Hexworks.

Met de update worden er grote wijzigingen doorgevoerd aan de in 2023 uitkomen actie-rpg. Zo wordt geboekte progressie in de online-co-op nu door beide spelers gedeeld en is er een Friend Pass-systeem, waardoor een tweede speler mee kan doen zonder dat diegene de game heeft gekocht.

Ook zijn er diverse verbeteringen aangebracht aan de gevechten en het rondbewegen in de spelwereld, waardoor de gameplay beter aanvoelt. Aanvallen en ontwijkmanoeuvres voelen sneller en is er nu een knop waarmee gesprongen kan worden. Wanneer wapens vijanden raken, is de impact ook beter voelbaar, en de user interface is op de schop gegaan om het simpeler en duidelijker te maken. De tutorial is ook verbeterd.

Er wordt al geruime tijd gewerkt aan een vervolg op Lords of the Fallen, die voor zover bekend in 2026 moet verschijnen. Het origineel kan nu met fikse korting worden aangeschaft op pc, PS5 en Xbox Series-consoles.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!